Pikaohjeet ÄKKIÄ uusavuttomalle! Miten laitan lohta uunissa, kun ainekset on seuraavat:

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eli mulla olis ruodoton lohifilee, kuohukermaa, smetanaa, pinaattia, parsakaalia, tilliäkin saattaa löytyä.

Kaikkia noita ei ole pakko käyttää, mutta miten te laittaisitte lohta noista?

Mä laittaisin sen LOHEN uunivuoalle ja muutama nokare voita päälle. ripaus suolaa ja pippuria. ei muuta. se uuniin 180 astetta reilu puol tuntia. KERMASTA vatkaisin vaahdon johon lisäisin smetanaa ja tillisilppua, suolaa, valkopippuria, tippa etikkaa ja ripaus sokeria. Se olisi KYLMÄ KASTIKE. PARSAN laittaisin nopeasti höyryssä. Eli tilkka vettä kattilan pohjalle ja parsa sinne. n. 10 min. max. Lautaset pöytään ja syömään. PINAATIN säästän huomiselle, koska siitä tulee pinattilettuja..... nam nam. TOIVOTTAVASTI OLI APUA!

Suolaisin lohen ja laittaisin uunivuokaan nahka alaspäin, päälle sipulirenkaita, pippuria, tilliä voi laittaa myös. Ja sitten kerman voi kaataa päälle, voit myös sekoittaa smetanan ja kerman ja laittaa molempia.

Uuniin joku 175 astetta, 45min niin että kermakuplii ja ottaa vähän väriä ja kala myös.

Parasta muusin kanssa, mutta keitetyt perunatkin käy hyvin jos kermaa on reilusti kastikkeeksi.

[QUOTE="mami";26084127]Mä laittaisin sen LOHEN uunivuoalle ja muutama nokare voita päälle. ripaus suolaa ja pippuria. ei muuta. se uuniin 180 astetta reilu puol tuntia. KERMASTA vatkaisin vaahdon johon lisäisin smetanaa ja tillisilppua, suolaa, valkopippuria, tippa etikkaa ja ripaus sokeria. Se olisi KYLMÄ KASTIKE. PARSAN laittaisin nopeasti höyryssä. Eli tilkka vettä kattilan pohjalle ja parsa sinne. n. 10 min. max. Lautaset pöytään ja syömään. PINAATIN säästän huomiselle, koska siitä tulee pinattilettuja..... nam nam. TOIVOTTAVASTI OLI APUA![/QUOTE]

Kiitos! Sovellan tästä! Kiitos paljon! Nyt uusavuton lähtee kokkailemaan, hurjaa :D

Yhteistyössä