pikkutyttö ja rullaportaat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 009
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
0

009

Vieras
Pikkutyttö jäi kädestään kiinni rullaportaisiin -vakavat vammat

Maanantai 10.10.2011 klo 15.02

Kolmevuotias tyttö loukkasi toisen kätensä pahasti espoolaisen kauppakeskuksen rullaportaissa maanantaina, kertoo pelastuslaitos.

Sormistaan portaisiin kiinni jäänyttä tyttöä jouduttiin irrottamaan puolen tunnin ajan. Hänet toimitettiin sairaalahoitoon.

Onnettomuus sattui kauppakeskus Lippulaivassa puoli kahden aikaan iltapäivällä. Tyttö oli kauppakeskuksessa vanhempiensa seurassa.

Pelastuslaitoksen mukaan portaissa ei ollut vikaa. Tyttö teloi itsensä leikkiessään ylöspäin kulkevien portaiden yläpäässä.

(Tää on yksi niistä mitä pelkään tapahtuvan omalle kohdalle, vaikka tytölle opetettu kunnolla olemaan niiden läheisyydessä ja kädestä pidetään kiinni, kun kuljetaan niissä)

[QUOTE="vieras";24797586]Just tätä varten olen tosi tarkka miten lapset kulkevat rullaportaissa :([/QUOTE]

Uutisen mukaanhan lapsi oli leikkinyt rullaportaiden yläpäässä eli tuo ei tapahtunut rullaportaita käyttäessä. Ehkä jonkun mielestä liikkuvia osia sisältävän laitteen välittömässä läheisyydessä on hyvä antaa lasten leikkiä...

Shoppailukeskuksien ongelma ; lapset leikkivät ilman valvontaa vaarallisissa paikoissa ja vanhemmat sen kuin shoppaavat.
"hauskin kuulutus " ; Löydetty kuljeskelemasta noin 2-3vuotias tyttö kauppakeskuksen käytäviltä . Tytön saa noutaa infosta tuntomerkkejä vastaan :(
Kohta joku syyttää kauppakeskusta tapahtuneesta, ihan varmasti .

Ihan liian usein näkee lapsia leikkimässä liukuportaissa. Ja kun niille sanoo että tämä ei ole leikkipaikka, niin saa vanhemmilta pahoja mulkaisuja osakseen...

Tyttö raasu. Toivottavasti toipuisi.

Itse olen työssä kaupassa ja lähes päivittäin sattuu läheltä piti- tilanteita, kun lapset päästetään leikkimään rullaportaisiin, toki osa livahtaa sinne vanhempien huomaamattakin. Ja tosiaan, vihaisia sanoja tai vähintään mulkaisuja saan yleensä palkaksi, kun pelastan näitä kullannuppuja ja palautan vanhemmilleen :( Ja sanoin tosiaan että pelastan, meilläkin on pari kertaa käynyt sellainen onnettomuus, jossa lapsen sormia on "leikkautunut" irti portaissa.

Eli valvokaa lapsianne!