pika-apua: musiikkiesitystä hääkirkkoon??

eli ongelma ois seuraavanlainen: oisko kellään mitään ehdotusta mikä vois olla musiikkiesityksenä kirkkoon, siis häät on kyseessä, kun sen pitäis olla joku hengellinen kappale tai jollakin tavalla vakiintunut laulu että soveltuu esitettävksi kirkkoon. ei haluttain välttämättä mitään virttä kun mikään ei oo kamalampaa jos kukaan ei laula. olisimme tahtoneet sen finlandersin oikeesti mutta sitä ei saanut esittää..oisko mitään muuta kaunista kappaletta joka nyt sitten ois hengellinen mutat ei liian kuitenkaan "virsimäinen"..mulla pää lyö ihan tyhjää...
olen kuullut semmoisesta kun enkelin rukous josta olen sanat nähnyt mutta mitään hajua ei ole minkälainen sävelmä tähän tulee, jos joku tietäis mistä löytäis tuon kappaleen..muitakin ehotuksia kaivattaisiin...
 
RouvaRuusunen
"Muistaa sen tytön pienen voinhan,
muistaa sen pojan pienen voin,
milloin mä vanhenin, he milloin varttui noin?
Kauniiksi tytön huomaan tulleen, pitkäksi pojan tulleen niin.
Eilenhän vielä kanssaan leikittiin.

Nousee päivä, laskee päivä, kiitää hetket näin.
Siemen niin pian maasta kasvaa auringonkukaks silmissäin.
Nousee päivä, laskee päivä, kiitää vuodet niin.
Talvet ja kesät toistaan seuraa, naurusta menet kyyneliin.

Millaiset neuvot voisin antaa,
tietänsä miten helpottaa?
Päivittäin toisiltaan he parhaat
neuvot saa.
Tyyneltä molemmat niin näyttää
niinkuin hääparin kuuluukin.
Alle tuon katoksen myös tahtoisin.

Nousee päivä, laskee päivä,
kiitää vuodet nuo.
Talvet ja kesät toistaan seuraa,
riemut ja surutkin kai tuo.

Nousee päivä, laskee päivä,
kiitää vuodet nuo.
Talvet ja kesät toistaan seuraa,
riemut ja surutkin kai tuo."
 
Fleur de la Cour
Meillä oli Shubertin Ave Maria, pidän siitä niin kovasti. Se toteutettiin trumpettiesityksenä sillä pidän sitä juhlavana soitantana. Itse olen soittanut Saint-Saiensin Joutsenen joskus kirkossa huilulla, ja kerran esitin Ultra Bran Minä suojelen sinua kaikelta, mutta siinä nyt titenkin tulee kyseeseen se asia hyväksyykö seurakunta kappaleen. Ystäviemme häissä lauloi yks mahtava muusikkolady kappaleen Ainutkertainen sellosäestyksen kanssa. Se oli kyyneleet silmiin nostattava esitys. Minua hiukan häiritsee tuo ettei sais olla kevyttä musiikkia, aikoinaan kun beethoven esitteli uusia kappaleitaan niin naiset pyörtyi kun se oli sen ajan hevimusiikkia. Mut tosin toi Oikeesti on nyt jo klisee, silloin kun minä menin naimisiin niin hääparit koittivat saada sitä Con te partiro soitettavaksi huolimatta siitä että laulun sanat kertovat eroamisesta, aina on joku hittibiisi johon tavallinen kansa hurmaantuu ja kanttorit meinaa yrjötä kun joutuu niitä soittamaan. Osassa seurakuntia kylläkin kanttorit ovat niin surkeita etteivät kykene uusia kappaleita harjoittelemaan. Sori vaan hyvät kanttorit, sillä niitäkin on, mut omassa seurakunnassani on ihan surkea kanttori.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Meillä oli Shubertin Ave Maria, pidän siitä niin kovasti. Se toteutettiin trumpettiesityksenä sillä pidän sitä juhlavana soitantana. Itse olen soittanut Saint-Saiensin Joutsenen joskus kirkossa huilulla, ja kerran esitin Ultra Bran Minä suojelen sinua kaikelta, mutta siinä nyt titenkin tulee kyseeseen se asia hyväksyykö seurakunta kappaleen. Ystäviemme häissä lauloi yks mahtava muusikkolady kappaleen Ainutkertainen sellosäestyksen kanssa. Se oli kyyneleet silmiin nostattava esitys. Minua hiukan häiritsee tuo ettei sais olla kevyttä musiikkia, aikoinaan kun beethoven esitteli uusia kappaleitaan niin naiset pyörtyi kun se oli sen ajan hevimusiikkia. Mut tosin toi Oikeesti on nyt jo klisee, silloin kun minä menin naimisiin niin hääparit koittivat saada sitä Con te partiro soitettavaksi huolimatta siitä että laulun sanat kertovat eroamisesta, aina on joku hittibiisi johon tavallinen kansa hurmaantuu ja kanttorit meinaa yrjötä kun joutuu niitä soittamaan. Osassa seurakuntia kylläkin kanttorit ovat niin surkeita etteivät kykene uusia kappaleita harjoittelemaan. Sori vaan hyvät kanttorit, sillä niitäkin on, mut omassa seurakunnassani on ihan surkea kanttori.
no minäkin mietin tuota oikeesti kappaletta, en olisi ehkä loppupeleissä sitä halunnutkaan. pappi oli vähän siinä ja siinä saako sen esittää, kun jotain vakiintunutat ja kevyttä on kyllä kirkossa esitetty, mutta ei kuitenkaan sitte ollut myöntyväinen.

 
Lauri Hämäläinen
Hei,
ave marian lisäksi esim John Denverin kappale Annie's Song esim suomenkielisillä sanoilla on kaunis rakkauslaulu kirkkoon. Olemme esittäneet sitä usein viulun/urkujen säestyksellä. Muita esim. kotisivuillamme, instrumentaalina käy mainiosti esim Pachelbelin kaanon.
Esitämme vihkimusiikkia 10.10.2008 ravintola Pianossa, tervetuloa kuuntelemaan!
(www.kapriisi.fi)
 
Äitiliini
Tässä muutama listasta joka saatiin kirkkoherranvirastosta, jotka soveltuu kirkossa esitettäväksi.
ave Maria
Sinä olet aamuni valo, Petri Laaksonen
Rakkauden liekki, Petri Laaksonen.
Siis jos ei halua virsiä.

Kaverin häissä sulhanen esitti omatekemän laulun. Olen ajatellut että jos saan jonkun laulamaan, niin kysyn saisiko esittää Juha Tapiolta jonkun laulun meidän häissä. Hänellä on kauniita sanoituksia.
 
päivi
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRuusunen:
"Muistaa sen tytön pienen voinhan,
muistaa sen pojan pienen voin,
milloin mä vanhenin, he milloin varttui noin?
Kauniiksi tytön huomaan tulleen, pitkäksi pojan tulleen niin.
Eilenhän vielä kanssaan leikittiin.

Nousee päivä, laskee päivä, kiitää hetket näin.
Siemen niin pian maasta kasvaa auringonkukaks silmissäin.
Nousee päivä, laskee päivä, kiitää vuodet niin.
Talvet ja kesät toistaan seuraa, naurusta menet kyyneliin.

Millaiset neuvot voisin antaa,
tietänsä miten helpottaa?
Päivittäin toisiltaan he parhaat
neuvot saa.
Tyyneltä molemmat niin näyttää
niinkuin hääparin kuuluukin.
Alle tuon katoksen myös tahtoisin.

Nousee päivä, laskee päivä,
kiitää vuodet nuo.
Talvet ja kesät toistaan seuraa,
riemut ja surutkin kai tuo.

Nousee päivä, laskee päivä,
kiitää vuodet nuo.
Talvet ja kesät toistaan seuraa,
riemut ja surutkin kai tuo."
 

Yhteistyössä