PIKKUKAKKONEN

  • Viestiketjun aloittaja tiiti
  • Ensimmäinen viesti
kalat
Kiitos minni ja Hilleri...
Toivottavasti kyytiläinen pysyy mukana. Ja Hilleri, kyllä tämä reilu 1,5 vuotta on tuntunut pitkältä ajalta, siinä kerkesi jo uskonsa asiaan menettää monta kertaa. Nyt täytyy vain toivoa, että mennään loppuun asti onnellisesti. Esikoinen kerkiää täyttää kolme vuotta ennen kuin kakkonen syntyy...ikäero on suurempi kuin suunnittelin ja toivoin, mutta kuitenkin ihan hyvä...olisihan se voinut venyä pitemmäksikin.
Tuolla toisessa ketjussa kerrottiin, että virtsa muuttuu keltaisemmaksi jos on raskaana ja minä voin sen kyllä nyt kokemuksesta vahvistaa. Minä jo aiemmin mietinkin, jotta merkkaakohan se jotain ja näköjään siinä jotain perää on, joten eikun vaan pönttöön kurkkimaan=)
Itse en ekan raskauden osalta muista, mutta enpä silloin niin tarkkaillutkaan itseäni ja tekemisiäni kuin nyt.
 
kalat
Niin ja unohtui mainita, kun on aina ollut puhetta näistä 'poppakonsteista', meillä oli käytössä vain sellaiset, että greippimehua join lasin päivässä koopee ykkösestä alkaen ja lopetin, kun ovis oli ohi. Vitamiineja napsin myös kierron alusta alkaen ja niitä syön edelleen. Ja petipuuhien jälkeen oviksen aikoihin jäin pitkälleni, enkä noussut lainkaan ylös ennenkuin seuraavana aamuna. Sitä en ole tehnyt aikaisemmissa kierroissa (enkä myöskään syönyt vitamiineja niin säännöllisesti), joten tiedä vaikka sillä olisikin merkitystä.=)
Peukut on pystyssä teille kaikille, käyn aivan takuulla lukemassa teidän kuulumisia välillä.
 
nala
Pakko kommentoida, että mä tein ekaa kertaa ihan samalla tavalla kuin kalat, eli en noussut puuhaillujen jälkeen ylös ollenkaan ja nostelimpa vielä kinttujanikin ylös jonkin aikaa. Ja plussa tuli. Edellisissä kierroissa siis ei :). Eli täältä yks pointsi lisää makoilumetodille! Plussa onnea kaikille!

Milloin teillä kalat on esikoinen syntynyt? Meillä poika 15.12.2003. Ihan mukava ikäero tulee, jos kaikki menee hyvin...Niin, ja tervetuloa huhtikuisiin!

T: aiemmin ketjussa plussasta kertoillut nala
 
Ellie
Mä taidan poistua tästä ketjusta kuitenkin. Edellisiltana alkoi tuntua aina vain vahvemmin, että en ehkä haluakaan toista lasta ihan vielä. Tämä yksilapsinen elämä on vain kerran elettävissä, enkä sitten kuitenkaan halua heti kiiruhtaa pois siitä. Eli todennäköisesti palaamme aika tarkkaan vuoden päästä asiaan, sillä haaveissa on kevätvauva. Eletään nyt siis rauhassa Jurin kasvua seuraten tää vuosi.
 
Hilleri
Heippa!

Voithan Ellie tulla takaisin aiemminkin jos siltä alkaa tuntumaan =)
Ihania hetkiä Jurin kanssa teille!!

Meikäläinen ei ainakaan tule odottajien puolelle vielä...
Olin kyllä "varma" että olisin raskaana (??) kun alavatsaa nippaili kovasti, pissatti koko ajan, (tosin ei ollut tummaan pissaa), jonkin asteen kuvotusta ollut 2pvää...
Mutta sieltä ne tädit kurvas tänään =(
Kierto jäi vain 26pvä mittaiseksi, mutta parempi lyhyt kierto, niin pääsee nopeampaa yrittään uudestaan.

Taidan minäkin ottaa tuon greippimehun ja jalat ylhäällä loikoilun seksin jälkeen käyttöön tässä kierrossa.
josko ois jotain hyötyy.

Hilleri kuittaa
 
kalat
Hei!
Tekisi hirveästi mieli testailla jo tänään uudelleen, mutta pakko malttaa mieli. Koko ajan vain mietin, että onko tämä totta vai vain jotain ohimenevää. Kun kuitenkin niin aikaisin (30/31-?) testasin...Mutta kaikkea olen silti kerennyt pienessä mielessä suunnittelemaan...
Nalalle: Meidän esikoinen (poika) syntynyt 02/2004 eli tulisi reilu kolme vuotta ikäeroa.
 
hilleri
...vielä;
En siis "järjellä" uskonut raskautumiseen, kun ei ovistestiin tullut samanvahvuisia viivoja eikä lämmöt nousseet... paitsi eilen?!? Eilen aamulla ja tänä aamuna oli 37, kun normaalisti on 36,5?? Mulla sitten menee ilmeisesti väärinpäin nämä lämmöt =)

kalat: ei sun plussa yhtään liian aikaisin ole testattu. Raskauden saa selville 9-10pvä hedelmöityksestä useimmilla markkinoilla olevilla testeillä.

 
minni
täällä ilmeisesti ovismeininkiä..mies vaan töissä ja valitettavasti en ole kaksineuvoinen:D no kyllä se mies kotiin illaksi tulee että silloin sitten puuhaamaan meillekkin plussaa:)

jos tästä kierrosta en plussaa, niin sitten otan greippimehun ja jalat ylös konstit käyttöön.ja unohdan nämä keskustelu-palstat ja alan virkkaamaan:D esikoista tehtiin suurinpiirtein 6 kiertoa..eihän se pitkä aika ole mutta tarpeeksi pitkä kun oikein kovin odottaa..
en tiedä mistä näin kovan vauvakuumeen sain mutta nyt ei enää mikään auta.muu kuin testissä kaksi viivaa:)

hilleri:mä en ymmärrä noista lämmöistä mitään.tarvii ens kierrossa mittailla.sitten kyllä hankin myös niitä ovistikkuja.
luulin ennen aina tuntevani oviksen mutta nyt kyllä en mielestäni mitn tunne enkä viime kierrossakaan..

mutta huomiseen!!!
 
Jazz
Voi että, suuren suuri onnitteluhali sinulle Kalat! Meidän veikkaukset menivät sitten ihan oikeaan, ihanaa! Toivottavasti kaikki menee hyvin ja teidän kauan toivomanne pikkukakkonen pysyy matkassa mukana ensi huhtikuulle asti!!

Milla: minulle ei ole tehty kaavintaa mutta jokaisen keskenmenon jälkeen olen kuitenkin bongannut oviksen ja kerran jopa tullut raskaaksi heti keskenmenon jälkeen. Oma gyne sekä lapsettomuuteen erikoistunut lääkäri sanoivat että uutta raskautta voi yrittää heti, mutta naistenklinikalla käskettiin odottaa yhdet kuukautiset että kohtu ehtisi toipua ja limakalvot vahvistua. Olen ymmärtänyt että keskenmenon jälkeen on elimistö jotenkin vastaanottavaisempi uudelle raskaudelle ja monet raskautuvat helposti uudestaan. Uusi keskenmeno tai tuulimuna on hyvin epätodennäköinen, mutta meillä ainakin pieni tauko (kahdet menkat) ja hormoonilääkitys toimivat ja raskaus meni hyvin loppuun asti. Meillä tosin on mitä ilmeisimmin jotain vikaa kromosomeissa tai jossain muussa sillä keskenmenoja on useita.

Mutta, mielestäni voit hyvin luottaa oman lääkärisi arvioon tilanteesta ja toimia hänen ohjeidensa mukaisesti. Tietenkin ottaen huomioon oman psyykkisen ja fyysisen hyvinvointisi. Eli jos siltä tuntuu että uutta "putkeen" hetimiten niin go for it.

Ja sitten omaa napaa: menkat eivät ole vielä alkaneet keskenmenon jälkeen. Outo olo on ja olen jo alkanut hieman elättelemään toiveita yllätysraskaudesta.... Tämä on tietysti lähes mahdotonta, mutta kun toive pikkukakkosesta on NIIIIIIIIIIIN suuri että sitä haluaa uskoa ihan mihin vaan.

No, ei auta kuin odottaa menkkoja ja toivoa parempaa onnea ensi kerralla.

Plussaonnea kaikille!
 
Puh
Olin aiemmin tuolla "pikkukakkosen yritys alkaa loppuvuodesta" ketjussa ja siellä olin vielä vähän epävarmalla kannalla.. Nimittäin kesän alussa olimme vielä vähän epävarmoja haluaisimmeko toista lasta. Asian jätimme siis vähän auki, mutta nyt olemme päättäneet, että seuraava saisi tulla. Jännittää oikein positiivisella tavalla. Ekan kanssa meni muutama kuukausi, katsotaan miten tämän kanssa käy. Olemme kuitenkin aika rentoina (vielä), eli ei sen suuremmin vielä lasketa päiviä. Toistaiseksi olemme siis onnistuneet ajattelemaan, että nyt saa tulla, mutta ei haittaa, jos tulee myöhemmin :)

Tsemppiä kaikille.. taidan siis liittyä tähän ketjuun.
 
kalat
Tervetuloa Puh!
Minun piti (siis oli aivan pakko...) käydä ostamassa apteekista uusi testi ja teen sen huomeaamuna (huomenna siis kp 33/31-?). En vain vielä osaa olla niin varma asiasta, kun se viiva ei ollut vahva. Tiedän, tiedän...viiva kun viiva, eikä sen viivan osalta ollut mitään epävarmuutta...mutta silti =)
En osaa edes tuonne odottajien puolelle siirtyä ennen kuin olen aivan varma.
Nyt on tullut sellaisia menkkamaisia oireitakin esille, joten tuli heti mieleen, että testasinko sittenkin liian aikaisin ja se munis vaan 'hipaisi' kohdun seinämää sen verran, että hcg:tä erittyi ja on nyt matkalla pois...
No huomenna uusi testi.
 
hilleri
Hei!

Tervetuloa Puh!! Olen kyllä kade teidän "hälläväliä-asenteelle" tai sille että ette stressaa raskaaksi tulosta!! =)

Miten te voitte olla testaamatta jos on tärppi-olo?? Itse lankesin eilenkin tekemään testin kun ei ne menkat sit alkaneetkaan.
Kävi vähän samoin kuin tuolla jossain ketjussa oli, eli vähän rusehtavaa limaa tuli ja sitten ei mitään....??
Aloin pohtimaan, että jos oli jotain kiinnitysvuotua, niin ajallisesti ainakin stemmais meidän yritykseen.
No, en kyllä todella tiedä, miksi menin taas testin tuhlaamaan, kun eihän se mitenkään voisi näkyä MISSÄÄN testissä jos raskaana oisin, jos oli kiinnitys vuotoa.
Lämpöjä olen sinnikkäästi mittailut nut viikon verran aamuisin ja välilä on lämpöä, sitten taas ei mitään.
Tänään oli super alhaalla, eli menkkoja odotellaan kunnolla alkaviksi huomenna tai keskiviikkona... =(

Mites, oletteko vielä lastenne kanssa kotona vai jo töissä ja mistä päin olette.
Itse olen kotona (lapsi täyttää syyskuussa vuoden) ja pk-seudulla asutaan.

++++++++++-tuulia kaikille ja tulkaahan kertomaan kuulumisia!

 
Omppu75
Vieläkö olis tilaa yhdelle pikkukakkosesta haaveilevalle? Olen kirjoitellut myös tuonne Wish A Baby -ketjuun, mutta tämä tuntuisi oikealta paikalta. Olen jonkin aikaa sivusta seurannut teidän juttujanne ja tuntuvat niin tutuilta...! Kalat, oikein paljon onnea minunkin puolestani!

Vähän taustaa itsestäni sen verran, että esikoinen on kohta 2v 4 kk ja toista on yritetty huhtikuun lopulta asti. Ongelmana mulla on liian lyhyt väli oletetun ovulaation ja menkkojen välillä, esim. nyt kp 27 tais muuttua koopee ykköseksi aamulla... ja oviksen olin bongaavinani kp 18 / 29(34). Jotain keltarauhashormonihäikkää ilmeisesti. Lääkärillä kävin heinäkuussa ja sain ohjeeksi yrittää vielä muutaman kuukauden, sitten harkitaan Clomifeniä.

Jotenkin sitä oli kuvitellut että no kyllähän meikäläinen pamahtaa paksuksi ihan parissa kuukaudessa, niinhän sitä esikoinenkin lähti suht nopeasti alulle. Vaan, pakkohan tässä on nöyrtyä, että ei se nyt ihan niin menekään.. Ihailen siis myös Puhin asennetta, voi kun tuohon pystyisi itsekin!!

Plussapaistetta kaikille!
 
Pinski-70
Heips,
Täälläkin uusi ketjulainen, jos vielä mahtuu mukaan?
Meillä esikoinen 1 v 7 kk ja vasta alettu puuhamaan pikkukakkosen parissa,
olis kuitenkin mukava olla mukana seuraamassa muitten kuulumisia ja kertoilemassa omia ;)
Nyt menossa kp 13/28 ja yhden laskurin mukaan huomenna olis hedelmällisin päivä eli nyt pitäisi olla aktiivisimmillaan ;)

Aurinkoa ja plussia!
 
minni
tervetuloa munkin puolesta uudet ketjulaiset:)

kp 17/30 tänään ilmaantui ilmeisesti ovislimaa!!hyvä hyvä.alavatsaa myös jomotellut.no niin katsotaan mahtaako tärpätä:)

hilleri:mä olen kotosalla vielä.syksyllä menossa töihin:( vauva silloin sitten vuoden..

pinski-70 : nyt aktiivista hommailua vaan:)
 
hilleri
tervetuloa omppu75 ja pinski-70!! kiva saada lisää porukkaa mukaan. toivottavasti ei vaan kukaan jouduttais pitkään täälä olemaan...

minnille ja Pinski-70:lle hyviä peiton tamppaus hetkia ;)

 
Mii83
Josko nyt sitten alkaisin tänne enemmän kirjoitella. Tossa joku aika sitten laitoin jo viestin, mutta nyt toi kierukan poistopäivä lähenee. Eli huomenna poistetaan. Saas nähdä tarviiko odottaa ekoja menkkoja, vai saako heti alkaa yritys. Tällä hetkellä on vielä olo että tulee-jos-on-tullakseen, mutta sitten kun on täällä tovin kirjoitellut ja ekoja menkkoja odottaa ettei alkaisi, niin voi olla toinen ääni kellossa.
 
Pinski-70
Huomenta!

Kiitos toivotuksista hilleri ja minni ;)
Hassu tunne, esikoinen lähti alulle ihan puolivahingossa -oltiin tietty ihan onnesta sekaisin kun testi näytti plussa, mutta ei mitenkään suunnitelmallisesti tehty lasta. Nyt kun puuhastellaan toista, niin jo lasketaan (minä!) parhaita hetkiä ja roikutaan lukemassa muiden unelmista ;) Vatsanpohjassa kiva kutina siitä, miten kauan menee ennenkuin tärppää...

hillerin kysymykseen: Ei ole suunnitelmissa töihin paluu ennen kuin esikko täyttää 3 eli näillä suunnitelmilla ei sittenkään, jos kaikki menee hyvin. Pirkanmaalla asustellaan.
 
kalat
Hei!
Ja tervetuloa remmiin kaikki uudet!
Tänä aamuna oli siis aivan pakko tehdä uusi testi ja ihan selvää plussaahan se näytti edelleen. Nyt siis kp 33/31-?...Että kaipa sitä vaan on uskottava, että pitkä odotus ja yritys palkittiin ja toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun saakka. Sillä alussahan tässä vasta ollaan, laskin, että rv 4+4 tänään. Toivon myös teille kaikille oikein suotuisia plussatuulia ja pikkukakkosta!
 
Puh
Onnea Kalat vaan kakkosen alusta :) Loistavaa.
Miltä Mii83 se kierukka on tuntunut? Oliko laitto inhottavaa ja onko ollut sivuvaikutuksia? Olen ajatellut, että kakkosen jälkeen ottaisin sen..
Joo, ihmettelen itsekin vähän tätä rauhallisuutemme astetta. Aina, kun katseet kohtaavat ukon kanssa, niin myhäilemme pikku salaisuudellemme, siis että toista toivoisimme, mutta muuten ei stressiä. Olen palannut töihin, esikko on vuosi 8 kk. Ehkä siis työt ja meneväinen lapsosomme pitävät ajatukset muualla. Ihana reissukin on suunnittelilla syksylle, ihan kahdestaan, poitsu jää mummolaan!
Asustellaan Pirkanmaalla.

Odottelen siis tässä kp1:stä alkavaksi, että päästään toimimaan ;)
 
Omppu75
Hieno homma, Kalat!
Toivottavasti täältä joskus perässä rämmitään! Nyt meneillään
kp 2 /(26)29(34) -tuntuu siis nykyään kovasti vaihtelevan tuo kierto aiemmin niin säännöllisen 29 päivän kiertoon verrattuna...

Olen muuten töissä, poika oli vähän alle vuoden, kun jouduin palaamaan duuniin. Ja Keski-Uudellamaalla asutaan.

 
Hilleri
Miten Mii83:n kierukan poisto meni? Sattuuko tuollainen "toimenpide", entä laitto.
Olen jo niin pitkälle päässyt ajatuksissani, että kun 2 lasta on, niin ainakin hetkeksi laitattaisin kierukan. Ei enää pillereiden syönti nappaa...

Onnea kalat selvästä plussasta =)

Omaan napaan ei mitään uutta... kp29/?-39... eli menkkoja ootellaan vielä ja pitkään.
Nyt on KAIKKI ns raskausoireet kadonneet ja tosiaan ne lämmöt oli eilen aamulla pudonnu, eli sais ne tädit tosiaan tulla ja äkkiä, niin uusi kierto ja yritys vois alkaa!

 
minni
kalat: aivan mahtavaa kun sulla näkyi vahvempi plussa:) !!! nyt otat rennosti vaan:)

eli täällä sitten kp18/30 meneillään.elikkäs viikolla 34 sitten jännäillään:) oiskos muita jännäilemässä sillä viikolla?
 

Yhteistyössä