PIKA!! Saako Panadolia ja Buranaa ottaa "sekaisin"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kipeee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kipeee

Vieras
Eli oon tänään jo ottanut maksimit neljö buranaa (kova kuume) mutta saisko vielä juoda mukillisen Panadol Hotia? Muistelen jostain kuulleeni, ettei ibuprofeiinia ja parasetamolia sais ottaa yhtäaika....Buranan ottamisesta on nyt noin kaksi tuntia.

Mulle lääkäri ihan määräsi panadolia ja buranaa sekaisin otettavaksi kun oli kova flunssa....toinen särkyyn ja toinen tulehdukseen ja yhdessä otettuna teho kuulemma paras.

No ainakin noin saa, että pitää pari tuntia väliä. Ja kovaan flunssaan mun kaveri ainakin suosittelee aina ottamaan yhden per nappi samalla kertaa. Mutta viimeisin lausehan ei todellakaan ole mitään faktaa. Mutta mun puolitoistavuotiaallekin annattiin sairaalasta ohjeeksi (vaippa-alueen tosi ikävään ja kipeään allergiseen ihottumaan ) parin tunnin välein buranaa ja panadolia.

ja ota sit heti kaks pussia sitä äläkä tiputtamalla niitä lääkkeitä.

Ei niistä oo silleen hyötyä jos otat vähän kerrallaan vaan. Kunnon satsi kerralla niin vaikutustaki voi löytyä

saa Panadol on parasetamolia ja Burana ibuprofeenia. Siis kunhan tarkistat ettei kahdella lääkkeellä ole vain eri kauppa nimi, mutta sama vaikuttava-aine, niin voit otta.
Siis Panadol ja Paratabs ovat samaa parasetamolia, älä ota molempia
Burana ja Ibuxin ovat samaa ibuprofeenia, älä ota molempia
Mutta ristiin voit noita ottaa ja kuten joku jo sanoikin, niin kannattaakin ottaa kumpaakin.

Yhteistyössä