Pikkupoika putosi kaivoon (viemärikaivo yleisellä alueella)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Borkku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

Borkku

Vieras
Pikkupoika putosi kaivoon
Satakunnan KansaLähetä palautetta toimittajalle

9-vuotias poika tipahti 4,5-metriseen kaivoon Rauman palloiluhallin edustalla keskiviikkona illalla. Ensi tietojen mukaan poika selvisi hurjasta pudotuksesta säikähdyksellä ja lievillä vammoilla.

Poika oli odottamassa isäänsä palloiluhallilla. Hän putosi leikkiessään ison lumikasan vieressä olevaan kaivoon. Selvittämättä on vielä, miksi kaivon aukko oli peittämättä. Tässä vaiheessa epäillään, että kansi olisi siirtynyt pois paikoiltansa lumitöiden aikana

http://www.satakunnankansa.fi/cs/Satellite/Satakunta/1194638027174/artikkeli/pikkupoika+putosi+kaivoon.html

Nuo kaivojen kannet kun saattavat siirtyä aurattaessa :(

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Hui kamala!
Onneksi ei käynyt pahasti.

Onneks, ku olis voinu käydä myös todella pahasti.

Meillä neiti oli tuolla samaanaikaan. Se on sellanen lapsille tarkotettu peuhujuttu joka keskiviikko palloiluhallissa ja lapsia on useita kymmeniä aina siellä.
Neiti tosta mulle sieltä soitti et joku poika oli pudonnu kaivoon ja oli tikkaita pitkin onneks päässy nousemaan ylös. Käsi oli kuulema vaan roikkunu ja aika kauhuissaan toi 11v oli pitkän aikaa vielä kotonakin.

Kyllä vaan saa olla varuillaan paikassa ku paikassa nyt tonkin osalta.

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Hui kamala!
Onneksi ei käynyt pahasti.

Onneks, ku olis voinu käydä myös todella pahasti.

Meillä neiti oli tuolla samaanaikaan. Se on sellanen lapsille tarkotettu peuhujuttu joka keskiviikko palloiluhallissa ja lapsia on useita kymmeniä aina siellä.
Neiti tosta mulle sieltä soitti et joku poika oli pudonnu kaivoon ja oli tikkaita pitkin onneks päässy nousemaan ylös. Käsi oli kuulema vaan roikkunu ja aika kauhuissaan toi 11v oli pitkän aikaa vielä kotonakin.

Kyllä vaan saa olla varuillaan paikassa ku paikassa nyt tonkin osalta.

Kyllähän tuollainen säikäyttää varmasti.

Tuli mieleen, että eikö noihin kaivonkansien "alle" vois asentaa sellaisia "turvaritilöitä" tai jotain - vaikka oishan sekin ihan valtava urakka... mutta silti.

Kyllähän tuollainen säikäyttää varmasti.

Tuli mieleen, että eikö noihin kaivonkansien "alle" vois asentaa sellaisia "turvaritilöitä" tai jotain - vaikka oishan sekin ihan valtava urakka... mutta silti.

Mä oon joskus tota samaa miettiny. Joskus täällä oli jollakin sakilla tapana nostella ja siirtää noita kansia siten, et ne jäi hieman raolleen ja tollanen toiminta on äärettömän tyhmää ja aiheuttaa todellakin vaarallisia tilanteita aivan kaikille.

Mä kans luin ton jutun ja mun pisti silmään se , et poika ei tiennyt et hätänumeroon voi soittaa vaiks puheaika oiskin loppu. Vanhemmat jotka laittavat lapsiensa puhelimiin puheaikarajoituksen, pitäisi muistaa kertoa , et 112 voi aina soittaa vaik puheaika oiskin loppu.
Meidän lapsilla ei ole koskaan ollut puheaikarajoituksia. Olemme tehneet heille heti puhelimen ostettuaan selväksi, että puhelimella soitetaan vaan asiaa. Koskaan ei ole tullut ongelmia puhelinlaskujen suhteen.

Minusta on sääli , että niin monella lapsella on puheaika kannykässä. Useilla kännykkä onkin käytettävissä vain muutaman päivän kuukaudessa. Onneksi sentään voivat vastaanottaa puheluita.

Tuo verkko/ritiläidea kaivon päälle oli hyvä.

Alkuperäinen kirjoittaja ll:
Mä kans luin ton jutun ja mun pisti silmään se , et poika ei tiennyt et hätänumeroon voi soittaa vaiks puheaika oiskin loppu. Vanhemmat jotka laittavat lapsiensa puhelimiin puheaikarajoituksen, pitäisi muistaa kertoa , et 112 voi aina soittaa vaik puheaika oiskin loppu.
Meidän lapsilla ei ole koskaan ollut puheaikarajoituksia. Olemme tehneet heille heti puhelimen ostettuaan selväksi, että puhelimella soitetaan vaan asiaa. Koskaan ei ole tullut ongelmia puhelinlaskujen suhteen.

Minusta on sääli , että niin monella lapsella on puheaika kannykässä. Useilla kännykkä onkin käytettävissä vain muutaman päivän kuukaudessa. Onneksi sentään voivat vastaanottaa puheluita.

Täydellisiä vanhempiakaan kun ei ole olemassa, niin toisilla saattaa jäädä kertomatta tuo asia, vaikka muuten olisikin asiat kerrottuina. En vähättele lainkaan sitä, kuinka tärkeää on kertoa että 112 numeroon voi soittaa vaikka puheaikaa ei olisikaan.

Ja omalla tyttärelläni on saldoraja, joka ei ole ylittynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja ll:

Täydellisiä vanhempiakaan kun ei ole olemassa, niin toisilla saattaa jäädä kertomatta tuo asia, vaikka muuten olisikin asiat kerrottuina. En vähättele lainkaan sitä, kuinka tärkeää on kertoa että 112 numeroon voi soittaa vaikka puheaikaa ei olisikaan.

Ja omalla tyttärelläni on saldoraja, joka ei ole ylittynyt.

Meillä päin onneksi opettajat koulussa ovat kertoneet 112 päiväna ja muulloinkin, et hätänumeroon voi aina soittaa vaiks puheaika oiskin loppu.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Meillä päin onneksi opettajat koulussa ovat kertoneet 112 päiväna ja muulloinkin, et hätänumeroon voi aina soittaa vaiks puheaika oiskin loppu.

Hienoa toimintaa koululta.

Toisaalta jos tuossa tapauksessa olis käyny oikein huonosti ei sillä olis ollu mitään merkitystä, vaikka olisikin tiennyt että siihen numeroon voi soittaa, vaikka sitä saldoa ei oliskaan.

Yhteistyössä