Pikavinkkiä, miten saunan savulasiovi puhtaaksi??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hermomenee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hermomenee

Vieras
Kun on ns. todella pinttynyttä kalkkisaostumaa siinä ovessa. Olen kokeillut monia eri tököttejä... Ei lähde ei... Millä sen saaa puhtaaksi ja kirkkaaksi???

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti:
Pesemällä säännöllisesti. Miten saa kalkkisaostumaa kertymään niin paljon ettei lähde? :O

Saunan lasiin ilmeisesti helposti. ..varsinkin, jos joku (itiootti) on laittanut lasiseinään kiinni kiukaan (joka oikein polttaa sen kaman kiinni siihen).. :headwall:

Toimisko sulla aapee Cillit Bang? Meillä se on ainoo, joka vähän ees toimii, muut ei sitäkään vähää.

Pesemällä säännöllisesti. Miten saa kalkkisaostumaa kertymään niin paljon ettei lähde? :O

Sanoppa se? Kun ovi oli sellane kun tää talo ostettiin.... Ajattelin kysäistä jos jollain olisi joku vinkki vielä? Itse puhdistan tottakai sen aina säännöllisesti nyt, muttta "vahinko" on tapahtunut jo ennen meitä....

Alkuperäinen kirjoittaja hiirimatto:
Laita etikkaa raakana vähäksi aikaa ja pyyhi pehmeällä sienellä pois. Haju on paha, mutta haihtuu päivässä.
Kiitti! tuota täytyy kokeilla! ja ei nuo mitkään tavalliset sumutteet tosiaankaan auta mitään....

Alkuperäinen kirjoittaja hermomenee:

Sanoppa se? Kun ovi oli sellane kun tää talo ostettiin.... Ajattelin kysäistä jos jollain olisi joku vinkki vielä? Itse puhdistan tottakai sen aina säännöllisesti nyt, muttta "vahinko" on tapahtunut jo ennen meitä....

No sit kuulostaa vähän samalta kuin meillä. Eli lasi oli jo tosi paksussa kerroksessa, kun tähän muutettiin ja valitettavasti en sitä kyllä ihan puhtaaksi ole saanu millään. :( Vaikka millä keinoilla, minkä suinkin kukaan on keksiny, oon koittanu sitä kalkkia hajottaa, mutta ei niin ei. Aina sitä siihen vähän jää. Mutta tolla Cillit Bangillä oon saanu eniten sitä pois. (Tai sit se oli siitä, kun kokeilin jo kaikkea... Etikkakaan ei meidän kerrokseen pystynyt..)

Mikähän sen työkalun nimi on, sillä ikkunoistakin poistetaan ylimääräisiä pursotuksia. Semmoinen raspi. Sillä varmaan lähtisi =) Rautakaupoista luultavasti saa ostaa semmoisen.

Minä olen meillä ainakin putsannut keraamiselle liedelle tarkoitetulla raspilla...eli siinä on semmoinen todella terävä terä mutta ei kuitenkaan vahingoita lasia...työläs tapa tosin

Yhteistyössä