Pika apua työhakemukseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mainio Manu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mainio Manu

Aktiivinen jäsen
02.11.2012
1 465
2
36
Merkkailen tässä järjestelmään omia työkokemustietoja. CV:ssä mulla on mainittu kaikki työkokemus mitä oon tehnyt (myös ne lyhyet kesätyöt mitä tehnyt ennen ammattiin valmistumista). Joku on sanonut, että pitää laittaa vain ne olennaiset työkokemukset hakemukseen, mutta silloin mulle jää 3 työpaikkaa jotka voisin merkata (saanut ne opiskelujen aikana ja valmistumisen jälkeen). Parin kuukauden pätkiä. Näyttääkö se vähän köyhältä vai miten yleensä kannattaa tehdä?

niin, että laitan vain luettelona sellaiset tehtävät joilla ei ole merkitystä haettavan työn kannalta ja kolme viimeistä työpaikkaa kerron tarkkaan mitä olen tehnyt.

No auttakaas vielä siinäkin, että jos on erikseen kohdat kielitaito, atk-taidot, muu osaaminen ja sitten kohta kerro itsestäsi niin mitä ihmettä mä tungen tohon muu osaaminen kohtaan? :D
Haetaanko siinä nyt konkreettisia taitoja esim. harrastusten kautta tms vai onko esim sosiaalitaidot siihen kuuluvaa? Mut neki tulee kyllä esille sit tuossa kerro itsestäsi kohdassa.. rakettitiedettä tämä :D

Laita kaikki työpaikat ja kaikki koulu- ja kurssitiedot CV:n. Kyseessä on kuitenkin virallinen asiakirja. Mitä tuota salailemaan missä olet aikasi viettänyt. Tietääpähän työnantaja että oot ollu koulussa ja töissä. Mulla on pitkä äitiyslomista ja hoitovapaista johtuva "katko" työhistoriassa ja sitä olen saanut selitellä työpaikkahaastatteluissa.

[QUOTE="iitu";29607440]Laita kaikki työpaikat ja kaikki koulu- ja kurssitiedot CV:n. Kyseessä on kuitenkin virallinen asiakirja. Mitä tuota salailemaan missä olet aikasi viettänyt. Tietääpähän työnantaja että oot ollu koulussa ja töissä. Mulla on pitkä äitiyslomista ja hoitovapaista johtuva "katko" työhistoriassa ja sitä olen saanut selitellä työpaikkahaastatteluissa.[/QUOTE]

CV:ssä mulla onkin kaikki mahdollinen mutta tässä ei edes lähetetä cv:tä erikseen vaan pitää tommoseen järjestelmään kirjata kaikki tiedot ja siitä pistää hakemus menemään..

Niin joo ja noi mitä oon ennen opintoja tehnyt, ei edes liity mitenkään tähän mun alaan.. nää on kaupallista puolta enemmän eli kauppa-apulaista, leirinohjaaja/kerhonohjaaja ja puhelinmyyntijuttuja.. eli semmosia etten tiedä onko niillä nyt enää tässä vaiheessa kauheesti merkitystä ku yritän saada oman alan vakipaikkaa..? :)

Yhteistyössä