PIka-apua!! te joilla ollut mätä hammasjuuri-->kaivannut juurihoitoa, mitkä oireet??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sattuuuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sattuuuu

Vieras
Mulla hammas kipeä. Tasaista jomotusta ollut pari tuntia. Hammasta ei vihlo eikä kipu ole kauhean kovaa, juuri pesin hampaat ja lankasin hammasvälitkin, ei satu. Jos siellä olisi mätää niin olisiko pitänyt sattua? TUo jomotus vaan on inhottavaa :(( ja pelkään tietty että juuri on mätä, kesäkuussa todettiin useampi reijänalku, olisko ne voinu neljässä kuukaudessa mädättää hampaan??

Kiitos jos joku osaa auttaa!!!

Mä menin valittamaan lääkärille ihan toista hammasta, jossa olikin vain paljastunut hammaskaula - ja jouduin sitten juurihoitoon ihan toisen hampaan takia, joka ei oireillut mitenkään...

kokeile sitä, että purskuta niin kylmää vettä kuin hanasta tulee ja sen jälkeen niin kuumaa kuin kärsit purskuttaa...kokeile tätä kikkaa onko eroa säryssä...

Mikä jomotuksen aiheuttaa? Kuuma, kylmä? Pureminen? Tarviiko särkylääkettä? Reijän alut, joita ei vielä tarvi paikata tuskin noin noin pian menevät niin isoiksi rei´iksi että menee juurihoitoon! Reiän alun eteneminenkin kun voi pysähtyä!

mulla ei ollut mitään oireita hampaassa, ennen kuin meni rikki, siis siinä oli reikä ja sit halkesi, ja totesivat vaan että juurihoito tulee, kun menin hammaslääkäriin, että ei ollut kyllä yhtään mitään oireita.

ei vihlo kuuma, ei vihlo kylmä. pureminen ei satu. sitä vaan jomottaa, ekaks luulin että päätä särkee muttase olikin tuo takimmainen ylähammas. coiskohan tuo kipu tulla jumissa olevista niskoista...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kiitos vieras kikasta, mitäs ne tuntemukset sitten kertoo? Jos on mätää niin vihlooko enemmän?

Mun oman kokemuksen perusteella tuo kikka sattuu ihan helvetisti ja sillä tiesin hampaan menevän juurihoitoon...mutta välttämättä ei kaikilla toimi. Pikkuisen helpottaa, kun ottaa tulehduskipulääkettä (ibuprofeenia) ja kylmä-kuumahauteella poskea haudot. Ohessa vielä linkki aiheesta. Miehellä viimeksi kokeiltiin tuota kikkaa ja juurihoitoon meni...

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti/tk.koti?p_artikkeli=dlk00810&p_ylataso=&p_osio=&p_haku=Hammass%E4rky

Yhteistyössä