Pikkukissalla maha löysällä- johtuuko uudesta ruuasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kisumisu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kisumisu

Vieras
Meillä siis kissanpentu joka muutti uuteen kotiin viikko sitten. Aluksi kun kävi hiekkalaatikolla, kakka oli ihan kiinteää pari päivää. Nyt se on ihan löysää (ei ripulia) ja käy hiekkiksellä monta kertaa päivässä.
Johtuuko toi uudesta erilaisesta ruuasta (oon antanut ihan tavallista purkkiruokaa ja penturaksuja yöksi) vai johtuisko madoista?
On kyllä saanut pari matokuuria (myyjän mukaan) ja kohta meinaan madottaa uudelleen.

ruuan vaihdos voi aiheuttaa sen löysän vatsan. Ethän vaan ole antanut sille maitoa. Kissa on laktoosi allerginen ja jos tavallista maitoa annat niin varmasti on ruikulla.

Meillä kissanpennuilla oli ihan sama juttu! Ehkä kyse on vain stressistä, ku uuteen kotiin joutuu. Muutamissa päivissä meni ohi. Tosin jätettiin whiskas ruokana pois, ja ei oo sen jälkeen ainakaan löysällä ollu. Että en tiedä johtuko uudesta kodista vai whiskasista, mutta ainaki netistä löysin semmosia kokemuksia että ko. kissanruoka aiheuttaa joillaki ripulia. Kaikki muut kissanruuat on noille passannu, ihan aikuismallin purkit, purkkia olivat jo aiemminki syöneet. Mitä merkkiä ootte antanu?

Alkuperäinen kirjoittaja Platina:
Onko purkkiruoka pennulle tarkotettua? Kysyitkö mitä söi kasvattajalla? Ite jatkaisin samaa linjaa uudessa kodissa.

peesi tähän ja ne purkkiruoat ei ole muutenkaan kovin hyviä siinä alussa. onkoruuissa menossa siirtymävaihe vai teitkö äkkimuutoksen? Kuivuu vaan äkkiä pikkukisut jos ripuloi oikein kovasti.

Pyysin saada myyjältä penturuokaa mukaan, mutta hän vaan tokasi että nää on samaa ruokaa syöneet kuin muutkin aikuiset kissat. Joo Whiskasia olen antanut purkkiruokana ja penturaksut on Iamsin.
Ei ole saanut maitoa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Pyysin saada myyjältä penturuokaa mukaan, mutta hän vaan tokasi että nää on samaa ruokaa syöneet kuin muutkin aikuiset kissat. Joo Whiskasia olen antanut purkkiruokana ja penturaksut on Iamsin.
Ei ole saanut maitoa.

Kokeilepa vaihtaa vaan merkkiä. Ainaki näin aluksi. :)

Yhteistyössä