Pika-apua, aiheettomat lastensuojeluilmoitukset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä teen? :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitä teen? :(

Vieras
Mitä mä teen?

Ekan ls-ilmotuksen jälkeen sosiaalityöntekijä soitti mulle ja totesi asian olevan ok vaikka olisin kylään kutsunu. Nyt tuli kirjallisena postissa että otettu taas vastaan lastensuojeluilmotus minusta ja aika varattu millon pitää mennä käymään jos mulle sopii tai sitte sopia uus aika.
Mulla on vaikea avioero takana johon liittyy monia henkilöitä, eksäkin teki musta kännipäissään pari ls-ilmotusta katkeruuksissaan. Mut ikinä ei ole aihetta ollu etten ois lasta hoitanu niinkuin pitää..!? Onko jokin pykälä tai juttu millon se tulee suoraan kotiin postitse se ilmotus, eikä riitä enää että työntekijä soittaa? Nyt mun pitää mennä sinne.. tosin itse olin eroni aikaan yhteydessä l-suojeluun kun meinasin hengestäni päästä eksän toimesta. Sain asunnon ja elämän muutenkin nopeammin toimimaan.
Siis mä olen eronnut väkivaltasesta alkoholisoituneesta puolisostani, jonka erään sukulaisen taholta epäilen että nää ilmotukset kumpuaa. Miksi tulee kirjallinen kutsu parin viikon päästä tapaamiseen, miksei työntekijä soittanu enää mulle? Viedäänkö mun lapsi multa pois, pitääkö mun muuttaa täältä pois että tää loppuu???

Mitä mä teen? :,(

Otat kiitollisena tarjotun avun vastaan. Se on sinun ja lapsesi parhaaksi :hug: Mielestäni turhaa lastensuojeluilmoitusta ei ole olemassa. Ehkä joku läheinen / naapuri / kuka vaan on kiinnittänyt johonkin huomiota ja ajatellut avun sekä tuen olevan tarpeen. Jos kaikki on ok, sehän on valtavan iloinen asia. Mutta jos tuki tarpeen eikä kukaan tee ilmoitusta, on se pahempi juttu. tsemppiä sinulle, keskustele avoimesti ja rehellisesti työntekijän kanssa.

Mun mielestä on turhia lastensuojeluilmotuksia, tahallinen kiusanteko ja pahanmielen aiheuttaminen ilman syytä on turhaa. Mutta älä ole huolissasi, ei sulta lasta viedä jos kaikki kunnossa. Voit myös sitten siellä tapaamisessa tiedustella, että miten pitäisi toimia jatkossa, jos näitä ilmoituksia syyttä suotta tehdään. Mutta ei mitään hätää. :)

• Tykkää
Reactions: Wolt
Kyllä kait lastensuojeluilmoituksia käytetään paljon pahansuovassa tarkoituksessa esim. erotilanteissa - hassua, että jotkut ajattelevat lastensuojelun kaikkine (hyvine ja pahoine) mahdollisuuksineen olevan puhtaasti hyvän - kuin rakastavan jumalan.

Kun näistä lastensuojeluilmoituksista keskustellaan esim. tällaisilla palstoilla, henki on kuten Neuvostoliitossa aikoinaan: kun naapuria vietiin kuulusteluihin ja tapettaksi, se oli ok ja varmasti siihen oli aihetta ja asiat oli hyvä selvittää. Mutta kun itseä tultiin hakemaan, kyseessä oli hirvittävä virhe ja erehdys!

Turhien Ls-ilmojen(perusteettomien) antajat saadaan kyllä aina selville vaikka nimettöminä ilmot tekisivätkin ja asiasta voi tehdä rikosilmoituksen nimekkeellä perätön ilmianto. Finlexistä lisää tietoa!!!

Ei pidä olla 100 varma koska epäily ja huoli riittää. Mielestäni on hyvä että jokaiseen ilmoon puututaan koska kyllä sinne sekaan mahtuu niitä oikeasti hädässä olevia perheitä. Jos apllä kaikki hyvin niin kyse on vaan keskustelusta jossa asia tuodaan ilmi. Ei siis ole pelkoa että lapset menettäisi.

Jos epäilet että joku kiusallaan tekee ilmotuksia niin poliisiin voi olla yhteydessä.

Ei siellä mitään pahaa tehdä, jutellaan ja ihmetellään. Ja vaikka olisitkin väkivaltainen juoppo niin ei ne lapset mihinkään huostaanoton piiriin mene.

Työni puolesta olen tehnyt kymmeniä lastensuojeluilmoituksia jo tänäkin vuonna ja kyllä se sama homma vaan jatkuu ja jatkuu.

täälä kohtalotoveri!! Tosin meillä tilanne se et mein hullu (ex-)naapuri oli ilmeisesti jättänyt aamulääkkeet ottamatta, kun oli soittanut 19.30 hätäkeskukseen, että meillä viedään väkisin lapsia sisälle ja uhataan selkäsaunalla... Muuten hyvä, mut mein lapset on jo sängyssä tai ainakin iltapuuhissa jo tuohon aikaan eikä todellakaan missään pihalla.. Eikä meillä käytetä selkäsaunoja (edes niillä uhkailuja) rangaistus metodeina...
Mentiin silloin tapaamiseen koko perheen voimin, että sieläkin nähdään, että lapset on ihan normaaleja ja tasapainoisia lapsia. Asia jäi siihen.

Nostan, vaikka vanha ketju onkin.

Niin siis aiheettomasta ilmoittamisesta voi mennä poliisin puheille, jos vielä pystyy toteen näyttämään että aiheeton ilmoitus on kiusausmielessä tehty. Toki aiheeton ilmoitus on aina kunnianloukkaus, koska se merkintä ei sieltä häviä jos lastensuojelun piiriin kerran olet pyörimään päässyt.

Itse otin yheyttä asianajajaani meille tulleen lastensuojeluilmoituksen takia. Olen lähes 100 % varma, kuka ilmoituksen on tehnyt. Ja ilmoitus on tehty silkasta kostonhimosta / kiusaamisesta. Uhkasin itse tätä ilmoittajan tekijää virkavallalla, hänen sotkeuduttuaan laittomaan eläintenkuljetukseen ulkomailta Suomeen, välit meni poikki ja kuukauden sisään tipahti postiluuksta kirje lastensuojelulta.

Asianajaja sanoi, että meidän tilanteessa mahdollista on nostaa kunnianloukkaus syyte, tai vähintään virkavallalle ilmoitus perättömästä lausumasta / ilmiannoasta. Ja tätä en todellakaan jätä tähän, se on varma.

Otat kiitollisena tarjotun avun vastaan. Se on sinun ja lapsesi parhaaksi :hug: Mielestäni turhaa lastensuojeluilmoitusta ei ole olemassa. Ehkä joku läheinen / naapuri / kuka vaan on kiinnittänyt johonkin huomiota ja ajatellut avun sekä tuen olevan tarpeen. Jos kaikki on ok, sehän on valtavan iloinen asia. Mutta jos tuki tarpeen eikä kukaan tee ilmoitusta, on se pahempi juttu. tsemppiä sinulle, keskustele avoimesti ja rehellisesti työntekijän kanssa.
mielestäsi aiheettomia ilmoituksia ei ole!? Oletko ihan seonnut?? Jotkut tekee kiusallaan js piste. Minun ex esimerkiksi! Ja lastensuojelu voi ajaa ihmisen nurkkaan pelolla minkä ne aiheuttaa.. elät kyllä ihme toivemaailmassa sinä, jos noin ajattelet huhhuh.

Yhteistyössä