Pikavinkkejä 5v pojan hautajaisvaatteista,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Madicken04
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Ei:
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Alkuperäinen kirjoittaja jo:
Tuon ikäisiä mihinkään hautajaisiin viedä. Saavat traumoja.

Lopetas nyt se provoilu.

Eikö minulla ole oikeutta mielipiteisiin?

On oikeus mielipiteeseen, mutta kyllä me viedään lapset silti sinne hautajaisiin. Enkä usko siitä traumoja tulevan.

Vastaat muiden puolesta, miksi?

En vastaa kuin omasta puolestani, me siis otetaan lapset tuonne mukaan ja siksi niitä vaatteita nyt mietin.

Alkuperäinen kirjoittaja jo:
Tuon ikäisiä mihinkään hautajaisiin viedä. Saavat traumoja.

Lopetas nyt se provoilu.

Eikö minulla ole oikeutta mielipiteisiin?

On oikeus mielipiteeseen, mutta kyllä me viedään lapset silti sinne hautajaisiin. Enkä usko siitä traumoja tulevan.

Vastaat muiden puolesta, miksi?

En vastaa kuin omasta puolestani, me siis otetaan lapset tuonne mukaan ja siksi niitä vaatteita nyt mietin.

Siis sinä olet "jo". Selvä.

Ne suunnittelemasi tummat housut, valkoinen paita ja tumma neuleliivi on oikein hyvä varustus 5-vuotiaalle hautajaisiin. Laittakaa ne, älä välitä noista muutamista huutelijoista.

Alkuperäinen kirjoittaja jaah:
collegeverkkarit ja kuomat on eri asia kun siisti pukeutuminen. Ja siisti pukeutuminen on eri asia kun tuollaset miniukkovaatteet, krakat jne jotka ahdistaa lasta..

Miniukkovaatteet. Voi kiesus.
Hyviin käytöstapoihin kuuluu, että myös lapset puetaan juhliin kuten tavat vaativat. Mikä sinusta sitten olisi siistiä pukeutumista? Farkut ja neulepaita?

Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
Mut älä unohda muita pikku-ukko varustuksia. Ja onhan kantasormus messis?

Minkälainen juntti nyt ylipäänsä edes käyttäisi kantasormusta...
Ehkä se vaan on niin vaikea ymmärtää, että jotkut haluavat pukea myös lapsensa asiallisesti.

Ei, farkut eivät ole juhlavaate. Mutta kuten sanoin, en vaan ITSE pidä tuosta miniukkostailista. Suorat housut ok, mut laittaisin ohuen neuleen tms.. kivat siistit, lasten juhlavaatteet, en miniukkoja. Mutta ostakaa te ihmeessä niitä miniukkoja. Puen itse lapset trendikkäästi arkeen ja juhlaan, mut yhes valitaan monesti, eivät pidä ahistavista eikä puristavista..

collegeverkkarit ja kuomat on eri asia kun siisti pukeutuminen. Ja siisti pukeutuminen on eri asia kun tuollaset miniukkovaatteet, krakat jne jotka ahdistaa lasta..

Ahdistaa? Mun 5v poikani haluaa itse pukeutua juhliin mennessä juhlavaatteisiin. Ja kyllä, hän on ihan itse myös halunnut laittaa kauluspaidan, suorat housut, kravatin ja juhlakengät. Ajattele! Poika on ylpeä itsestään, ja niin olen minäkin. Eipä ole muulta juhlaväeltäkään kuulunut mitään muuta kuin kehuvia kommentteja. Kuuluu hyviin tapoihin että lapsetkin pukeutuvat juhliin mennessä parempiin vaatteisiin, ja pienestä se tapakasvatus on aloittettava.

...eli hautajaisiakin on tiheaan.

Meilla ei lasten pukeutuminen hautajaisiin ole ollut koskaan "virallista" . Pojilla on valkoinen kauluspaita ja mustat/tumman siniset siistit housut. Tytolla tumman sininen samettimekko ja valkoiset sukkikset.

Saman kaavan mukaan nayttaa olevan muutkin lapset hautajaisissa.

No, en usko että ne lasten krakat niin ihmeesti ahdistaa. Kyllä poika saa minun mielestäni olla tietyissä juhlissa pikku-ukoksi puettuna, ihan niin kuin tytölläkin on juhlavaatteet tuolloin.

Etikettikirjan mukaan lapsella ei tari olla mustat vaatteet hautajaisissa toisin, kuin aikuisilla, vaan asiallinen ja siisti vaate riittää, eli lapselle ei tarvi ostaa erikseen hautajaisvaatteita, vaan vaikka tummat housut ja joku siisti (ei riemunkirjava kuitenkaan) neule/juhlapaita piisaa.

Mutta hei, toinen kysymys vielä. Eli kun tytöllä on se tummanlila mokko, niin miten on sukkahousujen värin kanssa? kuuluuko niiden olla mustat vai onko päinvastoin ettei saisi olla mustia?

Ei, farkut eivät ole juhlavaate. Mutta kuten sanoin, en vaan ITSE pidä tuosta miniukkostailista. Suorat housut ok, mut laittaisin ohuen neuleen tms.. kivat siistit, lasten juhlavaatteet, en miniukkoja. Mutta ostakaa te ihmeessä niitä miniukkoja. Puen itse lapset trendikkäästi arkeen ja juhlaan, mut yhes valitaan monesti, eivät pidä ahistavista eikä puristavista..

Onko sinulla joku pakkomielle tuosta miniukko-sanasta, kun se on parin rivin tekstissä peräti kolme kertaa...?

No niin, siitä vaan sitten. Minusta vaan ne on niin korninnäköisii.. Mut hei, jokainen tavallaan ja sitä rataa.

Laitapa tänne kuva sinun makusi mukaisesta pikkupojan juhlapukeutumisesta. Alkoi ihan kiinnostaa!

ja jos olis pakko valita et batmanpuku vai pikku-ukko -kamat, ni olis vaikee valita, mut ottaisin batmannit. Mut tämä ei siis olis ykkösvalintani.. Vaan siistit vaatttet. SIistit. mut ei pikku-ukkomaiset. Mut ehkä pointtini tuliki jo selväks :) Iltavuoroon

Mutta hei, toinen kysymys vielä. Eli kun tytöllä on se tummanlila mokko, niin miten on sukkahousujen värin kanssa? kuuluuko niiden olla mustat vai onko päinvastoin ettei saisi olla mustia?

Minä en laittaisi pienelle lapselle mustia sukkia. Vaaleat sukkikset käyvät lapsilla hautajaisiinkin.

Mä laittaisin varmaan valkoiset sukkikset. Mustan kanssa ei ole mitään rajoituksia.

Ja tuskin tyttöäs tälläät 40 näköiseks? Niin miks sit poitsu. No mut jooh....

En tiedä, en vaan osaa mieltää pukua kuuluvaksi vain 40 + ikäisille. Siis rippupuku kuuluu 15v:n päälle ja ihan yhtälailla se puku voi olla juhlissa myös pikkupojalla ilman että se meinaisi että lapsesta tehtäisiin "ukkoa".

Yhteistyössä