Pikainen kysymys, vauvan vaatteet valmiiksi..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hippoliina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Hippoliina

Aktiivinen jäsen
25.01.2005
3 041
0
36
Hausjärvi
Eli minkä kokoiset vaatteet olette ensin laittanu valmiiks. Ihan 50-62cm, vai ensin 50-56cm ja sit esim kaapin perälle ne 62cm vaatteet?
Ite oon just laittamassa vaatteita valmiiks, totesin et niitä vaatteitahan on paljon, jos kaikki 50-62cm pistän hoitopöydän laatikoihin. Ite en oo vaatteita ostanu yhtään, saanu vaan käytettyjä tosi paljon tutuilta.

Ihan omista kokemuksistani oppineena olen tällä kertaa pessyt sekä 44 cm vaatteet että ihan pienimmät 50 cm.

62 meni meillä niin myöhään viimeksi, esikoinen sentään käytti jo 2-3 kk ikäisenä.

Tällä kertaa odotettavissa pienikokoinen vauva ja jos vielä syntyy etukäteen, olen varautunut :) Mutta suurin osa varmaan tarvii niitä 50-56 vaatteita.

Vauvan koosta tietty riippuu. Meillä on nyt tasn 4 kk ikäinen vauva ja hänellä on nyt pienimmät käytössä olevat vaatteet 62 cm, näitä siis vain jokunen vielä käytössä, käyttää jo 70 cm kokoa. 50-56 cm vaatteet menivät tällä vauvalla 2-3 vk!!! Toisella pojalla meni koko 56 aika kauan kun oli syntyessään 47 cm. Tosi vähän tarvii kuitenkin sitä kokoluokkaa 50-56, ihan muutama viikko yleensä maksimissaan. Pesisin sinuna jo valmiiksi ainakin 60 cm kokoiset myös. Tälle meidän juniorille ei mahtunut sairaalassakaan kaikki sairaalan vauvanvaatteet päälle (poitsu oli syntyessään 52 cm).

meillä on vaatteet sen verran kyllä kinahtaneet pesussakin, ettei nuo koot pidä ihan paikkaansa. olen mallaillut vaatteita päällekkäin, ja laittanut ne "pienemmät" etualalle, ja ne, joissa on vähän pidemmät hihat/lahkeet, taemmas. Eli käytännössä joku kitsahtanut 62cm vastaa meillä kyllä joitakin 56cm vaatteita...

Meillä ollut vain muutama 50-56cm vaate ja ei montaa kertaa ehtinyt päällä olla. Tytöt syntyessään 4190g ja 51,5cm ja 3830g ja 50,5cm. Esikoinen varsinkin kasvoi tosi nopeaa tahtia. Kannattaa olla muutama isompikin vaate tai riippuu ihan vauvan koosta. Ite aattelin pestä noin 62cm valmiiksi sitten.

Mie olen lajitellut vaatteet koon mukaan muovipusseihin äippäpakkauksen laatikkoon ja sieltä ottanut uusia, kun edellinen satsi on jäänyt pieneksi :)
Odottaessa ajattelin, että meille on tulossa iso lapsi, kun ollaan molemmat isoja ja miulla oli vielä raskausdiabeetes, niin varasin suoraan 56cm vaatteita kaappiin. Vaatekaappi menikin uusiksi, kun poika syntyi ennen aikojaan 49cm pitusena :) Tuli kiire saada 50cm vaatteita :D Onneksi siskolta liikeni monta kassillista.

En muista miten oli kahdesta ekasta kun vuosia aikaa..Mutta kuopukselle laitoin kaappiin nuo 62-68cm paikoilleen nätisti ja niiden päälle muutamat pienimmät vaatteet (eihän niitä käytetä kuin pari viikkoa max. ellei pikkuruista vauvaa saa)

Yhteistyössä