pikku pojan suusta: "minulla ei isää...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä

Vieras
Pojan isä ei ole tavannu poikaansa koko tänä vuonna... sitä ei kiinnosta eilen poika totes " minulla ei ole isää minulla on vain XXXX " eli mun nykynen mies... poika vasta 4,5-v.....

Surettaa pojan puolesta kun ei isää etes sen vertaa kiinnosta että poikaansa joskus tapaisi.... onneks pojalla rakastava isäpuoli....

no hyvä että on rakastava isäpuoli. meillä esikon isä asuu kaukana ja poika tapaa tätä harvoin. mulla uus mies ja toinen yhteinen tulossa. mies on isä myös esikolle, mikä meidän mielestä on hyvä ratkaisu. ehkä teidänkin perheessä isäpuoli voisi ottaa enemmän isäroolia?

no meillä poika kutsuu isäpuoltaan isäksi (myöskin biologista isäänsä kutsuu isäksi ), oikeastaan meillä ulkopuolinen ei näkisi eroa jos sitä ei tietäisi. meidän kaikille lapsille nykyinen mieheni on ihan yhtä isä kullekin. en tiedä sitten, mutta musta tuntuu että se isäksi kutsuminen helpottaa jo poikaa kun ei tarvii kavereillekaan olla aina selittelemässä.

olipas vaikea kysymys :/

no ei kai se isän rooli sillä tule että kutsutaan isäksi isäpuolta??????????????
kyllä meillä mies hoitaa lasta siinä missä minäkin ja leikkii pojan kanssa vie hoitoon, käyttää kylvyssä laittaa ruuan ja iltapalan pojalle lukee satuja pelaa pelejä Jne.... ja tarvittaessa kieltää lasta.....

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no ei kai se isän rooli sillä tule että kutsutaan isäksi isäpuolta??????????????
kyllä meillä mies hoitaa lasta siinä missä minäkin ja leikkii pojan kanssa vie hoitoon, käyttää kylvyssä laittaa ruuan ja iltapalan pojalle lukee satuja pelaa pelejä Jne.... ja tarvittaessa kieltää lasta.....

no ilmeisesti se isänrooli ei ole tarpeeksi istunut kun lapsesi ei koe häntä isäksi. en sanonutkaan että se isän rooli pelkästään sitä olisi, mutta lasta se auttaa ymmärtämään asian.

joo eihän se isän rooli tule siitä että sanoytaan isiksi. mutta minun poikani sanoi nykyiselle(tulevalle )miehelleni parin näkemis kerran jälkeen isi,ja minusta(ja miehestä) saakin sanoa häntä isiksi jos se saa pojan olon tuntuu paremmalta. on se vaan hirveen surullista ajatella kuinka musertavaa pienelle ihmiselle on jos
pieni tuntee ettei isä välitä :(

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Isää ei voi kukaan toinen mies korvata!

höpönlöpön.. ei se naisen raskaaksi pukkaaminen kenestäkään isää tee, kuten ei synnyttäminenkään tee äitiä ihmisestä. biologisesti kyllä, mutt isyys ja äitiys on aivan eri asiaa.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Isää ei voi kukaan toinen mies korvata!

Minä olen samoilla linjoilla. Oli sitten oikea isä millainen hyvänsä, on pienen ihmisen vaikea ymmärtää, miksei hän ole kiinnostunut, eikä välitä. Kyllä se pienen ja vähän isommankin mieltä painaa. surullista.

joku sanoi ettei siää voi korvata kukaan toinen mies

korjaan tuohon että lapsen tuntemaa isää ei voi kukaan toinen korvata,tuntematon isä on taas toinen juttu!

minä itse luulin isäkseni 12v asti minun isääni jolloin kuulin sitten että on olemassa mahdollisuus että eräs toinen on isäni ja myöhemmin kuulin mummilta että on vielä kolmaskin isävaihtoehto. mutta mulle isä on se joka on ollut läsnä koko elämäni ajan! en tiedä onko hän biologinen isä vai ei,mutta oma isä se silti on! enkä edes halua tietää koska se ei muuttaisi mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja :

korjaan tuohon että lapsen tuntemaa isää ei voi kukaan toinen korvata,tuntematon isä on taas toinen juttu!

minä itse luulin isäkseni 12v asti minun isääni jolloin kuulin sitten että on olemassa mahdollisuus että eräs toinen on isäni ja myöhemmin kuulin mummilta että on vielä kolmaskin isävaihtoehto. mutta mulle isä on se joka on ollut läsnä koko elämäni ajan! en tiedä onko hän biologinen isä vai ei,mutta oma isä se silti on! enkä edes halua tietää koska se ei muuttaisi mitään.

Näin voi hyvinkin olla, jos ei edes tiedä, että oikea isä on muualla. Minä tarkoitan tuossa nyt sellaisia lapsia, jotka tietävät, että oikea isä on jossain, eikä ole kiinnostunut...

Alkuperäinen kirjoittaja äiti täälläkin:
Alkuperäinen kirjoittaja :

Näin voi hyvinkin olla, jos ei edes tiedä, että oikea isä on muualla. Minä tarkoitan tuossa nyt sellaisia lapsia, jotka tietävät, että oikea isä on jossain, eikä ole kiinnostunut...

kyllä mä olen silti sitä mieltä että tällöinkin voi sen biologisen isän korvata. kun se isyys on tosiaan paljon muuta kuin se mitä jo aiemmin mainitsin. ihan näin omia lapsia seuranneena tämän sanon. sitä en kiellä etteikö sitä ihmistä miettisi, mut käytännön elämällä on suurempi merkitys.

kyllähän minä tuolloin 12v:nä tiesin jo että minua kasvattanut mies ei ehkä olekkaan isäni, vaan oikea biologinen isä asustelee mahdollisesti 50km päässä,mutta silti tämä mies on ollut isä minulle ja tulee olemaankin ja pappa lapselleni oli sitten biologisesti isäni tai ei.

oman lapsen kohdalla olen miettinyt että olisi lapselle ehkä parempi että hänellä olisi vain tämä yksi isä (nykyinen tuleva mieheni ) eikä sitä biologista ollenkaan maisemissa,kun siltä tulee niin paljon huonoja vaikutteita. ja halusin alusta asti aina antaa yhtenäisen perheen mallin pojalle,mikä ei nyt sitten toteudu millään. vaikeaa,mutta elämä on.

jos ajattelen itseäni niin kyllä olen ollut onnellisempi näin, kuin jos asiat ois menny niin että olisin joutunut jokatoiseksi viikonlopuksi bioisille,joka ei muuten välittäisi ollenkaan.

Yhteistyössä