Pikkusiili Turussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Hiu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Hiu"

Vieras
Pääsisin huomenna käymään Turussa, kun pitää kuskata kaveri lääkäriin. Kannattaako siellä monien kehumassa Pikkusiilissä oikeasti käydä, vai tyydynkö shoppailemaan ihan Hansassa?

Löytyyköhän sieltä kivoja vaatteita pojille (92 & 104 cm)? Uusretroa tai ainakin muuta kuin iänikuista sinistä? Jostain syystä kirppiksillä on aina tosi huonosti poikien vaatteita, onko tuolla sama meininki?

Vai jätänkö suosiolla väliin ja menen vaikka keskustan Lindexiin? Aikaa kun ei kauheasti ole ja tarhavaatteita ajattelin pitäisi kuitenkin ostaa.

Pitäisi löytää juuri joku, joka on käynyt siellä tänään.. Yleensä sieltä on pojille löytynyt, mutta kirppiksillä on aina arpapeliä, että minkälaisia vaatteita milloinkin on myynnissä. Olen kyllä tykännyt tosi paljon Pikkusiilistä, mutta ei kirppiksille ikinä voi mennä niin, että on pakko löytää jotain tiettyä.
Mikäli haluat keskustaan mennä, niin Mollamaija on Yliopistonkadulla. Lindex on muuten sitten nykyään vain Hansassa.

Eihän noista kirppiksen valikomista voi etukäteen tietää. Jos on ehdottomasti jotain saatava heti niin menisin ihan oikeeseen vaatekauppaan. Pikkusiili on tutustumisen arvoinen paikka ajan kanssa.

Voit yhdistää molemmat hommat keskustassa: Mollamaija-kirppis ja sitten kauppoihin täydentämään. Tosin Pikkusiili on parempi kirppis eikä sieltäkään matkaa ole keskustaan kuin noin 2 km ja jos ajat tehokkaasti heti parkkihalliin keskustassa tms, niin ehdit ehkä molempiin? Tai sitten esim. Länsikeskukseen (pari km matkaa), jos et halua enää kirppiksen jälkeen keskustaan lähteä. En kyllä muista, onko Länsikeskuksessa Lindexiä.

Kiitos.
Ajattelin ihan, että onko yleensä ollut myös poikien vaatteita, vai onko niin, että ne ovat aina tuollakin sitä tummansinistä hirviölinjaa ja linttaanastuttuja Kuomia... Eli nähtävästi siis kannattaa mennä?

Jos joku on käynyt siellä lähipäivinä tai vaikka tänään, niin vinkatkaa ihmeessä, jos jossain hyllyssä on jotain ihanaa pojille.

Jollei mitään löydy, niin yritän ylipuhua kaverin vaikka Skanssiin ;)

Mä kävin PikkuSiilissä noin 20 min sitten...mutten kyllä katsellut poikien vaatteita, kun mulla ei ole niihin tarvetta. Tytöille löysin taas parilla kympillä useamman vaatteen (mm. 2 toppatakkia ja muutamia sisävaatteita) eli tyhjin käsin en sieltä tälläkään kertaa ulos lähtenyt.

Mutta kirppis on aina kirppis...ei sieltä löydy välttämättä mitään tiettyä...tai sitten löytyy. Kirppikselle kannattaa lähteä ns. avoimin mielin ja jos on joku tietty asia mitä hakee, kannattaa ehkä käydä se sitten ostamassa kaupasta.

[QUOTE="a p";24578845]Kiitos.
Ajattelin ihan, että onko yleensä ollut myös poikien vaatteita, vai onko niin, että ne ovat aina tuollakin sitä tummansinistä hirviölinjaa ja linttaanastuttuja Kuomia... Eli nähtävästi siis kannattaa mennä?

Jos joku on käynyt siellä lähipäivinä tai vaikka tänään, niin vinkatkaa ihmeessä, jos jossain hyllyssä on jotain ihanaa pojille.

Jollei mitään löydy, niin yritän ylipuhua kaverin vaikka Skanssiin ;)[/QUOTE]

Voihan sinne aina varmaan soittaa ja kysyä? Eihän se ota jos ei annakaan.. Minusta siellä on aika kiva palvelu ja muuten myös Fb-sivut, jossa kuvia myynnissä olevista tuotteista.

Mä löysin sieltä maanantaina pojalle pari kivaa paitaa ja yhdet housut. Aika paljon oli sellaista unisex-vaatetta selkeästi tyttöjenkin looseissa. Kannattaa penkoa.

[QUOTE="vieras";24583864]Toi Pikkusiilihän on palstamammojen ylikehuttu paikka, vaikka on ihan tavallinen kirppari. Tuuri sielläkin voi tosin käydä, kävikö sulla ap? :D ;)[/QUOTE]

Niin siis PikkuSiili on ihan tavallinen lastentarvikekirppis. Mutta kehuja se tosiaan on monasti saanut, sillä sieltä on melko moni ostaja löytänyt hyvää tavaraa ja ainakin itse siellä myyneenä olen päässyt meille ylimääräisistä tavaroista kivasti eroon.

Välillä siellä on ihan mielettömästi hyvää tavaraa, välillä pitkälti paskaa. Mutta kyllä sieltä aina jotakin on meille löytynyt, joten miksi en sitä kehuisi?

Facebookissa kertovat:
"uudet aukioloajat ma 19.9.2011 alkaen: ma 11-17, ti 10-17, ke 10-18, to 10-17, pe 10-17, la 10-14"

Syynä viestien mukaan mm. lasten hoitoonkuljetusongelmat. Ihan ymmärrettävää, että lapsiperhe ei voi asua äidin työpaikalla..

Kiitos avusta! Sehän oli kiva paikka. Kauheasti en ostettavaa löytänyt, kun oli vähäsen tiukka aikataulu, mutta vähän sisävaatteita ja leluja kuitenkin. Varmasti poikkean toistekin, kun Turkuun tulen.

Yhteistyössä