PIKKUKAKKONEN

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UUSIN
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huh, aika tiukasti siellä vastailtiin minullekin, typeräksi haukuttiin jne! Mutta tarkoitus oli tosiaan vaan kiinnittää huomiota asiaan, koska jos ajoissa jotain tekee asialle, voi homma vielä reipastua, sitten kun sen antaa olla, niin on yhä vaikeampi setviä. Itse ko. ihminen harmitteli pitkää taukoa! Mutta ANTEEKSI kovasti kun näin ketjun ulkopuolelta kehtaan puuttua sisäpiiriinne ;-(

Minusta on hiukan ajattelematonta kommentoida toisten seksielämän aktiivisuudesta tai passiivisuudesta. Jos se molemmille ok, niin ei ole mikään ongelma vaikka harrastettaisiin seksiä kerran vuodessa. Näin mun mielestäni. Ja lisäksi mikäs se sellainen on, että nuoren ihmisen olisi pakko paritella kuin kanit koko ajan?

En tiedä onko Lisa68:lla lapsia ennestään, mutta meillä ainakin spontaani seksielämä on taaksejäänyttä elämää tällä hetkellä. Uskon, että näin on monessa pikkulapsiperheessä, mutta se ei tarkoita, että näin tulee olemaan aina. Pikkulapsivaihehan on lyhyt aika elämässä kuitenkin.

Summa summarum siis, että jokainen harrastakoon seksiä heille sopivalla tahdilla. Ei mielestäni siinä voi olla mitään standardeja, että niin ja niin monta kertaa pitäisi kuussa sekstailla tai että seksin määrä on oltava nuorena iso ja sitten voi hiipua.

No, tämä ihan OT eikä pitänyt edes mitenkään reagoida tuohon Lisa68:n viestiin.

Pioni kp 21/29

Lisa68: Tosiaan on aika vähäistä toi seksi meillä, mutta ei se aina samoin ole. Joskus monta kertaa viikossa, toisiinaan paljon paljon harvemmin. Eilen vain sattui olemaan valituspäivä. Mitä sille voi jos ei ole aikaa eikä haluja useammin, kummalakaan. Meillä esikoisen sairastelut ja rankat työ/koulurupeamat vievät voimia, ei sitä jaksa enää iltaisin. Sitä haluaa vain nukkua. Jos olisit lukenut aikaisempia viestejä, niin olisit huomannut että esikoinen juuri ollut operaatiossa ja että meillä sairastellaan koko ajan. :o( Lisäksi pari viikkoa olen valitellut aika moisesta tentti rupeamasta, joten on ymmärrettävää tämä vaitinaisuus makkarissa. Tämä ei pahalla, halusin vain kommentoida. :o) Toki eilen hiukan mieli pahoittui, mutta asia sulatettu. Ihan asiaa puhuit, mutta kun ei taustoja tiedossa, niin siksi vähän tuntui ikävältä. Mutta ei mitään enää. Mä tiedän että seksiä on vähän nyt, mutta ei se tarkoita että sama tilanne myöhemminkin. Nyt vain ollut niin kamalasti kaikkea muuta ettei vain ole jaksanut. :0) Kyllä tässä toivoo että tilanne muuttuisi, mutta näin on nyt paras jatkaa tällä hetkellä. Tuli ehkä vähän sekavasti...

Onnettelut myös Clairelle. Nyt on hyvä imu päällä. Aion pysyä tiukasti vanavedessä ja tulla mukaan plussanneisiin. Kunhan nyt saisi edes yritystä aikaiseksi. Kohta alkavat olla otolliset hetket käsillä. Kp 12 menossa.

Huomenna on tulossa yökylään siskon ala-asteikäiset pojat, mies on menossa lauantaina kahden päivän kalareissulle ja minulla sunnuntaina iltamenoja. Huoh, missähän välissä me ehditään peittoja pelmuttelemaan. Pakko aloittaa tänään, ihan stressi tulee koko hommasta. Onneksi esikko nukkuu yönsä hyvin, joten sieltä suunnalta ei ole odotettavissa häiriöitä.

Ihanaa kun on tullut plussia! Toivottavasti plussia vielä lisää.
Mulla kp 16/28, oltiin ahkeria. Meillä oli myös viime kuussa kamala yrittäminen, nyt ei otettu stressiä ja oli rennompaa ja parempaa seksiä. Jotenkin itsellä on enemmän haluja ovis aikoihin.. ja mies on innoissaan kun vaimo tekee aloitetta.

PALJON ONNEA PUH JA CLAIRE!!

Olen jälleen taustaillut kun omat ajatukset ovat olleet aivan muualla ja sekaisin niin pahasti, ettei ole edes kirjoittamista tarvinnut harkita.

Meidän esikolla oli keskiviikkona sydänlääkäri ja mulla on tapana viikko etukäteen jännittää sinne menoa ja sitä mitä uutisia siitä saadaan. Niin sitten nytkin, paluu postissa oli sitten hyvää ja huonoa. Hyvää oli että sydän oli kunnossa, mutta huonoksi veti kun keuhkoista löytyi nestettä ja jouduttiin aloittamaan nesteenpoistolääkitys. Tammikuulle mennään näin ja sitten katsotaan mitä jatkossa tehdään... aivan hirvittävästi pelottaa, että joudutaan leikkaukseen menemään jossain vaiheessa, mutta nyt sitten tuntuu, että eletään päivä kerrallaan ja odotetaan tammikuuta.

Minä hain työtä tässä ohessa toisesta paikasta missä tähän asti olen ollut ja jopa satuin saamaan sen paikan... edes jotain positiivista..

Täällä menossa 33/35kp ja vielä ei mitään tuntemuksia mistään masun puolella, mutta kamala väsymys ja pahanolon tunne on niin kuin tullut kuvioon. Jos ei täti näyttäydy alkuviikosta, niin keskiviikkona uskaltais varmaan testinkin suorittaa.

mallum

Mallum, kuulostaa tosi pelottavalta noi jutut.. Toivottavasti kaikki ok. Me käydään esikon kanssa sellaisessa diabetes-tutkimuksessa, ja vaikka se ei olekaan ihan yhtä vakavaa (mielestäni) kuin em. sydän- tai keuhkojutut, niin silti aina ihan sydän kurkussa odotan, tuleeko sieltä huonoja uutisia.. Tsemppiä! Ja onnea työpaikasta myös.

Koska odottajien puolelle en ole vielä osannut siirtyä, niin kysyn Clairelta, jos täällä käyt, että joko varasit nlan? Minä soitin tänään ja joulukuun lopulle tuli eka aika :)

Niin ja siitä seksistä: samahan se meillä on, välillä jaksoja, että vaan on niin väsynyt, että ei jaksa ja sitten välillä sopii ja innostaa enemmän. En mä siitä paineita ota, vaikka välillä ajattelee, että voisi sitä olla itsekin aktiivisempi. Kai nää on näitä ruuhkavuosia, kun kaikkeen pitää venyä! Kunhan nyt ei aivan eri makuuhuoneisiin muuteta ;)

Ehdinpä vihdoinkin koneen ääreen lueskelemaan ketjua. Pitääkin korjata seuraavaksi tuohon listaan se eka lukupari. Hyvä sinda, kun kysyit mitä se mahtaa tarkoittaa! Minä en kysynyt, vaikka mietinkin sitä aluksi. Kuinka ollakaan oletin sen tarkoittavan kiertopäiviä. Hehee. Ei pitäisi olettaa niin herkästi. Ja kiitos ilona, kun kerroit.

Olen pahoillani, omppu! Ihan piti itkeä tirauttaa, vaikken sinua tunnekaan - mutta kun harmitti niin paljon.

Paljon onnea Puhille ja Claire77:lle!!!!!!! Ihanaa!
Minä olin aivan varma, että meille olisi suotu elokuun vauva, mutta ei onnistunut. Olin niin toivonut saavani vauvan suosikkikuukautenani. Suunnilleen joka toinen kuukausi olen ollut varma, että on tärpännyt ja sitten petyn aika pahasti. Joka toinen kuukausi taas menkkojen alkaminen ei yllätä, vaikka harmittaakin. Kummallista.

Mallum: voimia pikkuiselle ja vanhemmille! Onnitelut uudesta työpaikasta.

Rentouttavaa viikonloppua! Toivottavasti monilla teistä on silloin vapaata ja otolliset hetket petipuuhiin! :)

PIKKUKAKKONEN
Pikkukakkosen haaveilijat

Haaveilijat:
Herukka 27/28, y08/06, tyttö 01/05
Mii83 23/25, y08/06, poika 11/04
Tomaatti y09/06, tyttö 11/05
Puh 28/29, y08/06, poika 12/04
Martta 29/34, y07/06, poika 04/06
Ninni 23/24, y08/06, tyttö 01/04
Pioni, 29/35, y09/06, tyttö 01/06
Mallu 32/33, y06/06, poika 01/06
Ipana 26/26, y06/05, poika 09/04
Tia 26/28, y07/06, tyttö 09/05
Myy 25/25, y09/06, poika 11/05
Piitu 25/33 y10/06, poika 12/04
Claire77, 29/29, y 11/06, poika 07/05
Ilona 31/37, y2003, tyttö 07/06
mopsis 29/30, y10/06, tyttö 03/05
Niksu 27/27, poika 12/05, tjot 06/06 (tm 10/06)
Niiskuneiti 29/27, poika 04/06, tjot 09/06
Kapris 27/28, tyttö 09/05, y11/06 (km 10/06)
Ruusa07 31/32, tyttö 08/04, y7/06 (tm 10/06)
Saara 22/22, tjot 10/06, poika 06/06
Marsipaani 35/32, y08/06, poika 10/05
Omppu75 31/33, poika 03/04, y:ehkä vielä joskus..(km 11/06)
Ida81 24/30 y09/06, poika 09/04
Odotus-puolelle siirtyneet:
Pinski-70, tyttö 12/04 (+08/06 )
Minni, poika 10/05 (+08/06 )
Rosalinda 27/30, tyttö 12/03 (+08/06)
Maya80 26/27, poika 11/05 (+09/06).
Nirppu, tyttö 10/05 (+09/06)
Moona, tyttö 07/05 (+09/06)

PIKKUKAKKONEN
Pikkukakkosen haaveilijat

Haaveilijat:
Herukka 27/28, y08/06, tyttö 01/05
Mii83 23/25, y08/06, poika 11/04
Tomaatti y09/06, tyttö 11/05
Puh 28/29, y08/06, poika 12/04
Martta 29/34, y07/06, poika 04/06
Ninni 23/24, y08/06, tyttö 01/04
Pioni, 29/35, y09/06, tyttö 01/06
Mallu 32/33, y06/06, poika 01/06
Ipana 26/26, y06/05, poika 09/04
Tia 26/28, y07/06, tyttö 09/05
Myy 25/25, y09/06, poika 11/05
Piitu 25/33 y10/06, poika 12/04
Claire77, 29/29, y 11/06, poika 07/05
Ilona 31/37, y2003, tyttö 07/06
mopsis 29/30, y10/06, tyttö 03/05
Niksu 27/27, poika 12/05, tjot 06/06 (tm 10/06)
Niiskuneiti 29/27, poika 04/06, tjot 09/06
Kapris 27/28, tyttö 09/05, y11/06 (km 10/06)
Ruusa07 31/32, tyttö 08/04, y7/06 (tm 10/06)
Saara 22/22, tjot 10/06, poika 06/06
Marsipaani 35/32, y08/06, poika 10/05
Omppu75 31/33, poika 03/04, y:ehkä vielä joskus..(km 11/06)
Ida81 24/30 y09/06, poika 09/04
Sinda 35/37 y09/06, tyttö 08/05
Odotus-puolelle siirtyneet:
Pinski-70, tyttö 12/04 (+08/06 )
Minni, poika 10/05 (+08/06 )
Rosalinda 27/30, tyttö 12/03 (+08/06)
Maya80 26/27, poika 11/05 (+09/06).
Nirppu, tyttö 10/05 (+09/06)
Moona, tyttö 07/05 (+09/06)

Lisäsin itseni tuohon listaan. Ja kääk, tunnummepa vanhoilta teihin muihin verrattuna, vaikka itsestä tuntuu, ettei ole vanhentunut päivääkään viimeiseen kymmeneen vuoteen.

Esikoisen tekeminen venyi, kun harrastin kilpatanssia niin aktiivisesti, ettei aikaa jäänyt muuhun. Tanssi piti minut hyvässä kunnossa, mutta parin viime vuoden leppoisa kotielämä on tennyt tehtävänsä ja timmistä kropasta on muisto vain jäljellä. Muutama kilo on tullut lisää ja lihakset muuttuneet läskiksi, joten yhteisvaikutuksena entiset vaatteet eivät meinaa mahtua päälle, huoh. Jaksatteko te käydä kuntoilemassa säännöllisesti?

moikka

Täällä ollaan vielä. En osaa ajatella vielä kuuluvani odotuspuolelle. Kävin viemässä tänään labraan pissanäytteen (varmisteluksi itselleni), mutta en päässyt puhelinajalla soittamaan, niin joudun odottelemaan maanantaihin tulokset. Kyllä se varmaan plussa on...? Mua vaan mietityttää nää alavatsatuntemukset. Kuvailisinko niitä sit "juilimiseksi", mitä paljon käytetään. Hiukka menkkamainen olo, mutta ei ihan kuitenkaan. Joka vessakäynnillä silti jännään. En yhtään muista, tuntuiko pari vuotta sitten samalta! Rinnat on hieman arat: se onkin ainoa oire, joka poikkeaa normaalista menkkakierrosta. Enää ei edes ällötä mikään. Mulla ei ollu kyllä ekassakaan raskaudessa pahoinvointia sitten tipan tippaa, vaan olin oikein elämäni kunnossa, joten sen varaan ei kai voi laskea. Meneeköhän tääkin raskaus samanlaiseksi skitsoiluksi, kuin eka, kun en ollenkaan osannut rauhoittua nauttimaan odotusajasta vaan tarkastelin itseeni koko ajan.
Neuvolaa en ole vielä varannut, oottelen labratuloksia. Me ollaan muuten ajoitettu toinen lapsi melko täsmällisesti, sillä poikamme la oli 3.8 ja nyt tulevan la on 5.8. Poika tosin syntyi 38+1 eli heinäkuulla, muttamelko tarkkaan kahden vuoden ikäero on tulossa. :)

Claire 4+5 (ehkä?)

voi, jäi mallum:ille sanomatta, että voimia matkaan koko perheelle Pienen ongelmien kanssa! Koittakaa jaksaa! Onnittelut myös uudesta työpaikasta, toivottavasti on mieleinen!

Hei! Ajattelin kysyä pääseekö tänne vaiks ei tuo yrittäminen olekkaan vielä täysillä vaan tjot meiningillä? Olen lukenut tätä jo tosi pitkään, varmaan ihan alusta alkaen.

Min: Joukkoon vain. Ei meillä kaikilla muillakaan aina niin tosista touhua tämä ole.

Mallumille iso hali: Ei ole kamalempaa kuin sairastava oma lapsi.

Sinda: Mä en käy oikeastaan yhtään kuntoilemassa. Ei aika riitä mihinkään. En muista koska viimeksi olisi käynyt edes kävelyllä.

ON: Mahassa on ollut menkkatuntemuksia ja valkovuotoa koko ajan (siis tuntuu että koko ajan lirahtaisi menkat housuihin, mutta ei). Mitään muuta tuntemuksia ei ole.

Mii kp 18/28-31 (?)

Heippa kaikille!

Min: Tervetuloa joukkoon!! :)

Mallum: onnea uudesta työpaikasta ja voimia!

Sinda: kävelen vauvelin kanssa muttei muuta liikuntaa täytyy tunnustaa :(

Claire: aika jännää miten lähekkäin teillä noi synttärit tulee olemaan!! Mulla ja miehellä ja meidän neidillä on kaikilla synttärit reilun viikon sisässä, kiva suma ;)

Nyt kyllä on hurja plussakausi menossa kun täällä NIIN moni rankasti oireilee (ne jotka siis eivät vielä ole testiä tehnyt!)!!!! Kuka on seuraava, tulen tänne kyllä kurkkimaan lisää plussa uutisia......
Mulla ei raportoitavaa, en edes laske kiertopäiviä kun meni ihan puihin ovulaation puuttumisen takia. Noh, semmosta tää on. Hauskaa viikkistä kaikille!!

Ilona (puihin meni)

Listalle vain, Min!

Sinda kyseli liikkumisista. En liiku nykyisin juuri yhtään. Poika ei pidä vaunulenkeistä ja minä en pidä siitä, että lenkillä vaunutyyppi valittaa tai karjuu koko ajan. Olen aina ollut aamuliikkuja (tai heti työpäivän jäkeen, kun töissä olin), joten nyt kun pääsisin vasta illalla YKSIN rauhassa lenkille, niin en enää jaksa lähteä. Ennen raskautta hölkkäsin noin 4-5 krt viikossa ja tein "peruslihaskuntoa" lähes päivittäin. MBI oli silloin noin 22. Nyt noin 27. Kyllä tuntuu kropassa ja pääkopassa! (Painan nyt saman verran kuin vuosi sitten, jolloin sektiosta oli noin puolitoista kuukautta.) En vain ole saanut itseäni kuriin syöpöttelyn suhteen. Kohta on pakko, jos ei raskautuminen ala onnistua. Varmaan tällä reilulla ylipainolla on osuutta asiaan. :( Tiedän kyllä, että raskaana oleminen vaatii hyvää kuntoa heti alusta lähtien...

Mä olen ihan ihmeissäni. Mulla on ollut menkkamainen olo mahassa jo pari päivää. Eihän tässä vielä voi (kai) oireilla, joten taitaa olla vain valeoireita. Valkkis on muuttunut sellaiseksi litkumaiseksi, ihan kuin menkat hulahtaisi koko ajan housuihin. Hitsi kun ei muista millaista oli viime kerralla oireilut. Huoh!

Edellisissä kieroissa menkkamainen olo mahaan tuli vasta 2-3 päivää ennen menkkoja, nyt siis paljon aikaisemmin. Esikoisen aikana mä kuvasin oireita tyyliin, että tuntuu että on menkat mutta ei vain tule verta. Tosin tuolloin oli kyllä rinnatkin toooosi kipeät ja väsytti suunnattomasti. Noita oireita ei ole vielä kehittynyt (luonostaan tai mun ajatuksissa).

Tällaista tänne...

mii kp 19/28-31

Hei!

Liityin muistaakseni lokakuussa porukkaan, vaan sitten sain töitä, esikoinen meni hoitoon ja tuli monta muutosta elämään kerta rysäyksellä. Joten sitten ei ole juuri ehtinyt tännekkään kirjoitelemaan, eikä jaksanut enää päivän päätteksi. Olen kyllä käynyt lukemassa muiden kuulumisia säännöllisesti, hienoa että +++on tullut!

Täällä on menossa kp 27/28 muistaakseni ja kovasti toivon että olisi tärpännyt. Jos jotain tuntemuksia on ollut niin ne on hukkunut vatsataudin ja ripulin oireisiin, jota meillä on viikon päivät sairastettu, ensin minä sitten poika ja mies. Ovis aikaa onnistuttiin kyllä peiton alla puuhaamaankin. joten toivoa on...

Urheilusta: pojan kanssa kun olin kotona niin koitimme käydä vaunuttelemassa joka päivä. Mutta eipä juuri muuta. Nyt ei sitäkään, mutta tosin töisä tulee liikuttua kun on päiväkodissa töissä.

Esikoiselle odotellaan parasta aikaa aikaa sairaalaan korvien putkitukseen, 5 tulehdusta 4kk aikana. Jospa ne loppuisi sitten putkitukseen... Esikoinen syö myös antibioottia koko ajan estolääkkeenä pissatulehduksille, joten antibiootit on tullu erittäin tutuiksi meillä.

Mutta nyt muihin puuhiin kun poika taas nukkuu. On nukkunut melkein koko päivän jo!

Myy: Hienoa että pääsette putkitukseen. Onko tietoa kuinka pian saatte ajan. Me vielä "odotetaan" kutsua julkisen puolen korvalääkärille, tosin ei sillä enää mitään tehdä, sillä käytiin yksityisellä. Kun mentiin yksityiselle niin viikossa saatiin putket korviin ja kitarisa poistettua. Mä en ilmoitellut julkiselle puolelle tosta mitään, nyt mielenkiinnolla odottelen koska mahdollisesti oltaisiin päästy sitä kautta.

Mii (joka kuvittelee jo paljon muutakin kuin mahan nippailut)

Oi Mii: peukkuja!!! Toivottavasti saat plussan

Min: Mukaan vaan, oikeesti mekin yritetään tjottailla, mutta mä vaivihkaa vähän laskeskelen kiertopäiviä..:D

Kyllä on urheilu jäänyt vähälle. Ekaa odottaessa olin loistokunnossa ja siksi varmaan raskaus menikin ihan helposti. Nyt ei oikeasti ehdi tai jaksa, ja siitä on tosi kova morkkis. Olen ollut innokas liikkuja ennen...

(.) Omaan napaan ei mitään, ei niin mitään. Se raudan maku silloin joskus oli vain sen kerran eli taisi vain ikenistä vuotaa verta. Etomista on muka joskus, mutta ties mitä sekin on. Eli ootellaan vaan tanttaraa vierailulle.

Pioni kp 25/29

Taitaa mun oireet olla vain kuvittelua. Toisinaan nimittäin saan ne kuviteltua pois. Mahassa on aika ajoin vielä menkkaoloa, mutta tärkein oire puuttuu eli tooosi arat rinnat. Sitten kun se saapuu, niin sitten vasta uskotaan raskauteen. Siihen asti kaikki on valeoireilua. Tai sitten tosiaan ovis vasta nyt, siinä tapauksessa tää kierto on menetetty. Reilu viikko vielä olisi tädin saapumiseen...

Myy ja pioni taitavat olla seuraavat plussaehdokkaat? bd

Mii 20/28-31

Pitkästä aikaa kirjoittelen..

Omppu: Olen todella pahoillani puolestasi! Kaksi keskenmenoa kokeneena tiedän miltä sinusta tuntuu.

Puh ja Claire: Hirmuisesti onnea molemmille ja toivottavasti kaikki menee hyvin!!!

Ja sitten vielä tervetuloa kaikille uusille!

Mä olen ollut jotenkin ihan hirveän väsynyt. En edes yritä uskoa, että olisin raskaana, etten pahoita mieltäni. Kai nämä synkät ja sateiset päivät väsyttää (ja yöheräilyt). Pojalla ja mulla on ollut vähän flunssaa. En tiedä onko mun hormonit jotenkin sekaisin vai mikä on, kun itkettää taas vaihteeksi niin helposti (tv:n mainokset, ohjelmat...). Menkoista ei edelleenkään tietoakaan. Täytyisi varmaan kysellä äidiltä, että milloin sillä on aina alkanut menkat (meitä on 5 lasta).

No, poika heräsi päikkäreiltä, täytyy mennä.

Saara

Tää ei sitten antanutkaan kirjoittaa ilman sisäänkirjautumista (sanoi vaan, että käyttäjätunnus varattu)