Pikkusisko sai sitten maijalla viime yönä kyydin kotiin..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja bumbah
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

bumbah

Jäsen
04.06.2007
936
1
16
Hittolainen,nyt kiehuu vähäsen..oli sitten pikkusisko 13v vetäny elämänsä ensimmäiset kännit,sammunut ulos oksennukseensa ja ONNEKSI oli poliisit korjanneet talteen ja vieneet kotiin. Onni onnettomuudessa,mutta mitä vaan olis voinu tapahtua keskellä yötä känniselle naisen alulle jonka kaverit oli hylänneet pusikkoon sammuneena! Arghhh!!! Niinkin fiksuna kun olen likkaa pitänyt,mutta oli näköjään valinnut vähän väärin tuon viikonloppuseuransa :whistle:

mukana ollut kaveri ei ollut ensimmäistä kertaa asialla,äitinsä ostaa kyseiselle tytölle viikonloppuviinat ja tytön 12vuotias pikkusisko oli edellisenä viikonloppuna viety maijalla kotiinsa umpikännissä. Siis kuudesluokkalainen!!!!

Mun siskon piti mennä tän kaverinsa luokse yöksi,muuta siis kotiin oli onneksi päätynyt,oli kertonut meidän mutsille että kyseisen tytön kotona oli vanhemmilla kunnon ryyppybileet ja kolmevuotias muksu pyörimässä kaikkien keskellä. Äiti sanoi että syyttää itseään siitä kun ei soittanut kaverin vanhemmille etukäteen ja tän siitä saa kun osoittaa vähän luottamusta toisia aikuisia kohtaan :headwall: en siis tarkoita että kaverin vanhemmat olisivat siskostani vastuussa,mutta kuinka moni normaali ihminen vetäis kännit jos lapsen kaveri olis tulossa yökylään ja jonkun pitäis vähän murkkuikästen neitien perään kattoa?!

Raivostuttaa että tollaset hirviöäidit saa rellestää miten tahtoo,juottaa ala-asteikäisestä lähtien lapsensa känniin ja raahata kotiinsa ryyppyremmin kolmevuotiaan läsnäollessa |O Onneks tais sisko oppia läksynsä ja kyseisen kaverin luo ei ole enää asiaa,lapsia käy kyllä sääliksi :'(

muoks* ja vanhempien tavat kyllä tiedettiin etukäteen,akka oli heilunut baarissa viimesillään raskaana ja umpikännissä oksennellen ympäriinsä jo silloin kun odotti tätä mun siskon kaveria.

Tuollaista se on murkkujen kanssa pahimmillaan, tosin tiedän pahempiakin juttuja..

Meidän 13-vee (poika) ei onneksi käsittääkseni vielä edes ajattele tuollaisia juttuja..

Luoja, miten vaikeaa on saada murkut kuosiin, jos oikein hankaliksi alkavat :/ :/ :/

Niinpä..meillä on aina ollut siskon kanssa läheiset välit ikäerosta huolimatta ja ollaan kyllä puhuttu alkoholista,tupakasta,seksistä ja vaikka mistä maan ja taivaan välillä,siksi luulinkin tietäväni edes suurinpiirtein siskon kannan noihin asioihin. Ikinä en ole saarnannut,vaan ollaan puhuttu avoimesti ja olen pyrkinyt välttämään liian jyrkkiä mielipiteitä..mutta kyllä kieltämättä vähän säikäytti,niinkuin jo sanoinkin niin mitä vaan olis voinu sattua ja promillemäärä (1,5) oli järkyttävän korkee ensikertalaiselle :/

Onneksi meillä nuorena järki pelas sen verran, että ketään ei jätetty. Yks likka sammu talvella yhden rakennuksen taa, mutta moni peitteli hänet takillaan ja mietittiin että uskalletaanko soittaa likan kotio. Mä sitten lopulta soitin ja likan isä tuli paikalle. Likka oli kyllä siinä vaiheessa ehtinyt toeta ja litaissut karkuun, mutta oli selvinnyt kunnialla kotiin.

Yks kaveri taas veti "vähän" pirtua ja oli aivan sekaisin. Oltiin vieläpä louhoksella uimassa ja aurinkoa ottamassa ylhäällä kallioilla. Luojan lykky ettei kaveri tippunut sieltä ylhäältä. Mä menin silloin edeltä katsomaan olisko kylällä ketään tuttua autolla, että saisi sen kaverin sieltä pois. Muut olivat sitten saaneet rehattua kaverin terveyskeskukseen ja siellä on sitten mitä luultavammin tehty vatsahuuhtelu.

Alkuperäinen kirjoittaja Provo:
Meidän 13-vee (poika) ei onneksi käsittääkseni vielä edes ajattele tuollaisia juttuja..

anteeksi,ihan pakko sanoa,että et tunnu muidenkaan lastesi tekemisistä olevan perillä...tämä neiti 17vee..

Mä seurustelin 16-17 vuotiaana pojan kanssa, jonka kaverin luona yleensä kokoonnuttiin viikonloppuisin. Kivaa oli jne. mutta jälkeenpäin on tuntunut hirveältä kun siellä vajaa 2 vuotias pikkuinen valvoi yömyöhään ja se hoiti joka tolpillaan pysyi, aika usein oli mun ja poikakaverin vahdittavana. :/
Eli vanhemmat ja pari sukulaista lähes joka viikonloppu aivan päissään. :|

Alkuperäinen kirjoittaja bumbah:
Ja mäkin muistelen että sillon teineinä meillä oli kaikilla sanaton sopimus että KETÄÄN EI JÄTETÄ!!! Mikä ihmisiä nykyään vaivaa..

No jaa, ei kai asia ihan niinkään ole, että vääränlainen seura sai sun nuhteettoman ja ah niin kiltin siskosi juotettua känniin vastoin hänen omaa tahtoaan, ja sen jälkeen vielä kehtasivat jättää hänet jonnekin sammuneena?
Mitäs joi. Jos juo, juokoon sen verran että pystyy kuitenkin huolehtimaan itse itsestään. Kukin kun on loppujen lopuksi vastuussa vain itsestään, ei muista.

Ja mäkin muistelen että sillon teineinä meillä oli kaikilla sanaton sopimus että KETÄÄN EI JÄTETÄ!!! Mikä ihmisiä nykyään vaivaa..

Kun on kyse lapsista, 12-13v niin eipä ne osaa umpihumalassa pitää kenestäkään huolta. :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Provo:

anteeksi,ihan pakko sanoa,että et tunnu muidenkaan lastesi tekemisistä olevan perillä...tämä neiti 17vee..

=) poika on kotona, koulussa, harrastuksissaan ja ei koskaan iltaisin tuon lisäksi missään, joten taidan tietää =)

17-vuotiaan tekemiset ovat vähän erilaisia ja niitä äiti ei ole näkemässä ainakaan meillä - liekä muilla eri tavalla????

Tosi huolestuttavaa tuo, että nykyisin kuulee näistä tapauksista että kaverit jättää sammuneen pahimmillaan jopa kuolemaan :( Miksei enää pidetä kaveriporukoissa huolta toisista?

Ei ne kaverit muista enää toisiaan kun ovat kaatokännissä vaikka olisi mitä lupauksia tehty.
Eräs tuttu jätettiin pakkaseen selviämään yksinään kotiin, hangessa vietti yön, ambulanssissa elvytettiin,joka ainut sormi ja varvas amputoitiin. Ja ikää oli just ja just 18v. Eikä oppinut mitään, samalla tavalla jatkaa ryyppäämistä samoissa porukoissa.

Alkuperäinen kirjoittaja täti:

No jaa, ei kai asia ihan niinkään ole, että vääränlainen seura sai sun nuhteettoman ja ah niin kiltin siskosi juotettua känniin vastoin hänen omaa tahtoaan, ja sen jälkeen vielä kehtasivat jättää hänet jonnekin sammuneena?
Mitäs joi. Jos juo, juokoon sen verran että pystyy kuitenkin huolehtimaan itse itsestään. Kukin kun on loppujen lopuksi vastuussa vain itsestään, ei muista.

Kukaan ei ole väittänyt että mun AH NIIN NUHTEETON JA KILTTI siskoni olisi juotettu väkisin humalaan!! Luepa tarkemmin: sanoin että luulin tietäväni systerin kannan näihin asioihin ja pidin fiksuna tyttönä MUTTA:... Säkin varmaan suhtaudut noin sitten kun omat lapsesi kokeilevat samat jutut.."mitäs joi,mitäs sammui,senkun huolehtivat itsestään". Ja kavereiden päätä silität kun jättivät lapsesi sammuneena pusikkoon? Tuskin!

Ja vielä tädille edellisen viestin jatkoksi: Ensimmäisellä kerralla se kontrolli tuskin pelaa samalla tavalla kuin sitten kun tietää jo omat rajansa. En tiedä muista,mutta jos on porukalla lähdetty,niin mä oon kyllä aina henk.koht kokenut olevani vastuussa joka ainoasta kaverista jos eivät itse siihen kykene. Jopa silloin 13vuotiaana. Ei olis ollu pokkaa jättää sammunutta kaveria pusikkoon ja kävellä vihellellen kotiin.

Minä onnistuin vetämään 13v. kauheimmat kännit koko tämän astisessa elämässäni.

Olin kaverin luona yökylässä ja sieltä sitten lähdettiin kaverin kanssa uutta vuotta juhlistamaan.
Katosin ja kaveri meni aikanaan kotiin ilman minua.
Sen vanhemmat etsivät hädissään ympäri kaupunkia, soittivat sairaalaan ja poliisilaitokselle.
Lopulta tulivat kotiin kun ei tyttöä löytynyt.
Perheen isä oli tuumannut: "Tuollahan se on, jalat näkyy lumikolan takaa".

Siellä olin maannut heidän pihallaan, en muista miten sinne päädyin.
Kunto oli niin paha että en voinut vaihtaa itse vaatteita tai kävellä vuorokauteen, jalat olivat kuin halvaantuneet.. :/
Melkoinen myrkytys taisi olla lapsella päällä.

Ensimmäisellä kerralla se kontrolli tuskin pelaa samalla tavalla kuin sitten kun tietää jo omat rajansa.

Kaikki ei opi koskaan rajojaan, sen olen huomannut baarityössä. Etenkin miehillä on ongelmia omien viinanjuontirajojensa kanssa :headwall: :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja The titityy:

Olin kaverin luona yökylässä ja sieltä sitten lähdettiin kaverin kanssa uutta vuotta juhlistamaan.
Sen vanhemmat etsivät hädissään ympäri kaupunkia, soittivat sairaalaan ja poliisilaitokselle.

Kunto oli niin paha että en voinut vaihtaa itse vaatteita tai kävellä vuorokauteen, jalat olivat kuin halvaantuneet.. :/

:D :D nyt varmaan uskaltaa jo vähän nauraakin jutulle? Mut kauhee tosiaan kun miettii että itekkin ollu ihan pentu kun on ekan kerran vetäny kännit eikä mitään itsekontrollia tietenkään..näistä saa aina välillä lukee lehdestä :/

On jälkeenpäin naurattanut, varsinkin tuo perheenisän kommentti ja se uudestaan kävelemän opettelu.
Kaveri talutti koko päivän kun yritin saada jalkaa toisen eteen.. :D

Oishan sitä voinut vaikka kuolla silloin.. :/

Alkuperäinen kirjoittaja The titityy:

Meillä taas nää ekat "kännit" oli sitä kun 13-vee joku oli varastanut iskän baarikaapista ehkä jopa 5cm carilloa ja sitte vielä lantrannut sen marjamehulla, ja siitä 3 neitiä oli niiiiiin päissään...Mulla pelasti paljon se kun ei koskaan ollu mihinkään kyytiä,jos pääsin joskus johonkin, oli pakko olla myös kyyti takas, ja yleensä se olis iskä ja sillon ei auttanu haista viinalle. Mutta onpa sitä ehtiny sitten vanhempana toilailla senkin eestä :ashamed:

Yhteistyössä