Pikkulapset ja facebook

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Minkä ikäisillä lapsilla hyväksytte facebook profiilin? eikös sinne ole ikärajakin.

mä kyllä vähän ihmettelin, kun huomasin että pojan esikoulukaverilla on kuvallinen fb-profiili. siis 6-vuotiaalla :O kavereissa mm isä ja äiti, mutta en kyllä tajua. Ja minäkin pääsin niitä kuvia katsomaan, vaikken ole hänen kaveri.

[QUOTE="vieras";24478936]No vanhemmat on pihalla niin monessa muussakin asiassa. Ei voi mitään, toisen lapsi suojataan paremmin kuin toisen.[/QUOTE]

Se nyt tuskin kattaa koko kasvatusta, jos lapsi on alle 13 v. facebookissa. Hoh hoijakkaa

[QUOTE="vieras";24478898]Minkä ikäisillä lapsilla hyväksytte facebook profiilin? eikös sinne ole ikärajakin.

mä kyllä vähän ihmettelin, kun huomasin että pojan esikoulukaverilla on kuvallinen fb-profiili. siis 6-vuotiaalla :O kavereissa mm isä ja äiti, mutta en kyllä tajua. Ja minäkin pääsin niitä kuvia katsomaan, vaikken ole hänen kaveri.[/QUOTE]

Tuosta voi tehdä facebookissa ilmoituksen.

Minun lapsistani yksi on siellä. On lähemmäs täysikäinen kuitenkin. Muut saavat pysyä pois ainakin parikymppisiksi asti :D

toivon etteivät ikinä laita profiilia, ei ole itellä eikä miehellä. turhaa, puhelin on keksitty. jos jonkun kanssa haluan jakaa elämäni ilot ja surut, teen sen perheen ja ystävien kanssa, en koko maailman

[QUOTE="vieras";24478953]Se nyt tuskin kattaa koko kasvatusta, jos lapsi on alle 13 v. facebookissa. Hoh hoijakkaa[/QUOTE]

Taidat olla niitä? :D Kuten sanoin, toiset saa paremman suojan kuin toiset.

[QUOTE="vieras";24478976]Taidat olla niitä? :D Kuten sanoin, toiset saa paremman suojan kuin toiset.[/QUOTE]

Lapsen suoja ei heikkene, jos hänellä täysin suojattu profiili ja ystävinä pelkät sukulaiset!

Terv. sosiaalityöntekijä, jonka 12,5 v. tytär on facebookissa!

[QUOTE="vieras";24479138]Lapsen suoja ei heikkene, jos hänellä täysin suojattu profiili ja ystävinä pelkät sukulaiset!

Terv. sosiaalityöntekijä, jonka 12,5 v. tytär on facebookissa![/QUOTE]

no joo, mutta aapeen esimerkissähän noita kuvia pääsi katsomaan vaikkei ollut kaverina, eli ei kovin suojattu yhtyes ole 6-vuotiaalla :(
mitähän sen ikänen siellä edes tekee? pelaa jotain farmvillee?

Minä tiedän erään lapsen, joka on ollut siellä jo monta vuotta ja on edelleen reilusti alle Facebookin ikärajan. Tiedän tämän lapsen iän tarkalleen, koska tunnen hänet ja hänen perheensä oikeassa elämässä. Ilmoittaisin kyseisen profiilin ehkä ylläpidolle, mutta kun minulla ei itselläni ole Facebook tunnusta.

TODELLA monella tuttavani lapsella on siellä profiili, oli ikää sitten 3 tai 13 vuotta.
Itse en omani anna tehdä. Hän on nyt 11 vuotta. Ihan turhis koko Facebook. Lapsi ehtii kyllä näkemään koulukavereitaan arkenakin, ei siihen Facebookia tarvita! :headwall:

Minun muksuistani nuorin joka facebookkaa on jo 14 eli ei alle ikärajan.
Toisaalta tiedän useita 6-13-vuotiaita siellä enkä osaa asiaa pahana pitää. Päinvastoin on mielestäni mukava seurata entisten lainalasten ja sisarusteni lasten jne kuulumisia sitäkin kautta.
:)

Yhteistyössä