Pilaavatko lapset parisuhteen?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
onnellinen äippä
[QUOTE="vieras";22165462]Lue itse viestisi uudelleen niin ehkä havaitset itsekin mielipiteittesi jyrkkyyden ja ehdottomuuden.[/QUOTE]

kerrotko sitten oman mielipiteesi vai haluatko vain arvostella muiden mielipiteitä?mun mielipide on se että jos suhde on kunnossa lapsi ei todellakaan "pilaa" sitä vaan parantaa sitä entisestään.
 
No nimenomaan "pilaavat" mutta eivät pilaa. :)

Ei siitä pääse mihkää, ettei lasten takia enää voi kotona extempore napata vaimoa tukasta kii,taluttaa sänkyyn ja nussia tajun kankaalle. :)

:xmas:
 
Viimeksi muokattu:
"minä"
No eikös luonto ole luonut koko parisuhteen, jotta niitä lapsia syntyisi. Minun täytyy ihan rehellisesti sanoa, että olisin en ehkä olisi koskaan muuttanut asumaan miehen kanssa, jos en olisi halunnut lapsia. Voihan sitä yhtä lailla kysyä, että miksi hankkia mies, kun se pilaa mukavan sinkkuelämän. Siis en näe mitään varsinaista syytä asua saman katon alla kenenkään kanssa koko elämääni ja elää vain parisuhteelle. Oli meillä toki kivaa miehen kanssa ne vuodet ennen lapsiakin, mutta vasta lasten kanssa olen todella tajunnut, miksi mies ja nainen ovat yhdessä. Mutta ehkä joku voi saada riittävästi sisältöä vain siitä puolisosta. Kukaan lapseton ei yksinkertaisesti voi tietää, mitä lapset tuovat tullessaan, koska tärkein asia on jokaisen vanhemman sisällä oleva loputon rakkaus lapsia kohtaan. Sitä jos ei ole tuntenut, ei voi tietää, että kaikki valvomiset ja väsymys on sen arvoista.
 
juuuu
jos ei halua lapsia, niin se on maailman paras syy jäädä lapsettomaksi. Ja lapset ei pilaa parisuhdetta, mutta eivät myöskään pelasta sitä. Tästä on valitettavan paljon esimerkkejä.
 
Fleur de la Cour
Just tämän takia minä yritän välttää perheestä puhumista lapsettomien ystävieni seurassa ja usein myös niiden lapsellisten ystävieni seurassa. Tällainen mielikuva varmaan useimille lapsettomille tulee kun kuuntelee lapsiperheihmisten juttuja. Itsekään en jaksa sellaisia höpinöitä kuunnella. Ihmiset on muutakin kuin sitä vanhemmuutta, se pitäis jokaisen vanhemmankin aina muistaa!
 
vela toistaiseksi
Jos suhde "menee pilalle" tai kaatuu lasten tultua, se ei ole koskaan vakaalla pohjalla ollutkaan.
Näin mäkin haluaisin kuvitella. Mutta meidän lähipiirissä olevat "lapselliset" ovat esimerkeillään kyllä pelotelleet niin kauheasti että on saanut miettimään sitä lapsenhankintaa.

Jotenkin haluaisin ajatella että koska meillä on hyvä suhde, niin eletään omaa elämää ja parisuhdetta meidän tavalla ja kasvatettais lapsetkin meidän tavalla.
Harmi että ympärillä on vaan niitä negatiivisia esimerkkejä.
 
"Kia"
On tutkittu tosiasia että lasten ollessa pieniä erotaan paljon. Ja niinikään on tutkittu että ihmisten onnellisuus vähenee lasten saannin myötä ja että parisuhde on onnellisimmillaan ennen lasten saantia ja näiden lähdettyä kotoa.
Itselleni kävi niin että vauva- ja taaperoaika oli parisuhteelle välillä todella koettelevaa aikaa. Nyt kun lapsi on omatoimisempi huomaan lapsen yhä enemmän lujittavan parisuhdetta. Lisäksi rakkaus lasta kohtaan on jotain niin ainutlaatuista etten olisi halunnut jäädä kokematta sitä. Ja lapsesta saatua iloa ei voi verrata mihinkään.
Kyllähän kaikkiin ihmissuhteisiin liittyy vaikeita aikoja mutta tuskin kukaan jättää pari- tai ystävyyssuhdetta luomatta sen vuoksi.
Niinhän sitä sanotaan että lapsen saatuaan tietää mitä on elää sydän itsensä ulkopuolella. Pitää paikkansa sataprosenttisesti!
 
"hmm"
Minä luulen että heillä kävisi niin, että kaikki olisi lapsen myötä pilalla koska asenne jo etukäteen on tuo. Eikä minusta heidän asenteessaan ole mitään vikaa! Jos heidän mielestään riskit ja negatiiviset syyt on painavampia kuin ne positiiviset, niin mikä siinä on vikana? Jos elämä heillä on hyvää noinkin, miksi sitä muuttamaan???

Minusta vapaaehtoinen lapsettomuus on ongelma vasta jos toinen haluaa ja toinen ei. Ei ne lapset mikään elämän tarkoitus ole.
 
Ai no meillä paransi ennestään, vaikkei kyllä ollut aikaisemminkaan valittamista. Mutta on hyvä syy jos asenne on tuollainen :D Ehkä sitten parempi jättäytyä tahallisesti lapsettomaksi...Asenne kun vaikuttaisi myös siihen mahd lapseen..
 
Niin ja lisäyksenä vielä.. jos kaveri sanoo että "en halua lapsia" niin älä kysele. Jos hän ei halua niin hän ei halua. On tuo hyvä syy tuo asenne, mutta toisaalta tarvitseeko hänen selittää "hyvää syytä" siihen? :)
 
"vieras"
Miksi kaikkien pitäisi lapsia haluta? Väestöräjähdys on tulevaisuuden ongelma muutenkin, hyvä vaan, jos osa pariskunnista/sinkuista haluaa jättää lapset tekemättä. Me olemme lapset halunneet, ja onnellisia perheestämme, mutta muuttaahan se rajusti parisuhdetta, etenkin kun lapsia on useampi kuin yksi ja lapset ovat vielä pieniä.
 
"mä"
Jos ajattelee ap:n kuvailemalla tavalla, niin mielestäni on ihan fiksua olla hankkimatta lapsia. Sitä ei kai kukaan pysty kieltmään, etteikö lapsi muuttaisi parisuhdetta ja elämää yleensäkin. Lapsi siis muuttaa sitä, ei pysäytä tai lopeta. Mutta kovin itsekkäällä ihmisellä voi lapsen hankinnan jälkeen koitua paljonkin ongelmia, koska lapsen takia pitää kyllä osata luopua tietyssä määrin omista tarpeistaan, aina ei voi ajatella omaa parastaan etusijalla. Ja tärkeintä mielestäni on, että sitä parisuhdetta pitäisi lapsiperheessä osata hoitaa siinä arjen keskellä. Jos aina vaaditaan sitä kahdenkeskistä luksusaikaa ja lapsille hoitajaa, niin se voi kyllä koitua ongelmaksi, etenkin jos ei satu olemaan paljon niitä lapsenhoitajia. Mutta parisuhdetta pystyy hoitamaan loistavasti myös arjen keskellä ja lapsiperheessä muutenkin, jos vain haluaa.
 

Yhteistyössä