PIKA-APUJA: Mistä kohtaa vatsaa pitäisi kuulua sydänäänet rv 12+1 kotidopplerilla??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Esikkoa odottava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kokeile aivan häpyluun yläpuolelta. Jos on rasvakerrosta, voi joutua painamaan aika paljonkin... Ja kaikki dopplerit eivät edes kuule niitä vielä tuossa vaiheessa.

Joskus kohtu on jostain syystä erityisen korkealla, jolloin suoraan navasta alaspäin n. 5 cm voi jo alkaa kuulumaan.

Pidä taukoa pari päivää, äläkä stressaa. :)

et taida kyllä noilla viikoilla vielä löytää angelsoudilla mitään. Itse löysin vasta rv 16 kotidopplerilla, mutta tietty yksilöllistä. Älä huolehdi :) Kokeilet muutaman viikon päästä uudestaan.

Kohtu saattaa olla rv 12 vielä häpyluun alla, jolloin sydänääniä ei saa kuuluviin. Ensisynnyttäjiltä saattaa lääkäri kuunnella rv 14 ekan kerran, eikä silloinkaan ole sanottua, että kuuluu.

Minä löysin rv 14+ kotidopplerilla sydänäänet todella alhaalta, aivan häpyluun tuntumasta, siitä karvoituksen rajalta. Mutta tosiaan, noin pienillä viikoilla ei välttämättä vielä löydy.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alavatsalta.

No hieman tarkemmin :-) Tuon kyllä minä itsekkin tajuan. Onko se aina vielä keskellä siinä häpyluun kohdalla vai voiko sikiö olla jo jommalla kummalla puolella esim.? ja jotkun on kait jo löytänyt äänet häpyluun ja navan puolestavälistä noilla viikoilla? Mikä on totuus?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No hieman tarkemmin :-) Tuon kyllä minä itsekkin tajuan. Onko se aina vielä keskellä siinä häpyluun kohdalla vai voiko sikiö olla jo jommalla kummalla puolella esim.? ja jotkun on kait jo löytänyt äänet häpyluun ja navan puolestavälistä noilla viikoilla? Mikä on totuus?

Todennäköisesti löydät äänet aika keskeltä. Myöhemmin niitä voikin joutua metsästämään eri puolelta mahaa. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Esikkoa odottava:
Siis tuossahan tuo kysymys jo tuli. En löydä sydänääniä vaikka olen sahannut koko vatsan lävitse...:-(

Ihan karvarajasta eli aivan sieltä alhaalta häpykummun päältä jopa löytyy äänet jo tuolla viikolla..itsellä kuuluivat melko pitkäänkin vielä noin alhaalta parhaiten;)

Ihan inhottaa olla näin ilkee, mut täsä se nähdään miten siinä käy kun nää kotidopplerit yleistyy. Jos ei sillä kuulu, ni kysytään täältä...

Tässä muuten syy siihen miksen itse edes harkitsisi moisen hankkimista...

tää on nyt jo vanha ketju mutta vastaampa kuitenki.ite kuulin kotona ekan kerran rv 10+jotain ja ihan alhaalta häpyluun reunasta,sieltä ne kuuluu vieläkin nyt 14+ ja useimmiten vasemmalta puolelta.tosin tuntuu et mitä pidemmälle mennää niin sen vaikeampi ne äänet on saada kuulumaan,joskus ei löydy sitte millään.kai se pikkunen vaa kerkeää karkaamaan alta pois aina :)

Ihmettelen tuota asennetta "et voi löytää vielä noilla viikoilla". Itse olen todella ylipainoinen, rasvakerrosta on häpyluun päällä, ja silti löysin kotona Angelsoundsilla äänet viikolla 11, vaikka neuvolassa niitä ei löydetty kun vasta viikolla 16. Kyllä ne voi ehdottomasti löytyä aiemminkin. Omastakaan sykkeestä ei ollut kyse, sen löysin aina viikkoon 10 asti, kunnes vihdoin viikolla 11 kuului vauvan äänet :) Ja äänet kuuluu tosiaan ihan tuosta karvarajan päältä, eikä yhtään ylempää. Youtubessa näkee myös hyvin videoita kun löytävät vauvan äänet, mitkä ovat selvästi äidin omat sykkeet :D Tarkkana täytyy olla, ettei nolaa itseään noin julkisesti ;)

On kyllä aivan idioottimainen ketju. Epäystävällisiä vastauksia täynnä, pakko siis vastat vaikka onkin vanha...asiahan ei sinällään vanhene, kun uusia tiedon- ja sykkeenetsijöitä riittää :)

Mutta se on yksilöllistä milloin ja mistä ne sykkeet löytyvät, itse löysin ensimmäisen kerran 9+3 ja ei tarvinnut kaivaa mitenkään ylettömän paljon edes. Suosittelen katsomaan youtube videoita dopplerin käytöstä ennenkuin itse alkaa tositoimiin.

Yhteistyössä