Pikkukeskosten äidit?

  • Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti
hei
meidän kaksoset syntyi rv 26+3 alku oli tosi pelottava ja haastava, mutta nyt ovat jo reippaita 2,5 riiviöitä :)

käyppä myös tsekkaamassa kevyen nettisivut, siellä on oikeaa tietoa ja keskustelupalsta on tosi hyvä ja asiallinen. sinne pitää modejen hyväksyä joten kaikki huuhailijat eivät pääse mukaan. eli kevyt.net
 
10 v.
Hei, olen 10-v pikkukeskosena syntyneen pojan äiti. Poika syntyi rv. 25 ja painoi 830g. Nyt tosiaan jo iso kymmenen vuotias, minä edelleen pikkukeskosen äiti, luulen, että tulen sitä aina olemaan.
Meillä taustalla monenmoista, mm. aivoverenvuodot, aivoinfarkti, hydrokefalia, cp-vamma, BPD, lukuisat (9) korvien putkitukset ym.
Mielellään keskustelen kanssasi lisää:)

Monien vaikeuksien jälkeen, kotona leikkii ja touhuaa reipas, iloinen, itsenäinen, koulumenestyjä (luokan paras todistus) jolla vauhtia ja vaarallisia tilanteita riittää. Alkuhankaluuksien takia, olemme erittäin läheisiä. Olen äärettömän ylpeä ihanasta pojastani!

Toivotan teille voimia alkuaikoihin ja ensimmäisiin vuosiin!
 
itse en jaksanut kevyen sivuille rekkautua.... laiska kun olin... vielähän tota ehtii... tosin lapset olivat kuitenkin varsin isoja keskosia ja suurimmat ongelmat on ohi... enemmän toi kaksosuus asettaa haasteita arkeen.... mutta voimia sulle ap ja kysele vaan jos mitä mielessä
 
olipa mukava kuulla 10v pojan äidiltä, joka kanssa oli synytnyt tosi pienillä viikoilla. =) ja sekin että sitä aina vaan on pikkukeksosen äiti vaikka noi olis miten isoja äijiä, ja se huoli on siellä mielenpohjalla varmaan aina. helpottavaa että muilla on samoja ajatuksia.

edessä oleva koulukin on huolehttanut kun molemmilla pojilla on melko paljon keskittymisvaikeuksia ja ovat tosi vilkkaita. :) mutta ehkä se siittä
 
Alkuperäinen kirjoittaja soja:
itse en jaksanut kevyen sivuille rekkautua.... laiska kun olin... vielähän tota ehtii... tosin lapset olivat kuitenkin varsin isoja keskosia ja suurimmat ongelmat on ohi...
Minä olen varmaan eniten kevyellä kirjoitellut ja kysellyt kaksosten kotiutumisen jälkeen. Varsinkin kun tytöllä on alun tehohoidosta johtuen suunmotoriikassa ongelmia. Tuntuu, ettei muualta ole noihin syömisongelmiin vertaistukea löytänyt :snotty:


Ja edelleen ajattelen minäkin meidän lapsia keskosina ensisijaisesti. Vasta sen jälkeen kaksosina :)

Tuntuu, että kun lapset ovat syntyneet pikkukeskosina, niin niitä suuria hetkiä on paljon. Meillä on juhlistettu sitä, kun lapset saavuttivat kilon painon ja nyt viime viikolla sitä kun tyttö on kymmenkertaistanut syntymäpainonsa :heart:
 

Yhteistyössä