Pikaista apua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eli tilanne se että kävin gynellä pitkän kierron takia (luulin että hormonihäiriö), raskaustestit näyttäneet negaa. Ultrasi jossa näkyi pieni raskauspussi(?) ja arvioi viikoiksi 4-5, mutta raskaustesti verestäkin nega! Mitä ihmettä? :(

Harmi, että menit juuri nyt gynelle, etkä 2-3 viikon päästä. Itselleni kävi aivan samoin. Sairastan pcota, eikä minulla ole kiertoa ollenkaan. Olin juuri saanut ajan gynelle, että saisin terolutteja, joilla jo vuoden ajan poissa olleet kuukautiseni saataisiin taas tulemaan. Gyne ultrasi nuo pco-rakkuloden tilanteet, ja siellä näkyikin tyhjä raskauspussi. Sanoivat että tuulimuna, ei sykettä, ei mitään elonmerkkejä. Annettiin uusi aik 1,5 viikon päähän, jolloin saisin tyhjennyslääkkeet ja varmistettaisiin vielä tämä tuulimuna, kun ei mitenkään voinut mistään laskea viikkoja kun ei ole kerran kiertoa. No, 1,5 viikon päästä näkyikin sitten syke ja viikoiksi merkittiin 6. Olin vain liian ajoissa liikkeellä. Oli muuten pisimmät ja itkuisimmat 1,5 viikkoa ne. Nyt vierellä 6kk ikäinen "tuulimuna" ;)
Eli odota rauhassa. Jos kyseessä on tuulimuna, se ei ole vaarallinen kuten esim. kohdunulkoinen. Se tulee kyllä itsellään pois jos ei tyhjennyslääkkeitä ehdi ottamaan, hyvässä lykyssä muutaman viikon kuluessa tälle raskauspussillesi ilmestyy syke :) Jos lasta toivot, niin hirmuisesti peukkuja sulle! :)

Kiitos vastauksesta! Eniten ihmetyttää ja surettaa tuo negatiivinen veritesti, miten voi olla mahdollista? Voiko ultrassa näkyä jo jotain mutta silti olisi hcg niin matala ettei näy edes verestä..? :'(

Mä kun rupesin kuopusta odottamaan, niin raskaustesti näytti + vasta rv 8. Olin juuri tilaamassa aikaa gynelle, koska kuukautiset kuitenkin jäi pois ja raskaustesti näytti negaa. Ajattelin vielä kerran testata ja sitten tuli ihan haalea +.

Mikä tuo sinun hcg sitten on? Oliko se yhtään kohonnut?

Olikos se "raja" 500 että on raskaana? En muista enää tarkalleen, mutta mielestäni jos se oli siis tuo 500, niin silloin tuulimuna-epäilyssäni (viikolla 4) se arvo oli 512. ja sitten siitä se lähti äkkiä nousemaan, kävin vielä kahdesti siinä seuraavan ultrauksen välissä verikokeilla (en tosin saanut tietää niitä ennen kuin tuossa ultrassa jossa syke löytyi siis viikolla 6) Mutta nousu oli valtavaa, muistaisin luvut 8tuhattajotain 15tuhattajotain, ja tuo jälkimmäinen oli sitten jo tuon viikon 6 hcg.

En uskalla sanoa mitään tuohon että voiko se sikiöpussi tosiaan näkyä jos hcg-arvo ei ole yhtään koholla.. :/ Veikkaisin ettei.. Mutta kaikkihan on mahdollista :) Tosin nuo tuulimunatkin on kovin yleisiä :( Äidilläni esimerkiksi on ollut 11 raskautta joista 9 oli tuulimunia :(

Veritestissä käyty ja hcg 1 eli en ole raskaana. En voi ymmärtää että mistä on kyse :( Raskausoireita kuitenkin on mutta enhän minä raskaana ole. Ultrassa siis tosiaan tänään vielä kontrolloituna näkyy n. 6-7 mm ontelo, joka viittaisi raskauteen mutta ei se voi olla sitä joten nyt ei sitten mitään hajua mikä se on :/ Ei kai se pussi tule kuitenkaan näkyviin ennenkuin hcg on koholla? ...epätoivoista toivon herättelyä vielä vaikka järki kertoo etten mitenkään voi olla raskaana :'(

Voi harminpaikka :( Voimia pettymyksesi kanssa! Tiedän tunteen.
Mutta mikä ihme tuo "ontelo/pussi" siellä kohdussa sitten oikein on? :O Jäi kyllä vaivaamaan! Jos se ei kerran ole tyhjä sikiöpussi..? Toivottavsti se kuitenkin selviää, mielestäni kaikki epänormaali kohdussa pitäisi selvittää, koska sellainen voi juuri vaikeuttaa raskaaksituloa :(
Ei se sitten mikään kysta ollut..? Sellainen minulla on myös ollut, mutta juuri kun se piti leikata/tyhjentää sieltä, niin se olikin itsekseen hävinnyt, niitä saattaa kuulemma tulla ja mennä..

Yhteistyössä