Pikkasen lähtenyt mopo käsistä tän siementen hankkimisen kanssa.....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MorbidMama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

MorbidMama

Aktiivinen jäsen
05.05.2007
17 832
1
36
Ja siis nythän on kyse kasveista...:whistle::saint:
Mä olen taas kerran tehnyt sen mitä EI pitänyt tehdä, eli tilannut/ostanut sellasen läjän siemieniä, että menee taas terveys ja hermot kun kuokin niille ens keväänä istutustilaa mökillä.:headwall:
Ja sitten on vielä ne kasveista kerätyt...

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;25827831:
Sama vika! tietää mistä mamma löytyy valoisina kevätöinä...

:D

Joo, ei siinä muuta, mutta viime kesänä vannoin, että otan rennosti ens kesän näiden istutusten kanssa...enkä AINAKAAN esikasvata. No, chilit pittää laittaa samoin tomaatit, kesäkurpitsatkin..
Yritin kuitenkin hankkia sellasia kukkia, jotka kasvaa ihan itellään, että kunhan saa maan kuokittua, mikä onkin se isoin homma..
Mutta tsemppiä sullekin!!!!:hug:

mun teoria elämästä (tai ainakin hlökohtainen tapa elää) on se, että ihminen elää vimmasta vimmaan. ja niin se vuodenkierto aina etenee... keväällä on tuo puutarhavimma ja se into nousee vaan, kunnes heinäkuussa alkaa "lakastuminen" ja sitten seuraa mulla marjastusvimma... syksyllä alkaa käsityövimma ja se kestää joululle. joulun jälkeen alkaa liikunta- ja laihdutusvimma, kunnes alkaa taas tuo puutarhavimma...

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
Alkuperäinen kirjoittaja 365 päivää;25827863:
mun teoria elämästä (tai ainakin hlökohtainen tapa elää) on se, että ihminen elää vimmasta vimmaan. ja niin se vuodenkierto aina etenee... keväällä on tuo puutarhavimma ja se into nousee vaan, kunnes heinäkuussa alkaa "lakastuminen" ja sitten seuraa mulla marjastusvimma... syksyllä alkaa käsityövimma ja se kestää joululle. joulun jälkeen alkaa liikunta- ja laihdutusvimma, kunnes alkaa taas tuo puutarhavimma...

Laihdutus- ja puutarhavimma osuu kyllä samaan kun on 7000m2 puutarhaa

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
Alkuperäinen kirjoittaja 365 päivää;25827863:

:D Niin kai se menee, paitsi tuo käsityövimma ei oikein ole mun juttu.

Mä taas odotan sitä inspiraatioo. Ollaan asuttu tässä nyt 5 vuotta, eikä oo vielä näkynyt. Haaveena aivan erilainen puutarha kuin nyt, mutta en saa aikaiseksi. Ehkä siksi, että vaatisi ihan hirveästi rahaa nuo maanmuokkaustyöt. Ja odotan vielä remonttiakin, rakennetaanko lisäsiipi vai ei. Oikeastaan ennen sen rakentamista ei kannata puutarhalle mitään tehdä.

[QUOTE="mama";25827918]Mä taas odotan sitä inspiraatioo. Ollaan asuttu tässä nyt 5 vuotta, eikä oo vielä näkynyt. Haaveena aivan erilainen puutarha kuin nyt, mutta en saa aikaiseksi. Ehkä siksi, että vaatisi ihan hirveästi rahaa nuo maanmuokkaustyöt. Ja odotan vielä remonttiakin, rakennetaanko lisäsiipi vai ei. Oikeastaan ennen sen rakentamista ei kannata puutarhalle mitään tehdä.[/QUOTE]

Hiljaa hyvä tulee, eikä koko tarhaa kerralla varmaankaa tarvitse laittaa. miellä on mökkipiha kyseessä enkä mä ole aikeissa millään tavalla muokata maata suureellisesti tai koneellisesti. Vanhalle pellolle istuttelen ja ne pläntit kuokin hissukseen pala kerrallaan. Puitakin on jo kolme.=)

Yhteistyössä