PIKKUKAKKONEN

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Puh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onnittelut Moonalle ja tervetuloa Pioni ja mallu. Täällä kp 5/27-30. Osuu vaan tässä kuussa sukulaisvierailu juuri otolliseen ajankohtaan, joten saa nähdä miten käy tärppäämisten kanssa. Toivossa on hyvä elää, jospa nää plussatuulet tarttuisi...

Onnea Moona! Ja tervetuloa uudet.

Täällä on nyt hiljaiseloa. Menkat tuli kärsittyä ja ovista "odotellaan". Mua ei varmaan toviin näy täällä, sillä mulla on 1-2 kertaa viikossa 12h koulupäivä. Ei jaksa enää iltaisin täällä hillua. Ehkä tovin päästä jaksaa taas paremmin.

Mii83

Heipä hei kaikille ja onnea kaikille plussanneille! Aikas huikea ketju onkin siinä suhteessa! Toisikohan tämä ketju hiukan plussaonnea tännekin päin...
Koska rivit ovat kovasti harvenneet plussanneiden johdosta niin mukaan mahtunee uusi pikkukakkosesta haaveileva? Esikoispoikamme on "jo" 2-vuotias ja pikkusisarus olisi todella toivottu. Meillä on tosin hiukan eri tilanne kuin monilla muilla tässä ketjussa, sillä yritystä on takana jo reilu vuosi.
Tällä hetkellä menossa kiertopäivä 6/30-37. Menkat siis juuri loppuneet ja harjoituksia taas aloitellaan :)

Ei muuta kun vinhaa yritystä ja plussatuulia kaikille :)

T. Ipana 26v. (mies 26v., poika 09/04, pikkukakkosen yritys alkanut 06/05)

Martta
Herukka 27/28, y08/06, tyttö 01/05
Mii83 23/25, y08/06, poika 11/04
Tomaatti y09/06, tyttö 11/05
Omppu75 31/33, y04/06, poika 03/04
Puh 28/29, y08/06, poika 12/04
Martta 29/34, y07/06, poika 04/06
Moona y08/06, tyttö 07/05
Ninni 23/24, y08/06, tyttö 01/04
Tia 26/28, y07/06, tyttö 09/05

Pinski-70, tyttö 12/04 (+08/06 )
Minni, poika 10/05 (+08/06 )
Rosalinda 27/30, tyttö 12/03 (+08/06)
Niksu 27/27, poika 12/05 (+09/06)
Maya80 26/27, poika 11/05 (+09/06)
Nirppu, tyttö 10/05 (+09/06)
Hilleri 27/28, tyttö 9/05 (+09/06)

Hei kaikille!

Liityn pikkukakkosketjuun, toiveissa kakkonen. Yritystä on nyt heinäkuusta lähtien tai oikeestaan kun menkat alkoivat maaliskuussa-06 niin ei olla käytetty mitään ehkäisyä siitä lähtien, joskus ollaan jopa ovisaikoihin "touhuttu" mutta luulen että imetyksellä voisi olla jotain osuutta asiaan..nyt vasta syyskuussa olen vähentänyt imetystä, imetän enää yötä vasten, tyttö on siis kohta 13 kk..
Nyt kp 8 meneillään ja ensi viikon alusta sitten olis taas se oviksen aika. Onko teillä ovistestit käytössä? Minä käytin ekaa yrittäessä mutta limoista tunnistin aina parhaiten..tuntuu että kun ovistesti näytti plussaa niin illalla saattoi olla jo myöhäistä..
Täytyy nyt lopetella kun tämä ykkönen häärää sylissä.. :)
Tsemppiä meille kaikille haaveilijoille!

Moi,

enpä nyt taas muista kp:tä..ei kyllä ole kierroista hajua, kun vasta tosiaan on eka kierto imetyksen lopettamisen jälkeen, mutta luulen, että ovis tais mennä jo, jos olikaan - vähän tuntuu että ei...Noooh, yritän olla tosiaan ottamatta kauheeta stressiä...

Miten muut haaveilijat, suhtaudutteko toisen yrittämiseen rennommin kuin ekan yrittämiseen? Tietty jos alkaa olla jo piiiitkä yritys takana, kuten ipanalla esim. niin varmaan alkaa tuntua jo stressaavalta, mutta nyt vielä itsestä tuntuu, että onhan mulla tuo yksi pikkuinen sentään...

Voi kyllä olla, että kohta on eri ääni kellossa, jos tärppiin menee pitkä aika..toivotaan ettei...

Pioni kp jotain/jotain..;)

Pioni tuossa kyseli suhtautumista pikkukakkosen yrittämiseen... Ja uskokaa tai älkää, mutta vaikka meillä on pitkä yritys takana, väitän suhtautuvani asiaan aikas rennosti. Tottahan sitä välillä kaihoisin mielin katselee kaupungilla pyöreitä odottajien masuja, mutta onneksi tosiaan on tuo kullannuppu esikoinen tuossa touhuamassa. Mitään toimenpiteitä ei olla edes harkittu raskautumisen edistämiseksi. Vielä mennään "luonto kyllä hoitaa ajallaan" meiningillä. Sen verran nuoria vielä ollaan, että ei paniikkia :) Ovistestejäkään en ole koskaan käyttänyt. Itse huomaan kyllä haluista h-hetken riittävän hyvin :) Tai miten sen nyt ottaa "riittävän hyvin", kun tärppiä ei ole tullut... No jaah, näillä eväillä kuitenkin jatketaan eteenpäin.

Mukavaa päivänjatkoa kaikille!

-Ipana

Moona, tyttö 7/05, (+9/06)

UUSIN LISTA (kopioi tästä!)

Haaveilijat:
Pioni, 29/35, y09/06, tyttö 01/06
Mallu 32/33, y06/06, poika 01/06
Ipana 26/26, y06/05, poika 09/04

Odotus-puolelle siirtyneet:
Moona, tyttö 07/05 (+09/06)

Suhteellisin rennoin mielin täällä yritellään kakkosta. Viime kierto oli eka kunnon kierto ehkäisyn loputtua. Kyllähän sitä tuli kaikkea kuviteltua, mutta nyt on kyllä TJOT-olo. Mä en tunne koska on ovis, mutta en kyllä aio mitään testejä ostella, eria asia jos yritykseen menee yli vuosi. Esikoisen kanssa yritystä kesti 7kk, olen asennoitunut että nyt menee sama. Tosin nyt on kierto ihan ok (kp 31ja 30), toisin oli esikoisen yrityksen aikoihin (kp 33,44 ja 86 +tärppikierto). Jospa sitä tärppäisi nyt sitten hiukan nopeammin.

Mulla on nyt kamalia koulupäiviä ja miehellä myös menee iltaan töissä -> ollaan väsyneitä (+flunssasia), joten taitaa olla aika epätodennäköistä raskautuminen. Toisaaltaan, esikoiseen riitti yksi kerta kierron aikana. :oD

Jatkan yksn puhelia :D

Edelleen toi TJOT jatkuu, mulla on töitä niin kamalasti koulun lisäksi ettei jaksa/ehdi edes ajatella vauvaprojektia. En tiedä oisko raskautuminen tän vuoden puolella edes hyvä juttu, kun on niin kamalan pitkiä koulupäivä (12h). Ei me ehkäisyä takaisin oteta, joten TJOT! Kyllä se raskautuminen olisi ihan kiva, mutta ei ole maailman loppu jos antaa vielä odottaa.

Mii kp12/30-31

Mii, mun mielestäni on tosi hyvä, jos pystyy olemaan ihan oikeesti TJOT-meiningillä, pääsee itsekin vähemmällä, kun ei stressaa asialla.

Itsekin tosiaankin nyt kovasti yritän tjottailla, eikäpä noi kiertopäivät pyöri onneksi siihen malliin päässä kuin esikoista yrittäessä

Pioni kp?/jotain...en vaan muista!

Juu kyllä mustakin tuntuu, että tämän tokan toiveiden kohdalla sitä on paljon rauhallisempi. Mä odottelen nyt lokakuun alkuun menkkoja ja sitten taas TJOT- linjalla. Me päätettiin kuitenkin siis vielä tämä kierto odottaa (+ että mies oli reissussa koko ovisviikon) koska mun työprojektien mukaan loppukesän tai syksyn lapsi olisi sopivampi.. Nooh, katsotaan sitten muuttuko täälläkin ääni, jos toista ei vain kuulu. Lisäksi huomaan, että aika paljon suoremmin sanon nyt ystävilleni, että toinen saapi tulla. Ekan kohdalla peittelin tosi pitkälle vielä itse raskauttakin, kun jotenkin vain pelkäsin että se ei ole totta. Puhumattakaan, että olisin yrittämisestä puhunut.

Mutta tervetuloa uudet, tämä tosiaan on ollut aikamoinen +++ketju.

Tuosta rentoudesta ei kannata mennä takuisiin, eka kun tärppäsi heti ja kakkosta ollaan yritetty nyt jo huomattavasti pitempään. Tosin nyt jotenkin ittelle tuli helpompi olo ja töihin siis ens kuun lopussa palailen kun nyt töitä löytyy. Nyt mennään saunaan ja telkkaria voi päivän tyjhyyden jälkeen katsastaa.

Hyvää huomenta!
En olekaan vähään aikaan tässä ketjussa käynyt, kun ei juuri ole ollut mitään oikeeta asiaa. Ei nytkään sen kummempaa, kuin että perjantaina kävin yksityisgynellä ja sain tuliaisiksi Lugesteron -reseptin. Tohtori oli kyllä sitä mieltä, että ei niistä varmaan mitään apua ole, joskaan ei haittaakaan. Mutta, kokeillaan nyt niitä, olisko avustusta lyhyeen luteaalivaiheeseen. Loppujen lopuks olisin saanut sitten Clomitkin, mut en halunnut vielä, kun olisin sit joutunut ravaamaan Naistenklinikalla ultrassa vähän väliä, ja se olis kumminkin aika hankala toteuttaa..

Mä kuvittelin, ennen kuin tätä toista alettiin yrittämään, että nyt ei sitte mitään paineita, kun ekakin lähti niin helposti aluilleen. Vaan kyllä nyt ahistaa kuukausi kuukaudelta yhä enemmän, ja on tullut jo luovuttamisen meininkiäkin välillä. Kyllä mä yhteenkin olen tyytyväinen, jollei toista suoda, mutta haluan silti yrittää..

Tänne on uusiakin ilmestynyt, tervetuloa! Lokakuussa plussaakin sitten varmaan seitsemän meistä, kun elokuussa 3, syyskuussa 5... :) No, mä en ainakaan ole yksi niistä. Nyt kp 27 ja eilisestä asti tuntunut, että sieltä ne taas tulee hetkenä minä hyvänsä :( . No, mut tiedossahan tää on ollut koko ajan. Alkais nyt sit vaan, niin pääsisin nopeemmin Lugeja popsimaan.

Hurmaavaa viikkoa kaikille!

Hei kaikille!

Mahtuisiko mukaan vielä yksi pikkukakkosesta haaveileva? Vauvakuume on taas viime aikoina nostanu päätään kun naapurissa tuntuu joka toinen odottavan. (8:sta asunnosta 3:ssa raskaana oleva nainen) Ja omakin mussukka on "jo" 10,5kk. Tuntuu niin isolta pojalta jo, vaikka vastahan tuo syntyi. Toista ollaan ajateltu parin vuoden ikäerolla hankittavaksi, joten jos nyt pian raskautuisi, vaikka ennen joulua niin syksyhän se olisi jo ennen kuin toinen syntyisi. Tulisi ihan kiva ikäero kavereille. Olin jo heinäkuussa raskaana mutta se meni kuitenkin kesken ja nyt on ekaa kertaa menkat sen jälkeen, ihan niin että tiedän. Aikaisemmin oli ehkä... =)

Mitään stressiä ei olla otettu toisen tekemisestä, TJOT. Niinkuin oli ensimmäisenkin kanssa ja tärppäsi silloin jo toisesta kierrosta pillereiden lopettamisen jälkeen. Nyt ei olekkaan ollut mitään ehkäisyä esikoisen syntymän jälkeen käytössä vaan esikoinen on toiminut hyvänä "ehkäisijänä" kun on väsyttänyt äidin ja isin. On kyllä ihan kiltti poika ollut alusta asti, ei vaan ole kovinkaan paljoa jaksanut sängyssä peuhata. Nyt jo vähän useammin.

Jos kerron vielä jotain meistä, asustelemme Oulun seudulla, minä, mies ja poika siis. Itse olen pojan kanssa kotona, ainakin vielä jonkun aikaa ellei satu työmarkkinoilla tärppäämään. Ikää on 25 molemmilla.

Myy kp2/?

UUSIN LISTA (kopioi tästä!)

Haaveilijat:
Pioni, 29/35, y09/06, tyttö 01/06
Mallu 32/33, y06/06, poika 01/06
Ipana 26/26, y06/05, poika 09/04
Myy 25/25, y09/06, poika 11/05

Odotus-puolelle siirtyneet:
Moona, tyttö 07/05 (+09/06)

Moikat

ja tervetuloa uusille. Toivottavasti se plussa-aalto nyt ei olis heikentynyt...

Mallu, minä yritän olla rentona tämän yrityksen suhteen niin kauan kuin se onnistuu. Jossakin vaiheessa tulee ahdistus, tiedän sen, jos ei tärppää. Mutta siihen asti yritän olla liikaa stressaamatta, esikoinenkin sai alkunsa sellaisesta kierrosta, jolloin ajattelin, ettei ole mitään piinailtavaa. :)

Omppu toivottavasti lugeista on sulle apua, monestihan sitä ei tarvita kuin pieni "tuuppaus" oikeeseen suuntaan. :)

Ei mitään uutta, enpä piinaile tästä kierrosta. Meilläkin toi tyttö on aika hyvä ehkäisin..;) Laskeskelinpa huvikseni ton kp:n ja ollaanhan tässä jo pitkällä - jännä nähdä millainen tästä kierrosta muodostuu.

Pioni kp 21/?

Täällä ilmoittautuu yksi väsynyt äiti. Olen tässä viikon tehnyt sellaisia 12-16 tunnin koulu-työpäivän yhdistelmiä. Aloitin yhden yrityksen kirjanpidon ja sen aloittelu on tuottanut aika paljon töitä. Ehkä tämä tästä. Viimeistään itsenäisyyspäivän jälkeen helpottaa kun koulussa alkaa helppo jakso.

Mii kp aika lähellä ovista... En ole oikein mukana. Luntattuna ylempää kp 15/30-31

Oiskohan tänään ollut ovis, nimittäin hiukan tuli vuoto liman seassa. Tai sitten menkat alkaa ja kierto on mitä sattuu. Pitää seurailla tilannetta.

Mii kp 16/30-31

Täällä kp 16/ 28-30, eli ovis on varmaan mennyt.
Oltiin yllättävän ahkeria pe,la ja ma :) Otetaan nyt tosi rennosti. Jos asiasta stressataan niin silloin kumpaakaan ei huvita yhtään. Mitään tuntemuksia ei oviksesta ole ollut, voi siis olla että myöhästyy, kun koulustressi oli kamala viime viikolla.
Musta ois kivempaa, jos ei yhtään tietäis milloin ois todennäköisin mahdollisuus raskautumiseen! Vähän kuitenkin tuli mietittyä viikonloppuna, et nyt on hyvä puuhailla. Vaikkei haluais ajatella niin! Todennäköisin päivä jäi väliin, koska en halua paineita.
Onpas sekavaa tekstiä..taitaa olla flunssakin tulossa..
No mutta ei siis mitään stressiä!! (mutta haluaisin jo raskaaksi!) :)
Niin eka meille suotiin ilman stressiä, koska ei silloin vauvaa yritetty. Mies kuvitteli, että söin pillereitä, koska asiasta ei oltu keskusteltu. Minä taas kuvittelin, etten vois tulla raskaaksi. Onneksi näin kävi, jos ehkäisy asia ois kerennyt tulla puheeksi, tuskin ois tuota ihanaa lasta. Vauva oli siinä vaiheessa molempien puolesta tervetullut, kun oli alkunsa kerennyt saamaan.
Eli meillä isompi stressi tokan kanssa :)

Morning. Kp2, alkaa nykyään pienellä tuhrulla menkat, ärsyttävää.
Me ollaan tässä kuussa sitten reissussa miehen kanssa juuri sopivaan kohtaan, joten käydään hakemassa vauhtia tokan tekoon maailmalta ;)

Mii:llä on aika kova tahti, toivottavasti sitten tosiaan helpottaa, kun jouluun päästään. Mäkin olen vähän miettinyt, jos opiskelisi lisää, mutta en tiedä riittääkö voimat, kun kotona lapsi/pian toivottavasti lapsia.. ja sitten vielä oma työ.
Eipä muita ihmeitä, kivaa keskiviikkoa naiset.

moi jälleen...
Täällä alkaa kierto olla sillä mallilla, että meillä pöllytellään peittoa tiiviisti. Molemmat nyt koton ihan reippaasti. Saa sit nähdä millainen kierto tulee ja miten ite jaksaa. Mulla tuota plussa onnea taitaa hieman haitata tuo imetys, nimittäin tuo eka on vielä rinnalla. Tosin kukaan ei kiellä haaveilemasta... Katotaan nyt sitten miten pitkään menee ennen tärppiä. Vaikka olis kiva saada vauva ens kesänä.

Tuota Mii:n tahtia jaksaa aikansa, mutta sitten kun se jaksaminen katkeaa, niin sitä seuraa aivan hirvittävä väsymys. ittellä oli samanlainen tahti jokseenki 10 vuotta ja lopulta aivan kamala väsy otti valtaansa. Tämä mammaloma on muuten ollut aivan mahdottoman hyvää lepo aikaa:) Vaikka anopin mielestä olis poika pitänyt viedä hälle hoitoon ja lähteä töihin ( miehen veljen vaimo teki niin), mutta minä olen itse ansainnut mammaloman ja sen siis pidän vapaata vaikka piru puuhun hyppäis. Ja jatkossa teen osa-aikaista työtä ja hoidan pojan kotona. Senkin jaksaa kun haluaa...

Yhteistyössä