Pikaraportti kotiäitiydestä

  • Viestiketjun aloittaja "jees"
  • Ensimmäinen viesti
"jees"
En muistanutkaan että kotiäitiys oli näin rankkaa. Oon ihan puhki ja poikki jo. Ollaan touhuttu jo yhden työpäivän verran kaikkea ja ollut moneen kertaan hermoraunio ja nyt ihan hikimärkä rattaiden lykkimisestä. Katsoin kelloa ja ällistyin kun se onkin vasta 11!!! Tätä pitäis jaksaa vielä monta monta tuntia. Juu mutta nyt äkkiä ruoanlaittoon ennenkuin kuopus herää päikkäreiltä...
 
  • Tykkää
Reactions: Rukki
No jaa, itse koen että tämä on niin päivästä kiinni (ihan niin kuin työelämässäkin), välillä kaikki menee läskiksi, tuntuu ettei mikään riitä, kolmeen paikkaan saisit venyä samaan aikaan ja jos joku tulisi ja ehdottaisi lasten vaihtoa hyvään rattikelkkaan suostuisin riemusta kiljuen, ja sitten taas toisaalta (onneksi) välillä on niitä päiviä kun kaikki sujuu kuin elokuvissa ja sitä tuntee itsensä vain onnekkaaksi kun saa olla kotona lastensa kanssa :D
 
  • Tykkää
Reactions: soja
"vieras"
No jaa, itse koen että tämä on niin päivästä kiinni (ihan niin kuin työelämässäkin), välillä kaikki menee läskiksi, tuntuu ettei mikään riitä, kolmeen paikkaan saisit venyä samaan aikaan ja jos joku tulisi ja ehdottaisi lasten vaihtoa hyvään rattikelkkaan suostuisin riemusta kiljuen, ja sitten taas toisaalta (onneksi) välillä on niitä päiviä kun kaikki sujuu kuin elokuvissa ja sitä tuntee itsensä vain onnekkaaksi kun saa olla kotona lastensa kanssa :D
Peesi tälle! :)
 
  • Tykkää
Reactions: soja
"vieras"
Kyllä minä vain kotona olosta nautin. Tosin ei meillä minuuttiaikataulua ollut. Heräiltiin 8 aikoihin ja syötiin aamupuuroa. Lapset leikki keskenään ja itse laitoin keittiön kuntoon. Ulos lähdettiin klo 11 aikaan ja kotiin tultiin klo 12-15 välillä ihan sen mukaan oltiinko pihassa, kauempana puistossa vai perhekerhossa, joka meidän kaupungissa oli kolme kertaa viikossa eri paikoissa. Kotona syötiin ja leikittiin ja laitettiin ruokaa ja vauvaa imetin vähän joka välissä. Iltapäivällä tai illalla käytiin toisen kerran ulkona, jos ilma hyvä. Ei stressiä eikä kiirettä mistään. Lasten ehdoilla ja omien voimavarojen mukaan mentiin ja lapsia kolme. Kotiäitivuosia yhteensä 6, joista kolmen lapsen kanssa vuosi.
 
sh
Riippuu varmaan mihin hommaan sitä vertaa. Itse vielä kotona ja onhan tämä muksujen kanssa oleminen lasten leikkiä verrattuna 3vuorotyöhön. Ulkoiluhan on parasta. Toiset hikoilee töissä, itse saa ottaa aurinkoa keväthangilla:)
 
eri mieltä
Riippuu varmaan mihin hommaan sitä vertaa. Itse vielä kotona ja onhan tämä muksujen kanssa oleminen lasten leikkiä verrattuna 3vuorotyöhön. Ulkoiluhan on parasta. Toiset hikoilee töissä, itse saa ottaa aurinkoa keväthangilla:)
Nimenomaan näin. Itselläni on kiireinen työ, jossa on paljon vastuuta ja sitä kautta paineita, että kyllä tämä kotonaolo siihen verrattuna on ihan lomailua. En ole vastuussa kuin kahdesta ihmisestä, itsestäni ja kääröstä. Plussana vielä lähes vapaat aikataulut yms.
 
toinen väsynyt
[QUOTE="vieras";28312461]Mä nautin kotiäitinä olemisesta ihan älyttömästi, mutta täytyy myöntää että illalla olen ihan kuolemanväsynyt ja nukahdan saman tien kun pääsen sänkyyn :D[/QUOTE]

Niin siinä jää kyllä parisuhteen hoito vähemmälle kun ei jaksa kukkua niin myöhälle..ehkäpä sitten eläkkeellä kerkiää isin kanssa peuhaamaan;D
 
Meillä on tänään vallan toisenlainen päivä. Just tajusin, että kollo on puolipäivä ja muksu on vielä pyjamassa. Tosin nukuttiin pitkään tänään muutenkin. Eilen oli sellainen oikea työpäivä, muksullakin. Kantoi metsurien apuna oksia ja muuta hakkuuroskaa kasoihin koko päivän.

Tänään ohjelmassa vain oman pihan lumien potkiskelua ja yks lyhyt kauppakäynti.

Huomenna sit päivä uus ja kaikki täynnä virtaa.
 
"jaahas"
Itse ainakin nautin kotiäitiydestä ihan suunnattomasti enkä koe sitä mitenkään raskaana/uuvuttana. Välillä on toki niitä rankempia päivä, mutta niin niitä on työssä käyvilläkin. Illalla on ihana vähän söpöillä miehen kanssa kun lapset nukkuu ja koti on siisti ja kotihommat tehtynä ja viettää sitä "aikuistenaikaa" ja helliä parisuhdetta ;)
Meillä kodissa häärää 8kk ja 3v muksut plus karvakamut päälle ja niin kauan aijon olla kotona kun se vaan suinkin on mahdollista.
 
"hmm"
Joo, on kyllä tämä kotiäitiys FYYSISESTI huomattavasti rankempaa kuin toimistotyö. Hyötyliikuntaa tulee siivouksen ja kävelyn muodossa varmaan vähintään 5 h päivässä ja lisäksi vielä urheilen... Mutta en valita, kunto on noussut kohisten ja on ihanaa kun ei tartte istua toimistossa 8 h päivässä :)
 

Yhteistyössä