Pika apua! Imetystyynyistä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ostosta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ostosta

Vieras
Oon lähdössä katsomaan, mahd ostamaan imetystyynyä. Suosittele! Mitä kannattaa ottaa huomioon ostaessa. Näyttää tuo hintahaarukka vaihtelevan kovasti. Auttakaa.

Älä osta niitä lötköjä hehtaarinkokoisia vaan mitä timmimpi ja pienempi, sen parempi. Se toimittaa paremmin asiansa. Niitä lötköjä saa asetella miljoonalla tavalla ja silti ne valuu miten sattuu.

En suosittele ainakaan sellaista "ryynitäytteistä", mitä lie styroxmurua onkaan. Mulla oli sellainen Brion tyyny ja se oli raivostuttava kun ne täytteet karkas aina alta pois ja sitten saikin taas käsivoimin kannatella vauvaa. Sanoisin että semmoinen pinkeä vaahtomuovityyny olisi ollut parempi.

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Älä osta niitä lötköjä hehtaarinkokoisia vaan mitä timmimpi ja pienempi, sen parempi. Se toimittaa paremmin asiansa. Niitä lötköjä saa asetella miljoonalla tavalla ja silti ne valuu miten sattuu.

Mä taas antaisin juuri päinvastaisen neuvon... :D

Ahaa, mielenkiintoista... Olin nimittäin ajatellut että pitkä, styroxia sisältävä ois paras... Lisää kokemuksia. Oisko sanoa merkkejä, mitkä on hyväksi koettu.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Se toimii jos siellä on riittävästi sitä styroxia eli ostat semmosen tyynyn ja täytät sitä lisää että saat sen pinkeäksi: Valitettavan usein niissä on ihan liian vähän sitä täytettä että se täyte valahtaa karkuun ja sitä myötä vauva.

Se toimii jos siellä on riittävästi sitä styroxia eli ostat semmosen tyynyn ja täytät sitä lisää että saat sen pinkeäksi: Valitettavan usein niissä on ihan liian vähän sitä täytettä että se täyte valahtaa karkuun ja sitä myötä vauva.

Ja täytettä saa mistä?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ja täytettä saa mistä?

Monesti ainakin niistä huonekaluliikkeistä mistä saa säkkityynyjäkin

Pikku Piiaan imytystyynyssä vetuketjullinen päällikangas jonka voi pestä koneessa. Välikangas kosteutta hylkivää. Meidän paljon pulauttelevalla oli tälläinen.

En suosittele ainakaan sellaista "ryynitäytteistä", mitä lie styroxmurua onkaan. Mulla oli sellainen Brion tyyny ja se oli raivostuttava kun ne täytteet karkas aina alta pois ja sitten saikin taas käsivoimin kannatella vauvaa. Sanoisin että semmoinen pinkeä vaahtomuovityyny olisi ollut parempi.

Tässä Brion tyynyssä oli irroitetteva ja pestävä päällinen, ikäänkuin tavallinen tyynyliina. Se oli plussaa!

Mulla on sellainen, jonka saa sellaisella remmilla oman vyötärön ympärille ja klipsillä kiinni, niin ei karkaa alta. Oli kyllä ainakin mulla melko turha hankinta, käytössä harvakseltaan ehkä kaksi kuukautta maksimissaan. Nyt vauvan ollessa isompi imetys onnistuu paremmin ilman tyynyä.

Riippuu ihan imettäjästä itsestään ja kropan mittasuhteista millainen tyyny on hyvä. Parasta olisi, jos voisi kokeilla erilaisia tyynyjä ja valita sitten itselleen sopivan. Sinuna valitsisin sellaisen jonka päällisen saa irti ja voi pestä, tai tekisin heti itse siihen päälle irroitettavan päällisen. Myös täyttöaukko olisi hyvä olla, eli täytteen määrää pystyisi itse säätelemään ja tekemään tyynystä tarpeen mukaan timmimmän tai lötkömmän. Itse käytin imetystyynynä kaikkein eniten ihan tavallista isoa nukkumatyynyä.

Alkuperäinen kirjoittaja kallekyllikki:
Pikku Piiaan imytystyynyssä vetuketjullinen päällikangas jonka voi pestä koneessa. Välikangas kosteutta hylkivää. Meidän paljon pulauttelevalla oli tälläinen.

Tätä suosittelen minäkin! Pestävä päällikangas oli tosi hyvä juttu,ja muutenkin tyyny oli napakka, siinä oli tarpeeksi täytettä. Täyte ei myöskään vajonnut, vaikka tyynyt oli nelisen kk ahkerassa käytössä.

Tässä linkki:

http://images.google.fi/imgres?imgurl=http://www.vaippatalo.fi/cat/images/imetystyynybabykirahvit_0912_2e2.jpg&imgrefurl=http://www.vaippatalo.fi/cat/product_details.php%3Fp%3D568&usg=__JhvwIJUbpO6EYi9s2ZbGyU5v-KM=&h=265&w=300&sz=38&hl=fi&start=4&sig2=pBMCXu8vIUole6LH0RmawQ&um=1&itbs=1&tbnid=-qDCmsjFAcPwPM:&tbnh=102&tbnw=116&prev=/images%3Fq%3Dpikku%2Bpiia%2Bimetystyyny%26um%3D1%26hl%3Dfi%26sa%3DN%26tbs%3Disch:1&ei=ZPDPS7CHII2K_AbC6YDhDA

Oho tulipa iso linkki. :ashamed: :whistle:

Suosittelen kanssa Doomoon imetystyynyä, mutta sitä isompaa. Oli ihan loistohankinta, ja parhaiten "tuhlatut" 70-80 euroa.
Käytin tyynyä koko imetyksen ajan, 9,5 kk, joten kyllä se hintansa takaisin tienasi. Ja ainahan sen voi sitten myydä (jos nyt puolustuksia kalliimmalle hinnalle tarvitsee ;) )
Doomoon päällinen on pestävä, ja se kannaattaakin säännöllisesti pestä, vaikkei varsinaisesti likaantuisikaan. Tyyny pysyy siten jämäkämpänä.

samon :)

Yhteistyössä