Pikkutytön leikkihetki muuttui vaaratilanteeksi KRRR.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiukkuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ja tässäkin ensimmäinen reaktio on ottaa pussukasta kuva ja lähettää Iltalehteen järkyttynyt haastattelu. voinyperkele.

• Tykkää
Reactions: rops
Mä en tiennyt että tuollaista voi sattua, mulla on kaikki vanhat paristot samassa pussissa odottamassa pussin täyttymistä. Pitäisköhän ne käydä asettelemassa johonkin rasiaan niin ettei ne kosketa toisiaan ettei syty tulipaloa.

Pontti mulla oli se että kuka typerys jättää edes patterit niin että 2v saa ne käsiinsä. oishan se voinu laittaa ne vaikka suuhunsakkin. Kyllähän pattereita kärähtää ja akkuja....... NE EI OLE LASTEN LELUJA

Voi äly. Eikö nyt lapsikin ton tiedä että tulee patteri kuumaksi jos menee oikkariin. Ja se patteri tyhjenee kyllä sillä tavalla tosi nopeasti, että ei siitä nyt NIIN kauheaa vaara ole.

Ehkä lapselle vois hankkia ihan jotain oikeita leluja ja isä vois itse leikkiä pattereilla niin vaikka oppis jotain.

Huh, onneksi ei mitään vakavampaa sattunut! Onneksi nykyään saa monet laitteet akulla, ettei tarvi joka laitteeseen paristoja. Tavallaan "onni onnettomuudessa", että lapsi huomasi kuumenneen patterin, eikä oikosulku käynyt jossain kaapissa tms. eikä tullut tulipaloa.

Alkuperäinen kirjoittaja neljäs_tulossa;29525359:
Huh, onneksi ei mitään vakavampaa sattunut! Onneksi nykyään saa monet laitteet akulla, ettei tarvi joka laitteeseen paristoja. Tavallaan "onni onnettomuudessa", että lapsi huomasi kuumenneen patterin, eikä oikosulku käynyt jossain kaapissa tms. eikä tullut tulipaloa.

No se patteri olisi vaan tyhjentynyt nopeasti ja sitten jäähtynyt. Saadakseen ihan tulta patterilla pitäs tyyliin olla jotain teräsvillaa ja tosi suotuisat olosuhteet.

Alkuperäinen kirjoittaja neljäs_tulossa;29525359:

Akkukin on patteri, joka voi mennä oikosulkuun ja kuumeta, siksi esim. kännyköistä pitää ottaa akut pois ennen kuin antaa ne leikkeihin.

• Tykkää
Reactions: rops
Jooh, nykyään tosiaan on enempi akkuja laitteissa. Mutta. Akut ovat oikeastaan kaikki litium-ioni akkuja, jotka ovat aika paljonkin vaarallisempia kuin ysivoltin patteri. Nimittäin pienikin li-ion akku saattaa räjähtää tai syttyä palamaan todella herkästi. Joskus saattaa riittää että akku putoaa lattialle ja vioittuu pahasti. kaikkista vanhoista puhelimien akuista pitäisi teipata liitinpinnit kokonaan peittoon ja parasta olisi viedä heti paristonkierrätykseen, eikä jättää pöydälle tai laatikkoon lojumaan. Miettikääs jos 3v jani-petteri kullervo löytää akun ja käyttää sitä vasarana.

Yhteistyössä