pikaista apua tarvitaan- miten helposti saa raskaana unilääkettä tai rauhoittavaa?

olisin kipeästi niitä vailla tällä hetkellä :ashamed:
eilen sattui jotain niin järkyttävää että tuntuu et mielenterveys menee ihan kohta.
silmiä en uskalla laittaa kiinni ja panikoin kokoajan.
näen pieniä "harhojakin" ja kuvittelen että perheelleni sattuu jotain..

pitäisi saada nukuttua nyt hyvin, mutta miten?

olen tällä hetkellä rv 33e, enkä eläissäni ole joutunut käyttämään tämänlaisia lääkkeitä. joten siksi aika avuton olo..

onko viisampia paikalla???? :ashamed: :ashamed: :attn:
 
Luulen, että jos selität lääkärille tilanteen ni voit saada muutaman rauhoittavan tai jonkun vastaavalaisen..Koska eikös se niin mee, että stressi päällä kokoajan rasittaa äitiä ja vauvaa paljon enemmän kuin muutama pilleri? Jos ottaisit ihan minimiannosta? Tsemppiä. :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja miina-:
Luulen, että jos selität lääkärille tilanteen ni voit saada muutaman rauhoittavan tai jonkun vastaavalaisen..Koska eikös se niin mee, että stressi päällä kokoajan rasittaa äitiä ja vauvaa paljon enemmän kuin muutama pilleri? Jos ottaisit ihan minimiannosta? Tsemppiä. :hug:
kiitos :ashamed:
en usko että muutamaa enempää tarvitsenkaan. sen verran että saan nukuttua edes yhden kokonaisen yön/päivän.
:ashamed:

 
sain vähän etsittyä tietoa netistä unilääkkeistä ja sen mukaan niitä ei kannata syödä. syitä oli monia, suurinosa vauvaan liittyviä. ja siihen juttuun en lähde mukaan.
vauvaa en millään tavalla halua riskeerata tällä asialla, mielummin olen nukkumatta |O :'(
 
Auttaisko edes yhtään jos pystyisit puhumaan jonkun ammattilaisen kanssa, siis jonkun tällasen kriisityöntekijän? Eikös ole ihan jotain melkein ympärivuorokautisia puhelimiakin olemassa, tai riippuu varmaan minkälaisesta asiasta on kyse.. Saisit purettua mieltäsi ja ehkä silloin pystyisit nukkumaan paremmin.

Ite jouduin viime raskaudessa todistamaan työn puolesta erittäin ikävää lastensuojeluasiaa joka jäi mieleen kummittelemaan ja vei unen, mulle sanottiin että varaa puhelimitse aika neuvolapsykologille, mutta musta tuntui etten pystynyt odottamaan edes ylihuomiseen saatikka sen pitempään joten heti seuraavana aamuna marssin vaan suoraan sinne terveyskeskuksen käytävälle jossa noita työntekijöitä oli ja kysyin kahvihuoneen ovella että olisko kellään aikaa jutella edes pikaisesti, ja aika järjestyikin heti ja juttelu auttoi.

:hug:
 
kyllä jotain unilääkkeitä annetaan kun nimittäin valitin neuvolatädille jatkuvaa väsymystä rv 36 oli tuolloin niin hän sanoi että sano lääkärille niin määrää unilääkkeitä,mitä tosin en halunnut kuitenkaan kun v'äsymys johtui osin siitä että esikoinen heräilee öisin niin eipä siin' paljon auta olla taju kankaalla
 
kiitos teille :heart:

tässä onkin mennyt pari päivää välissä ja olo alkaa olemaan aika ok.
jouduin töissä näin viimeisilläni todistamaan järkyttävän näköisen/tapaisen kuoleman yllättäen ja se vei yöunet aivan kokonaan. ja sai näkemään harhoja jne..

eilen töissä oli 2 psykologia käymässä sen päivän tapahtumia läpi koko työporukan kanssa ja sanotaan että eilinen oli rankka mutta uskon että kyllä tämä tästä-tosin viime yö oli yhtä vuoristorataa kun asia jouduttiin käymään läpi hyvin yksityiskohtaisesti. :ashamed:

mielessä kummitelee se näky edelleen joka oli pahimmasta kauhuleffasta :ashamed: :ashamed:

joten mä taidan vaan mennä päivä kerrallaan ja toivoa että kyllä tämä tästä.
supistellut on su lähtien tosi paljon joten toivottavasti vauva ei ihan vielä tule. saisi pari viikkoa olla vielä mahassa :heart:

pulttis ja tyttö pian rv 34 :heart:
 
Pulttis ota ehdottomasti yhteyttä lääkäriin jos tuntuu siltä vielä että tarvitset jonkunlaista apua rauhoittumiseen! Löytyy lääkkeitä joita voi syödä raskaudesta huolimatta ja lääkäri pystyy sinua parhaiten tässä auttamaan joten rohkeasti vaan hakemaan apua niin vauvallakin on parempi olla.

Kauheasti voimia ja jaksuja raskaasta kokemuksesta ylipääsemiseen :hug:


 
Pulttis, mulla on takana 5 viikkoa huonosti nukuttuja öitä (melkein täysin unettomia) ja mä oon aivan lopussa. Oon puhunu tästä terveydenhoitajalle ja se on jutellu lääkärin kans. Eilen kävin iltapäivällä terkkarin luona ja puhuttiin kaikesta mikä mua on ahdistanu ja tätä unettomuutta ylläpitäny. Pari viime päivää on menny niin etten oo tuntenu vauvan liikkeitäkään ja terveydenhoitajan mielestä vauva ahdistuu kun itseki oon näin ahdistunu. Mulla on tullu paljon supistuksia tän ahdistuksen vuoksi. Nyt sain avuksi rauhoittavaa lääkettä ihan miniannoksella (otettavaksi iltaisin), jota voin tarvittaessa ottaa. Otin eilen puolet määrätystä annoksesta ja sain nukuttua todella hyvin. Itse uskon että juttelu yhdistettynä tähän lääkkeeseen auttoi minua. En aio ottaa tätä lääkettä automaattisesti joka ilta, vaan näinä toivottomina hetkinä. Kannattaa puhua neuvolassa, on olemassa vauvalle turvallisia lääkkeitä, joita voi huoletta ottaa. :hug: Toivottavasti tilanteesi selviää..

sh07 rv 33+6
 

Yhteistyössä