**Pikkukakkosen saaneet 2009**

Mullakin rinnanpäästä sattuu kun jäbä tarraa kovin kiinni :kieh: Mulla on pieni ongelma |O Huhtikuun lopussa olis jälkitarkastus ja olis tarkoitus
saada e-pillerit...Esikoisesta sain cerazzette nimiset pillerit jotka käy
vaikka imettääkin :) Mutta kun ne ei mulle oikein sopineet :( Ni mietin
et onko jotain muuta merkkiä kun toi cerazzette mikä sopii imettäväisille?Yasmin merkki on mulle passeli mutta ei saa syödä imetyksen aikana :(

Emppu788 Cerazette on ainoa minipilleri merkki... Mäkin niitä kokeilin mut aloin vuotamaan ku seula ja koko kaks viikkoa jonka niitä jaksoin syödä vuosin joten lopetin ja niin loppu vuotokin. Yhdistelmäpillereitä saa sit tosiaan syödä vasta imetyksen jälkeen eli vaihtoehdot on tosi vähissä imetysaikana.

Nyt ei ehdikään enempään, itkuhälyttimen mukaan pienimmältä on tutti hukassa.

Jonskis

Cerazetten kun aloitin niin sanottiin että niillä pysyy kuukautiset poissa :headwall: Ekat 3 viikkoa alotuksesta vuosin kun esterin....Sit sen jälkeen vähänv äliä tiputteluvuotoa ja välillä pahaa oloa |O Sit pitää olla ilman pillereitä jonkun aikaa |O

TENAVADIEETTI

Tätä noudattaen pääset taatusti ajoissa rantakuntoon.

*TENAVADIEETTI*

Jo pitkään tunnettu tosiasia on, että kaksivuotiaat ovat yleensä hoikkia.
Lastenlääkäreiden, röntgenhoitajien, ravintoterapeuttien ja turhautuneiden
äitien yhteistyönä laadittiin tämä uusi dieetti. Se on edullinen,
vaihteleva ja ravitseva.

1. PÄIVÄ
Aamiainen: -Yksi keitetty muna, viipale paahtoleipää aprikoosihillon kera.
Syö kaksi hyppysellistä munaa, ja murenna loput lattialle. Haukkaa kerran
paahtoleivästä, ja hiero sitten hilloa kasvoillesi ja
vaatteillesi.

Lounas: - Neljä väriliitua (värillä ei väliä), kourallinen murskattuja
perunalastuja ja lasi maitoa (kolme siemausta, kaada loput lattialle).

Päivällinen: - Keksi, kaksi kymmenpennistä ja viisikymmenpenninen. Yksi
roska sohvan alta.

Iltapala: - Paahda viipale paahtoleipää ja heitä se keittiön lattialle.
Palanpainikkeeksi neljä siemausta iltakylpyvettä.

2. PÄIVÄ

Aamiainen: - Ota eilinen paahtoleipä keittiön lattialta ja syö se. Syö
lusikallinen vanilliinisokeria ja juo puoli pullollista vihanneksista
tehtyä elintarvikeväriä.

lounas: - Puolikas pötkylä vaaleanpunaista huulipunaa. Puraisu
leikkipuistosta tuodusta tupakantumpista (jonka muut perheenjäsenet
pakottavat sinut sylkemään pois) jääkuution kera.

Välipala: - Nuole tikkukaramelli tahmeaksi, vie se ulos ja pudota
hiekkaan. Nuole jälleen kunnes se on puhdas. Tuo se sitten sisälle ja
pudota matolle.

Päivällinen: - Kivi tai kuivattu herne, työnnetään ensin vasempaan
sieraimeen. Sekoita limonadia perunamuusiin. Syö lusikalla.

3. PÄIVÄ

Aamiainen: - Kaksi lettua ja runsaasti hilloa, jonka hierot hiuksiisi.
Lasillinen maitoa. Juo puoli lasillista, jonka jälkeen tunge lettuja
lasiin. Poimi eilinen tikkari matolta, nuole karvat pois ja piilota se
sohvatyynyjen väliin.

Lounas: - Kolme tulitikkua, kaakaojuomajauhetta ja hillovoileipä. Tunge
suusi täyteen leipää ja yökkää se lopulta lattialle. Kaada lasillinen
maitoa pöydälle ja nuole se siitä.
Päivällinen: - Jäätelöä, kourallinen perunalastuja, kahvia (jos toiset
eivät huomaa).

4. PÄIVÄ
Aamiainen: - Neljännestuubi hammastahnaa, palanen saippuaa ja oliivi.
Kaada lasillinen maitoa kulholliseen maissihiutaleita. Kaada päälle puoli
kupillista sokeria. Kun maissihiutaleet ovat pehmenneet, juo maito ja
syötä murot koiralle.

Lounas: - Syö muruja keittiön lattialta ja olohuoneen matolta. Etsi
tikkukaramelli sohvasta ja syö se loppuun.

Päivällinen: - Spagettia sekoitettuna lasilliseen kaakaojuomaa. Jätä
lihapullat lautaselle. Toinen puolikas vaaleanpunaisesta huulipunasta
jälkiruoaksi.

Dieettiä on hyvä tehostaa sopivalla liikunnalla. Tässä muutama esimerkki:

- Kieri ja vääntelehdi supermarketin lattialla, vahvista samalla
äänihuuliasi voimakkaalla karjunnalla. Pistä hanakasti vastaan kun
Securitaksen mies raahaa sinua ulos kaupasta.

- Juokse joka paikkaan, väliin hypähdyksiä. Kaatuile säännöllisesti, ylös
kampeaminen vahvistaa lihaksia monipuolisesti. Muista taas äänihuulet:
huuda juostessasi.

- Pyydä pukeutumistilanteisiin sparraajaa. Vastustele pukemista kaikin
voimin. Älä tyydy ensimmäsiin vaatteisiin, vaadi saada vaihtaa ne ainakin
kolmeen kertaan.

:LOL: :LOL: :LOL:

Huomenta!

Taalla taas aamulla kamppailtu esikoisen kiukun ja itkun kanssa... :| Kaikki pienetkin jutut tuntuu olevan liikaa talla hetkella... :/ Paljon ekstrahaleja tarvittiin, ennen lahtoa.

Kuopus oli kanssa hereilla suurimman osan yosta, seurustella halusi. Mies meni (yritti) nukkumaan menoa myohaan, mutta tytto olikin toista mielta- ei tee kuulemma samaa virhetta toiste! :LOL: Ma sentaan opin jo raskausaikana iltaunien tarkeyden! :LOL:

Rinnat on yha tosi taynna, mutta pahimmat kipupesakkeet oon ilmeisesti pystynyt avaamaan. Huoh! =)

Onko teilla ollut tosi pahoja maha- ja kylki-/ selkakipuja
? Mullla on valilla ihan hirveita, ja oon miettinyt, etta ehka olen tehnyt liikaa... :(

Meillä ei vielä olla varmoja tosta ehkäisystä, kun vähän polttelis kolmas kierros vielä lähitulevaisuudessa. :) Pyysin mieheltä mielipidettä jälkitarkastukseen mennessä. Mä oisin oikeestaan valmis jatkamaan ilman ehkäisyä.

Latte Tsemppiä esikoisen kanssa, mustasukkaisuutta sielläkin ilmassa.. Meillä mies valvoo usein iltaisin mua pidempään, mä meen yleensä kympiltä tytön kanssa nukkumaan jo. Meiän mies on kyllä niin lahjakas nukkuja, ettei ees herää pieniin kitinöihin ja isompia yöhuutoja meillä ei nyt oo ollukaan ku muutamana yönä.
Mulla oli kans ekan viikon selkä tosi kipeenä, kai se otti koville kun yhtäkkiä piti nostella jatkuvasti vauvaa ees taas uudella liikkeellä. Vihlo aina nostoissa tosi pahasti. Helpotti sitte tosiaan ekan viikon jälkeen, kun selkälihakset tottu "kovaan" työhön. :D
Mulla muuten on ollu nyt toinen rinta eilisillasta asti kipeä, ei tunnu möykkyä ja on sillai jostain sieltä sisältä kipeä, aika laajalti. Neuvolan tätsy epäili tukosta, kun ei oo tulehduksen oireita. Kehotti seurailemaan tilannetta ja vaihtelemaan imetysasentoja. Enpä kyl oikeen tiedä, miten päin sitä imettäis.

Meillä oli tänään tytön neuvola, siellä kaikki hyvin. Painoa oli tullu parissa viikossa melkein kilo ja pituutta syntymästä 3cm lisää. Esikoinen oli mukana ja kylläpä sinne taas kasvo melkoset pirunsarvet käynnin ajaksi, viiletti menemään ees taas ja teki jekkujaan.. Verenpaine oli mulla kuitenkin suht alhanen, vaikka naurettiin hoitajan kanssa, et nyt just saattaa kyl kolkutella aika korkeella. :D

Nyt lepoa nuppiin..

Pilkkis

mäkin voisin liittyä teidän seuraan. en osaa kyl sanoa miten usein pääsen kirjoittelee.

etusivulle vois laittaa tyttö 03/09 3450g 50cm ja pipo 34 vai mitä tietoja siellä muilla sit olikaan.

pilkkis sä sit meinailet vielä seuraavaa rundia perään. nostan hattua. munsta ei kyl olis siihen. haaveilen kyllä kolmannesta mut sit ku kuopus on jotain 4-5 vuotiasni voi harkita.

meillä on nää ekat 4 kotona olo päivää menny tosi hienosti. mä odotan kauhulla niitä masu kipuiluja mitkä yleensä kai tulee siinä 2-3 viikon ikäisenä. toivottavasti ei kovasti rupee kipuilemaan :(

tissit on ollu vähä kipeenä ja ylimääräisiä joutuu välillä pumppailee pois. ei oo kyllä onneks niin kipeät nyt ku esikoisesta oli.

yöt ollaan saatu olla aika rauhassa. esikoinen on nukkunu tosi hyvin vaikka sitä pelkäsinkin. no vaavi ei ole kyllä yöllä ääntä vielä pitänyt et sit jos rupee yöhuudot ni poikakin on aika varmasti hereillä sillon.
ihmettelen vaan et miks typy ei suostu öisin omassa pedissään nukkumaan yhtään kun päivällä kyllä on ja sairaalassakin oli ihan kiltisti. nyt ei enää millään. ja mua hirvittää yrittää nukkua samassa sängyssä vaavin kanssa. jos kumminkin jää naama johonkin alle ettei saa henkeä yms. siks oma uni onkin ollu vähä huonoa ja paikat jumissa ku ei voi liikuskella.

Hani ja tyttö 1viikko :D

Alkuperäinen kirjoittaja Pilkkis:
Meillä ei vielä olla varmoja tosta ehkäisystä, kun vähän polttelis kolmas kierros vielä lähitulevaisuudessa. :) Pyysin mieheltä mielipidettä jälkitarkastukseen mennessä. Mä oisin oikeestaan valmis jatkamaan ilman ehkäisyä.
Pilkkis
Kiitos ei ihan vielä :D Tosin kun on leikattu niin pitäs rauhassa
ootella...Lääkärikin sanoi että mulla on ohut kohdun seinämä
et jos lisää lapsia niin sitten pitää leikata aikasemmin...Äiti
ton kuultuaan oli sitä mieltä että meidän lapset on jo tehty :LOL:

Meillä toi "ehkäisyttömyys" on toiminu ehkäisynä jo pitkään. Ei siis käytännössä yritettäis vielä kolmatta, mutta ei haittaiskaan, jos "vahinko" kävis. Jos meille vielä kolmas siunaantuisi, sen jälkeen vois sitten miettiä esim. kierukkaa. Saa nyt nähdä, mitä luonto meiän puolesta päättää.

Iltapaivaa!

Vahan valitusta ja vinkunaa heti ensialkuun- sori! :ashamed: Oma olo on aika kehno, eilen tuli diagnoosi tulehduksesta kohtuun jaaneissa jaanteissa ja tanaan sit viela rintatulehdus... |O kuumetta pukkaa ja olo aika |O :( . Onneksi samat antibiootit kai toimii molempiin...

Tytto on aivan ihana, vaikka onkin paiva ja yo sekaisin- paivalla nukkuu kuin tukki ja yolla tapittaa mua tuntitolkulla. :heart: Eiko olekin hassua, miten sita rakastuu omiin lapsiinsa. =)

Ehkaisysta en minakaan viela tieda- kolmaskin haluttaisiin, mutta mina vasta myohemmin... Onneksi ei tarvi viela ihan tietaakaan... :D

HUHUU....

Toi jäbä on nyt ilkee :eek: Se nukkuu mukavasti pinniksessään :) Mut iltasyötön jälkeen alkaa kauhee huuto kun joutuu sänkyynsä :( Eikä auta että
hyssyttelis tai laittas tutin suuhun...Sit mun on pakko mennä jäbän
kanssa sohvalle ja siinä alkaa melkein heti nukkumaan...Tätä on nyt muutamina öinä tapahtunut...Saas kattoa miten tänään menee??

Moikka!

Mäkin haluan liittyä porukkaan. :wave:

Eli mulle vois laittaa ekalle sivulle poika 06/07 ja tyttö 21.03.09 rv 39+6 3560g, 50 cm ja pipo 34 cm. Kiitos Bv, kun jaksat päivitellä sivuja.

iitukka, huomasin muuten et meillä on ollut aika samankokoiset pikkukakkoset. =)

Latte, tsemppiä kohtu- ja rintatulehduksen kanssa. Sulla oli kyllä huonoa säkää, kun molemmat pukkas samaan aikaan. :|

Meillä on arki lähtenyt sujumaan tosi hyvin. Esikoinen ei ainakaan vielä ole osoittanut yhtään mustasukkaisuutta, mutta oon varma et sekin tulee vielä. Tyttö on aivan ihana, nukkuu ja syö hyvin, paitsi viime yönä oli vähän kiukkuinen. Olisko ollu masuvaivoja... toivon että ne oli vaan tuon yhden yön harmi. Tyttö on myös aika täsmällinen; syö 4 tunnin välein yöin ja päivin, ja muut ajat melkein nukkuu. Maitoakin on alkanut tulemaan tosi hyvin, vaikka sairaalassa sitä ei tullut pisaraakaan. Tyttö on siis täysimetyksellä.

Ehkäisystä olitte puhuneet. Mulla pilkkiksen tavoin polttelis jo kuume kolmannesta. =) Mutta luultavasti odotellaan vuoden verran, ennen kun annetaan kolmoselle lupa tulla. Mäkin söin noita cerazetteja ennen tätä viimesintä raskautta ja ne sopivat mulle hyvin. Mulla oli vaan yhdet menkat esikoisen jälkeen ennen kun tulin uudestaan raskaaksi. Mikäli päätetään ehkäisyä käyttää, aoin syödä nytkin niitä. Jälkitarkastukseen saakka ollaan ilman ehkäisyä ja luotetaan imetyksen voimaan. Tosin ei haittaa vaikka "vahinko" tapahtuisikin... :LOL:

marza ja vielä nimetön prinsessa 1 vko 2 pvä

Mä en kyllä jaksais et heti tulis jo kolmas...Nostan hattua niille jotka jaksavat :)

No viime yönä tuli sit taas nukuttua jäbän kanssa olkkarissa
|O Ilta syötön jälkeen kun pääs taas omaan sänkyyn alkoi se
mukava huutaminen |O Kumma kun muuten nukkuu sängyssään
mutta kun yö unille pitäs mennä niin EI :( Mies sit laittoi
olkkarin lattialle pumpattavan patjan missä sitten vaavin kanssa
nukuttiin :)

emppu meillä ihan sama homma. päivällä nukkuu kiltisti pedissään ja sit heti ku pitäis mennä yöunille ni sit ei millään. oon kans ihmetelly et miks näin ja mistä vauva sen vois jo ymmärtää :LOL:

Mä en oo päivisin vielä vieny vauvaa sänkyyn nukkumaan, nukkuu useimmiten kaukalossa, sohvalla tai joskus rattaissa. Öisin sitten vaan sängyssä. Tämä ihan vaan siitä syystä, et kun ei vielä kunnon rytmiä ole, niin en jaksa viedä yläkertaan nukkumaan ja ravata sitten sinne, jos ei nukukaan kunnolla. Esikoisen kanssa hankalaa rampata yläkertaan. Meillä yöt on menneet tosi kivasti. Illalla nukahtaminen vie vähän pidempään, mut yöllä nukahtaa hyvin heti syötyään. Viime yönä eka unipätkä oli 5 tuntia, ihanaa!! :heart: Teki itellekin niin hyvää nukkua tommonen pidempi pätkä. Masuvaivoja on ollu nyt jonkun aikaa, mut onneks keskittyvät päiväaikaan.

Pilkkis ja typy 1kk ja risat

Voi kun kuullostaa ihanalta Pilkkis noi viiden tunnin unet..!
Meillä sälli taas eilen illalla piti huutokonserttia ja lopulta simahti
puolenyön tietämillä. Ja nukkui sitten meille ennätykselliset
3,5 tuntia. Masuaan tuo huutaa, aina sillon kun ei ole sinä päivänä
kakkaa tullut.
Päivällä en minäkään laita petiin nukkumaan vaan nukkuu
vaunukopassa tai sitterissä.
Yöunille sit kun suostuu nukkuun niin nukahtaa vaan syliin ja siitä
sit laitan sänkyyn. Ja yleensä syö 2,5 tunnin välein.. ja aamuyöllä
ei sitten enää haluakkaan nukkua ja silloin siirrytään sohvalle ja
siinä vaunukopassa sitten yritän häntä keikuttaa unille.

Toi ehkäsy olis meilläkin nyt ajankohtainen.
En vaan tiiä et kuinka nyt tekis. Kun muakin se kolmonen
polttelis mutta ei kyllä nyt vaan muutaman vuoden päästä.
Ja kun meidän tausta on mitä on niin raskautuminen ilman hoitoja
miltei mahdoton.. mutta mutta uskaltaiskohan sitä olla ilman.
Ja sit toisaalta mä en kyllä ole halukas mihinkään hoitoonkaan,
kun se on aika raskasta. Niin että lottovoittohan se olis
jos luomuna raskautuis. Pillereitäkään en halua enää syödä
et se olis varmaan sit se hormonikierukka sitten.
Saahan sen pois jos siltä alkaa tuntua.
Niin ja tuli nyt mieleen että meillähän on kolme vauvanalkua
siellä klinikalla pakkasessa.. Voiko ne vaan heittää pois
antamatta niille mahdollisuutta elämään?? :eek:
Sehän on kun tappais omat lapsensa!! Aika kauhee eettinen ongelma
muutes tässä. Empä aikasemmin oo ihan tätä tajunnutkaan.

No ihanaa kumminkin kun kevät tulee!
Kärpäsetkin näyttää heränneen..

iitukka ja veikkavauva 5vko

Iltapaivaa!

Meilla on taalla kanssa tallainen yovalvoja! :heart: Paivalla nukkuu rauhallisesti, yolla sitten jaksaa seurustella!

Meilla naa pienet epaonnet jatkuu- vauvalla on tosi lyhyt kielijanne ja siita syysta ei syo kunnolla (ja mun rintatulehdus ei parane), joten se taytyy ilmeisesti leikata... :| Toivottavasti taa tapahtuu kuitenkin pian ja paastaan siitakin vaivasta! Muuten kaikki hyvin, joten ei auta valittaa! =)

Ihan totta Iitukka- vaikea paatos teilla siella edessa :hug:

Pilkkis- 5 tuntia kuulostaa aivan ihanalta, herasit varmaan ihmettelemaan itsekin! :D

Nyt mina menen taas vaippaa vaihtamaan, vauvan kakka on vielakin valuvampaa kuin yleensa mun bioottien takia!

iitukka ja Latte Ihanat unet tosiaan oli ja havahduin siinä 4 tunnin jälkeen hetkeksi ihmettelemään, et vieläkö saa tosiaan nukkua. Ei muuta ku silmät äkkiä kiinni ja unta palloon, ku kerrankin sai noin pitkään töhistää. Saa nähä kuin ens yönä menee.

Meillä kans melkosen hysteerisiä huutoja tulee hetkittäin, kun on vähän pidempi kakkatauko. Kummasti helpottaa heti, kun saa vellit tusattua vaippaan. Meiän likka muuten tirautti ekat pisut pottaan viikonloppuna!! :LOL: Olin just alkamassa kylvettää, kun vitsinä pidin tyttöä hetken isoveljen potan päällä ja kerroin hälle, et tähän olis sit jo kohta hyvä tehdä asiansa. Kuuliainen lapsi liritti samointein isot pissat sinne. Ei hitto ku nauratti, melkonen sattuma! :D

Jaahas Emppu, taitaa iskeä se kolmannen kuume kohta sinnekin.. :D

Mä perustin muuten kerhopuolelle Pikkukakkoset, tervetuloa halukkaat. Yv:tä tulemaan, niin laitan salasanan. Siellä on kivampi kirjotella henk.koht juttuja, jos ei halua et ihan kaikki voi niitä lukea.

Yhteistyössä