**PikkuKakkosta toivovat VOL 22**

Kysymys: Piti vielä varmistaa.. Onhan mulla varmasti tänään kp 5, jos sunnuntai iltana täti tuli ? :D

Tänne ei ihmeempiä, vuoto loppui ja esikoinen korkees kuumees 39-40 astetta! :( Käytiin eilen TK:ssa ja kerrankin ei tarvinnut jonottaa puoltapäivää ja oli jopa asiallinen lääkärikin !

Hannaliina: Onnea, eiköhän se kunnnon plussa sieltävielä pärähdä :flower:
 
Hurjasti onnea T:nmuru ja muut plussanneille! :heart: Ja Hannaliina eiköhän se viiva siitä vahvistu! Onnea! :)

kukkaiskeiju kyllä mullakin valuu vielä seuraavanakin päivänä miehen tuotokset ulos, mutta niinkuin Hannaliinakin sanoi, niin se on sellasta valkoista ja vetistä. Kirkas ja sitkeä on mulla kyllä just sitä ovislimaa! Että eiku peitot reilusti vielä vaan heilumaan! ;)

Jarenah ihana toi teidän pikkumiehen kysymys "Äiti koska musta tulee isoveli!?"! :heart:


).( Oon ihan tarkoituksella pitänyt vähän hiljaiseloa täällä, koska muuten mä rupeisin ihan varmasti hulluna hourailemaan! :D Aikakin on kulunut hurjan nopeasti ja huomasin, että mähän oon korkeella listoilla!!! Nyt siis jo dpo9! Kiertopäivät listalla on 26-32, mutta tässä kierrossa bongasin oviksenkin testillä vasta kp22, joten tämä kierto on jotain 37 päivän luokkaa... Eilen alkoi päänsärky ja väsymys. Molemmat johtuvat tod.näk. Teroluteista... Valkkarin tulo ei ole oviksen jälkeen loppunut ollenkaan ja alamahaa nipistelee aika-ajoin molemmin puolin. Vitsi että vähän alkaa jännittämään! Viime kierrossa en bongannut ovista ja silloin menkat tuli kaksi päivää viimeisen Terolutin jälkeen. Huomenna otan kierron viimeisen Teron. Jos sitä sunnuntaina EHKÄ testais?!?
 
Kiitos hemari!!:flower:

Täällä kp 11 ja eilen iltasella sain hyyyyyvin hyvin olemattoman haalean viivan ovistestiin - jotain siis ehkä tapahtuu kropassa tässä kierrossa! Limoja tai muita ovisoireita ei ole vielä ollut, mutta tänään pitänee aloittaa hommat ettei vaan mene ohi.
 
Heippa! Täällä ei ole oikein tapahtunut mitään ennen eilistä. Testasin nimittäin elämäni ensimmäisen kerran ovistestillä ja vahva plussa siihen tuli!! Tiesinkin, että eilen tai tänään on ovis. Mutta siis, menin hieman hämilleni, että millon pitäis heiluttaa peittoja.. Kun siinä luki, että ei ennen 24h eikä 48h jälkeen kannatta. No oltiin sit eilen varmuuden vuoksi ja tänään vielä pitää. Mutta mietin, että oletteko te mielummin joka toinen päivä vai peräkkäisinä päivinä?? Tiedän, että jos menkat alkaa, syytän sitä, että oltiin kumpanakin päivänä tai jos ei oltais oltu kun yhtenä päivänä, niin syytän sitä, ettei oltu molempina :D

Joo mutta joka tapauksessa ei ole hyvät olosuhteet raskautumiselle, koska on sellanen stressi tuosta remontista ja rahojen riittävyydestä!!..huhhuh.

Hannaliinalle iiiiisot onnittelut!

Milja
 
Tänne ei TAASKAAN mitään uutta. Kp 44 ja menkkoja ei kuulu. Soitin neuvolaan ja kyselin hiukan niin käskivät odottamaan ainakin kp 57 asti ennen ku seuravan kerran testaa. Mulla näet esikoinenkin plussasi vasta kolmannella kuulla ja silloinkin oli haalea plussa. Eli ei kun odottelemaan...masentavaa, mä ny roikun täällä teitin kanssa siihen asti et tietää mitä on tapahtunut.
 
Milja: dpo on Day post ovulation. Eli ovulaation jälkeinen päivä. Se on miltei kaikilla naisilla n. 14 päivää, jolloin menkat alkaa ellei ole raskautunut. Jos taas raskautuu, niin munasolu kulkeutuu kohtuun n. dpo 3-4 ja kiinnittyy n.dpo 7-10, jonka jälkeen se alkaa kehittää hcg hormonia, jota siis raskaustestit testaavat.

Kinkula: Ootko aiemmin tehny ovistestejä? Ihan vaan että onko sun perustaso mikä? Mitenkään siis lannistamatta, ajattelin vaan, mulla tulee nimittäin haalea viiva ympäri kierron, mutta oviksen lähestyessä sitten vahvistuu selkeästi. Ja eihän tuosta seksin harrastamisesta mitään haittaa ainakaan ole vaikka nyt aloittaiskin. :D
 
JiiMii ymmärsinkö siis oikein, että olet testannut jo nyt ovista? Mulla nimittäin tuli myös haamuja David-testeillä, mutta ne tuli ennen ovista ja vahvistu koko ajan, kunnes pärähti ihan selkeä plussa. Tässä kierrossa se tuli kp14 ja edellisessä kp12. Iltapäivisin/iltaisin en välttämättä saanut edes haamuja, testit tuntuivat toimivan minulla parhaiten aamuisin (toisesta pissasta, ei siis aamupissasta). Selkeitä negoja tuli ovisplussan jälkeen, ei enää haamuja. Kp9 tuntuu vain aika aikaselta odottaa ovisplussaa, jos kierto on 30 päivää pitkä.

kukkaiskeiju kyllä sitä itteensä tulee toisinaan vielä seuraavanakin päivänä, mutta ei se kyllä kirkasta ole. Kuulostaa ovislimalta!

majj jos täti tuli sunnuntaina, se oli kp1, joten tänään on kp6.

Milja-85 mietin tuota ihan samaa, pitäisikö heilutella peittoja joka päivä vai vaan joka toinen. Monesti kuulee puhuttavat joka toisesta päivästä, mutta järki sanoo, että olisi parempi varmistaa joka päivä ovulaation tienoilla. Mutta onkin sitten eri asia pääseekö sitä sitten vehtaamaan joka päivä eli onko aikaa, rauhaa ja energiaa.

Näin unta, että olin raskaana, aivan alussa. Tein unessa ovistestin, johon sain vahvan plussan. Pohdiskelin unessa kestääkö raskaus loppuun asti ja salailin tilaani muilta, yritin elää normaalisti ja niin etten herätä epäilyjä lähipiirissä. Unesta huolimatta olen aika varma, etten tässäkään kierrossa raskaudu. Epäilen ettei ajoitus ollut taaskaan kohdillaan. Lisäksi on ollut kaikenlaista huolta ja stressiä, kuten Miljalla.
Eilen huomasin rintojen olevan kipeät, se voi olla sekä raskaus- että pms-oire. Alavatsassa on ollut menkkamaisia tuntemuksia, sekin voi olla oire kummasta vain. Limoja on tullut tässä kierrossa todella ruhtinaallisesti, ne vähenivät huomattavasti muutama päivä ovisplussan jälkeen. En kyllä huomannut kirkasta limaa ollenkaan, vaan kaikki oli enemmän tai vähemmän vaaleaa. Voiko tosiaan olla mahdollista että greippimehukuuri lisää limoja?

CB:n testeistä vielä sen verran, että ymmärrän vielä ne digitaaliset raskaustestit, niitä ei kai kovin montaa kuitenkaan tehdä ja näyttää myös arvion viikoista, mutta ovulaatiotestit hirvittää. Yhdessä kierrossa tehdään kai ihanteellisesti vähintään se 5 testiä(??), ja jos raskautuminen kestää pidempään, niitä tehdään ties kuinka monta kiertoa.
Itse en luottaisi digitestiin, vaan avaisin myöskin sen kuoren ja katsoisin miltä viiva todella näyttää.

Nyt ehkä uskaltaudun tunnustamaan, että toivoin aika vahvasti kevätvauvaa, siis tammi-toukokuussa syntyvää. Niin se elämä opettaa ettei pidä turhia toivoa ja suunnitella, kaikkeen ei voi itse vaikuttaa. Ajatus loppuraskaudesta helteillä on vaan jotenkin ahdistava. Muutenkin haluan nauttia kesästä tehokkaasti. Esikoista odottaessa kääriydyin talvitamineisiin ja vietin mieluusti aikaa sisällä omissa oloissa. Samoin opettelin mieluusti pienen käärön hoitoa kotona eikä ollut kiire minnekään. Kertokaa kivoja puolia kesällä/syksyllä odottamisesta ja synnyttämisestä!

DD kp21/26-32 dpo6
 
***********Perjantai 15.10.2010**************

MUKANA:

Collins....................tyttö 12/06...................kp 51/27 *yk2
MonalizaQ...............poika 08/09.................kp 50/28 *yk2
Annemari................tyttö 07........................kp 40/? *yk 1
iines83.................. poika 10/09...................kp 33/26-32 *yk3
teddybear82...........tyttö 11/09.....................kp 31/32 yk 3
hemari...................tyttö 10/09.....................kp 24/28-36 *yk2
Brianna..................tyttö 06/09.....................kp 24/26-28 * yk 5
Kristiina81...............poika 11/08.................. kp 24/36 *yk 2
Ninnu-liini...............tyttö 02/09.................... kp 23/24-28 *yk 3
tyty86.....................tyttö 08/09................... kp 22/29-34 *yk2
Dirty Dancing..........esikoinen 07.................. kp 21/26-32 *yk 6
waaka....................esikoinen 09/08............ kp 21/30-40*yk 8
Milja-85..................poika 12/08.................. kp 20/30-31 *yk 3
Nunnu-79................poika 10/08..................kp 20/23-25 *yk3
kukkaiskeiju............tyttö 07/09....................kp 17/30-36 *yk 3
Jarenah..................poika 10/05..................kp 16/30 *yk 3
Tinttu.....................poika 11/08..................kp 13/29-31 *yk 2
Tinker_..................esikoinen 05/08.............kp 12/27-28 *yk 13
Kinkula....................poika 09/09..................kp 11/28-34 *yk 4
JiiMii82...................poika 08/06..................kp 10/30 *yk 4
majj......................tyttö 06/08....................kp 6/28-30 *yk2
LocoKako................esikoinen 11/09.............kp? *yk?
Viuhti10..................esikoinen 03/10 ............kp?
tiitu87....................?............ .....................?
danone81...............?................ .................?

TAUSTAILEMASSA:
Kuu-mami
riina82
miimuli24
kuukai
juuri
Joole…………………esikoinen 06/09
Colatin..................poika 02/2005
Kamomilla -81.........tyttö 12/08
kikka89...................tyttö 08/09
onnenkipuna............poika 12/06
skorpioni07.............poika 06/08
MT79.....................esikoinen 10/08
Jumima
kr80.......................esikoinen 11/08
Vouhis....................poika 01/03

HAAMUILIJAT:
heidi-80..................poika 08/08.................kp 42/28-30 *yk 3
Hannaliina..............tyttö 05/10.....................kp 33/30 *yk 2

PLUSSANNEET 2010:

Lokakuu:neito84 (yk4),Bretagne (yk3), Nepsus (yk2) Sanmoc (yk14), T:nmuru (yk 1)
Syyskuu: Koiramamma (yk 3), Heissu (yk5), Jopatu (yk 5), Diipeli (yk 2), Minsku82 (yk33), Itkuiita85 (yk2), Jasmi- (yk1), Neito84 (yk4)
Elokuu: rocket (yk 1), PaaPaa (yk 2), Yaden (yk 1), tatskattu (yk 2),Shistin (yk4), nereida, sirpaleina, sofku
Heinäkuu: Meep (yk 1), mimia85 (yk 2), Novelle (yk 6), Dakota paws (yk 3), Empompii (yk3), Niiskunenä (yk 2), dada, snowball (yk?), Pössi (yk2)
Kesäkuu: Mymmy, Lumikuningatar (yk27), Anlini (yk1), Sanuliini, Peppioliina(yk9), dindei (yk 2)
Toukokuu: Toive81 (yk7), Jeccika (yk4)
Huhtikuu: Teargas (yk 2), manna-(yk?), mimma86(yk2), Coreline (yk?)
Maaliskuu: jiinas (yk 8), RiikkaVaan (yk ?), Suklaanappi (yk 9), PäivikkiV (yk 2), Annsku (yk 2),
Helmikuu: Cleopatra (yk 1), Aisla (yk 1), Menhit (yk 1), manna-(yk 1), Haikara (yk 2), Tipsutin (yk 3), t 77 (yk 20), Magia82 (yk 7), Ninnu-87 (yk 3), Pirtsi (yk 1), Pirtsi (yk 5), toive81 (yk 6)
Tammikuu: tyyty85 (yk ?), Mousse (yk 5), Tähdenlento1 (yk ?), Gwenhwyfar (yk 3), Magia82.( yk 6), cora85 (yk 1), Äiskä80 (yk 10), Sutinaa ( yk 9), heikku (yk 3), mama-L(yk2), Emmabella (yk2), Himputti (yk 31)
 
Viimeksi muokattu:
Toivottavasti päivitin oikein. Kivempi seurata, kun lista löytyy joka sivulta vähintään kerran.

Sovitaanko, että kaikki tulevat itse tähän ketjuun kertomaan, mikäli siirtyvät odottajien puolelle tai haluavat muuten pois listalta? Mielestäni se on ihan kohtuullinen vaatimus, ja kohteliasta muita kohtaan. Miten muuten toimitaan, jos jostain ei kuulu mitään ja kp huitelee jossain vaikka sadan paikkeilla?
 
Heips!

Luulin päivittäneeni kp:t keskiviikkona, kun menkat alkoivat. Ei sitä mun tekstiä nyt tuolta kuitenkaan löydy, mitä lienen painanut. :) Eli mulla siis kp 3/29 ja yk 5, mutta voisin samalla siirtyä taustailemaan. Tsemppiä ja plussatuulia kaikille, toivottavasti törmätään kaikki joskus odottajien puolella. :wave:
 
Tervehdys kaikille ja iloista alkanutta viikonloppua! Minulla on poika aikaisemmasta suhteesta 01/03 ja nyt vuoden yhteiselon jälkeen nykyisen avomieheni kanssa iski yllättäen aivan mieletön vauvakuume minulle, joka vannoin etten koskaan enää synnytä :D
Yllättäen tunne olikin molemminpuolinen, mies ei vaan ollut kehdannut toiveistaan minulle pukahtaakaan, kun olin aiemmin niin jyrkästi toista mieltä... :ashamed:
Pillerit jätin muusta syystä pois edellisessä kierrossa ja nyt sitten jätettiin juuri ne kumiukotkin veks =)
Kierrosta ei siis ole vielä hajuakaan, (pillerikierron mukaan nyt olisi 25/28) aiemmin kierto oli ennen pillereitä 37 ja pillereiden kanssa tietenkin sen 28 päivää. Tätiä odotellessa nyt siis mennään ja sitten alkaa kuumeinen odotus :p

Onnea plussanneille, isot halit tädin kohdanneille ja toivottavasti pääsemme kaikki pian tuonne toiselle puolelle ;)
 
Viimeksi muokattu:
Vouhis voinhan tietysti laittaa sinut myös itse pinoon, jos haluat. Saat itse päättää!

Olen muuten juonut tässä kierrossa melkein joka ilta lasin punaviiniä. Jotenkin tädin edellinen visiitti otti niin päähän, että ajattelin etten ala yhtä lasillista panttaamaan. Koko kesä on mennyt varoessa kaikenlaista, jos vaikka olisikin raskautumassa/raskaana. Buranat olen hyvästellyt nyt toistaiseksi, yritän selvitä Panadol-linjalla, jos tarvetta särkylääkkeelle. Miten teillä muilla? Oletteko rajoittanut mitään normaaleja juttuja?
 
Dd: Kesällä odottamisen/synnyttämisen iloja... Mä siis olen synnyttänyt esikoisen heinäkuun helteissä, ja hellettä siis todellakin oli! Oli aivan ihanaa kun masun kanssa ei tarvinnut pukea hirveää läjää vaatetta päälle tai yrittää sitoa möhlöjä talvikenkiä jalkoihin. Kevyitä kauniita kesävaatteita sopivasti masua korostamaan ja lipsuilla tai paljain jaloin vaan pihalle nauttimaan viime hetkistä! Kun tuli vähän rusketusta, tunsi itsensä jotenkin kauniiksi vaikka tuntukin välillä aika tuskaselta sillon lopuks :) Mulla on myös iho kesäsin paljon parempi, joten tämäkin siihen kauneus puoleen. Synnytys taas...No salissa en sinänsä olis varmaan huomanutkaan onko kesä vai talvi :) vauvan kanssa kun tuli kotiin, niin ei tarvinnut pientä mini-ihmistäkään tupata tuhanteen vaatekertaan ja uloskin sai mennä melko nopeasti. Lisäksi vauva oppi kesällä nukkumaan ulkona ja talvea kohti kun vaan pikkuhiljaa lisättiin vaatetta niin ei itseäkään säälittänyt lykätä pientä vauvaa ekana pakkaseen nukkumaan ;) Ai niin ja meinasin unohtaa, että loppuraskaudesta oli niin ihanaa syödä pakkasesta viime syksyn marjoja aivan jäisenä kun oli oikein helle päivä. Ah! Mulla ei olis mitään kyllä kesä/syksy vauvaa vastaan :) Vaikka tuskinpa kellään meistä on ;)

Ja niitä huonoja puolia ei tässä pitänyt tietenkään sanoa, mutta voin kyllä sanoa, että musta muita huonoja puolia ei oikeasti ollut kuin se, että hellepäivinä tuntu sormet vähän turtanoilta (olettaen se oli sitä kuuluisaa turvotusta) mutta ei sekään ollut paha, kun ei kerran tarvinnut tehdä mitään :D

Normaalijuttugalluppiin:
Normaalijuttuja mä en ole juuri kuinkaan muuttanut, mitä nyt harrastan seksiä vähän normaalia useammin ;) Jeps, no buranaa välttelen vähän ja vitamiinitkin tulee otettua tavallista säntillisemmin, mutta ei mitään radikaalia...

Huomasin tänään seiskassa (tosi luotettava lähde, joo) ja aiemmin luin jo jostain muualtakin, että äidin tupakointi raskausaikana tutkimusten mukaan vaikuttaa sikiön sukusolujen muodostumiseen ja näin ollen aiheuttaa lapselle lapsettomuutta! Itse en polta, enkä todellakaan aio siitä asiasta alkaa tässä moralisoimaankaan, mutta mulle vaan tuli sellanen ahaa elämys tosta artikkelista. Kun miettii tupakan "kulta-aikaa" sillon joskus ja kuinka monien meidänkin vanhemmat on tuon ajan ihmisiä. Lapsettomuus on lisäks lisääntynyt hurjasti! Varmaan voisi tosiaan olla osasyynä, vaikka varmasti on muitakin tekijöitä (synnyttäjien iän nousu jne jne...) mutta kuitenkin... no, jaoinpa tämänkin ahaa-elämyksen teille ja vieläpä vaika sekavasti... Enjoy :)
 
DD: Joo oon sun kanssa ainakin samaa mieltä, että jokaisen kyllä pitää itse huolehtia onko pinossa mukana vai ei jne. Ja jos kp:t huitelee jo yli 100 tai vähemmänkin ja tästä henkilöstä ei ole kuulunut mitään, voi mun mielestä ainakin poistaa listalta.

Kesä/syysvauva: Mä oon kans esikoisen synnyttänyt kesäkuussa ja olen lähes samaa mieltä kaikesta mitä kukkaiskeiju jo ehti kirjoittaa. Jos tästä kierrosta tärppäis ja laskettu aika menis heinäkuulle, ainut asia mitä miettisin olis varmaan se kuinka turvonnut sit loppuvaiheessa olin, kun esikon aikanakin olin jo.. :D :eek:
 
Hiljaiseloa oon viettänyt ihan tarkoituksella kun en nyt osaa päättää haluanko sittenkään plussata ihan vielä. Toisaalta kyllä mut toistaalta noi lähestyvät työt koukuttaa pahasti....

No sen päätin että ehkäisyä en aloita vauva saa tulla kun tulee. Tästä kierrosta tuskin nappaa kun on vain yksi ajankohtainen peittojenheiluttelu suoritettu.

Syys/kesä vauva-asiaan, kesäkuussa esikon tein ja se oli oikein mukavaa edelliseten mainitsemista syistä, mutta mulle on ihan sama koska vauva tulee.

Plussia on taa pärähtänyt muutamalle, isot onnittelut!!:flower:

Plussatuulia kaikille!:)
 
Normaalijuttujen jättämisestä, siirryin buranasta panadoliin. Harmi vaan ettei auta kovaan päänsärkyyn mut sitä varten on migreenilääkkeet :x. Viinin juomista yrittäny vähentää pariin lasiin viikossa kun tykkäisin kans joka ilta nauttia lasillisen. Nyt kuulostaa et olen kauhea hieno helma mut en todellakaan ole, viini vain niiiin hyvää. Vitamiinit tarkemmin hallussa ja tulee syötyäkkin ne vielä :D Muutenkin tarkemmin vahtii mitä suuhun laittaa
 
Kukkaiskeiju: joo oon tikuttanu ovista ennenkin, nyt vaan tässä yrityksessä
ollu pelkkää negaa niissä , oikeestaan eka yk oli vaan sellanen että luulen ovuloineeni. Sillon tietty ei tikkuja just ollu käytössä, mutta muut perinteiset ovisoireet löytyi, toisin kuin sen jälkeen. Poikaa kun pantiin alulle, sain selvästi plussan ovistestiin kun ovis tapahtui (ja poika sai alkunsa).

Normaalijutuista: mä myös olen lopettanut buranan käytön, panadolia otan jos on aivan pakko. Monivitamiini, E-EPA ja D-vitamiinit popsin päivittäin ja olen hiukan rajoittanut urheilua kun tuo paino tuppasi putoamaan liiankin paljon. So far vuodessa lähtenyt kaikki raskauskilot (joita oliki huikeat 25kg) ja pari kiloa päälle, aletaan olla alipainon puolella kohta. Lisäilen rypsiöljyä ruokaan ja yritän syödä paljon kasviksia ja hedelmiä joka päivä, täysjyvätuotteita ja paljon vettä. Eli oikeastaan elän aika tavanomaista terveellistä elämää :D.

(.) täälä kp12 ja ankeuttaa. Ovistestissä ei taaskaan mitään pienintäkään haamunkaltaista, ei ovisoireita ja seksikään ei kiinnosta pätkääkään. Näinköhän jää yrittämäti ollenkaan tässä kierrossa.. Ahistaa kun kaikkialla näkyy vain raskaana olevia ja tutut sikiää silmissä. Vaikka tässä on vasta yk4 menossa, mietin jo gynekäyntiä ennen joulua, ihan vain varmuuden vuoksi, kun nyt kuitenkin mulla on ikää selvästi päälle 30.. Ja se imetys, se on nyt lopetettava, tai ainakin vähennettävä max kahteen kertaan päivässä. Haikeaa on, vaikeaa varmasti myös..
 

Yhteistyössä