Piitu: oi miten ihanan kuuloisia uutisia =)
Liittyneekö kiertoon jotenkin (syytän siis hormoneja...) mutta mies ottaa taas aivoon =(
Näin se meni tällä kertaa: Maanantaina oli tosi mukava päivä töissä, pojan sairasteluun saatiin lääkekuuri ja olin muutenkin hyvällä tuulella. Vähän ennen työpäivän loppua mies soitti ja valitti, kun poika oli kotona tunkenut vessanpönttöön tavaraa. Hieman jo tässä vaiheessa meinasin hiiltyä, mutta ajattelin, että "no, antaa nyt mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos".
Kotiin mentyä huomasin, että mies on huonolla tuulella. Itse yritin tehdä ruokaa, mies istui vaan tietokoneella ja pojalle tuli tietysti pitkä aika. Niinpä poika teki tietysti kaikkea kiellettyä, että herättäisi meidän huomion. Koska minä en ruoanlaitolta ehtinyt koko ajan poikaa vahtimaan, niin tottakai poika ehti tehdä kaikenlaista, veti tavaraa kaapeista lattialle, "pölli" isänsä kännykän, karkasi tonkimaan vessaa yms. Mies vaan komenteli ja ärhenteli, eikä jaksanut persettään tuolista nostaa. Ei sitten mieleensä juolahtanut nousta ja ruveta vaikka leikkimään pojan kanssa, edes siksi aikaa, että minä olisin saanut laitettua rauhassa perheelle ruokaa pöytään.
Tästä siis möksähdin. Ja eilen asiasta sanoin ja riitahan siitä tuli.
Tämmöstä. Joskus tuntuu, että onko ne nuo miehet oikeasti noin... mikä olisi oikea sana, tunnevammaisia? Ajattelemattomia? Itsekkäitä?
Eihän se ukkokulta sentään aina tuollainen ole, mutta tasaisin väliajoin näitä mielipide-eroja esiintyy.
Älkää vaan sanoko, että "ei meillä vaan koskaan", sitten mä juoksen kyllä seinään.
Harmaata päivää töissä viettäen, Ulpu