Pikakyssäri: Milloin vatsataudin jälkeen töihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vatsaväänne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vatsaväänne

Vieras
Hei, olisin tosi kiitollinen, jos joku kertoisi mielipiteensä: olin eilen su ja eilisen vatsataudissa, en oksentanut, mutta ripuloin. Tänään ihan ok olo. Pitääkö/voinko mennä töihin, vai pitääkö pitää oireeton päivä? Onko vielä tartuntavaaraa? Muista perheenjäsenistä vain yksi sairastanut lisäkseni. Kiitos etukäteen vastauksista!

P.s. Olen jo googlettanut, mutta en löytänyt vastausta....

voit mennä töihin, koska et enää ripuloi. tauti ei tartu enää. vatsatauti tarttuu yleisimmin jo silloin, kun tartuttaja ei tiedä sitä vielä sairastavansa. vasta toissijaisesti vatsatauti tarttuu oireiden jo alettua.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
voit mennä töihin, koska et enää ripuloi. tauti ei tartu enää. vatsatauti tarttuu yleisimmin jo silloin, kun tartuttaja ei tiedä sitä vielä sairastavansa. vasta toissijaisesti vatsatauti tarttuu oireiden jo alettua.

Ok, kiitos! Mitä mieltä muut? En tiedä, katsotaanko mua kieroon, jos menen töihin vai katsotaanko, jos en mene...

mä en menis vielä tänään jos eilen vielä ripuloinut..meillä kun oli pariviikkoa sitten tuota mahatautia niin lääkäri neuvoi olemaan yhden oireettoman päivän kotona

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mä en menis vielä tänään jos eilen vielä ripuloinut..meillä kun oli pariviikkoa sitten tuota mahatautia niin lääkäri neuvoi olemaan yhden oireettoman päivän kotona

No mäkin päätin nyt sitten olla kotona tän päivän... itse monesti ärsyttää, kun ihmiset tulee räkäsenä/flunssan kourissa marttyyrin kruunu kutreillaan reippaana töihin, tartuttamaan kaikki muut...

Yhteistyössä