Pika-apua, aiheettomat lastensuojeluilmoitukset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä teen? :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitä teen? :(

Vieras
Mitä mä teen?

Ekan ls-ilmotuksen jälkeen sosiaalityöntekijä soitti mulle ja totesi asian olevan ok vaikka olisin kylään kutsunu. Nyt tuli kirjallisena postissa että otettu taas vastaan lastensuojeluilmotus minusta ja aika varattu millon pitää mennä käymään jos mulle sopii tai sitte sopia uus aika.
Mulla on vaikea avioero takana johon liittyy monia henkilöitä, eksäkin teki musta kännipäissään pari ls-ilmotusta katkeruuksissaan. Mut ikinä ei ole aihetta ollu etten ois lasta hoitanu niinkuin pitää..!? Onko jokin pykälä tai juttu millon se tulee suoraan kotiin postitse se ilmotus, eikä riitä enää että työntekijä soittaa? Nyt mun pitää mennä sinne.. tosin itse olin eroni aikaan yhteydessä l-suojeluun kun meinasin hengestäni päästä eksän toimesta. Sain asunnon ja elämän muutenkin nopeammin toimimaan.
Siis mä olen eronnut väkivaltasesta alkoholisoituneesta puolisostani, jonka erään sukulaisen taholta epäilen että nää ilmotukset kumpuaa. Miksi tulee kirjallinen kutsu parin viikon päästä tapaamiseen, miksei työntekijä soittanu enää mulle? Viedäänkö mun lapsi multa pois, pitääkö mun muuttaa täältä pois että tää loppuu???

Mitä mä teen? :,(

[QUOTE="a.p";24944086]Äidin päihteiden käyttö perusteena. Ja siis täysin aiheettomasti.[/QUOTE]

Okei, todella ala-arvoista toimintaa ilmoituksen tekijältä. :( Mutta siis siellä tapaamisessa nyt sitten sanot, että et päihteitä käytä ja että olet valmis sen todistamaan, jos heiltä löytyy ideoita miten. :) Ja kysyt, että miten jatkossa jos tuo pelleily jatkuu niin toimitaan. Vai että loputtomiinko tuota pitää kestää syyttä suotta. Kyllä se siitä, ei sulla ole hätää. :)

Ei se muutto mitään auta, vaan asia siirtyy vaan uudelle asuinpaikkakunnallesi. Toki jos nää keitä epäilet ilmotuksen tekijöiksi asuvat samassa paikassa kun sä nyt; niistä pääsee eroon muuttamalla

[QUOTE="a.p";24944035]Kiva kun ilmotukset on vielä tehty nimettömänä. Ala siinä sitten miettiä mitä teen :([/QUOTE]

No harvoin yksityishenkilöt omalla nimellään niitä tekee

No mut on se mun mielestä aika kohtuutonta mun joutua järjestämään itelleni uus työpaikka, lapsen hoidot/kaverit yms. mun hienosti täällä toimivat hoitojärjestelyt täysin olemattomiin (olen täysin yh) opiskeluni työni ohessa sun kaikki muu... mä soitan huomenna tolle työntekijälle ja kysyn mistä nyt taas on kyse. Mut alkaa jo vituttaa :(

[QUOTE="vieras";24944115]Ei se muutto mitään auta, vaan asia siirtyy vaan uudelle asuinpaikkakunnallesi. Toki jos nää keitä epäilet ilmotuksen tekijöiksi asuvat samassa paikassa kun sä nyt; niistä pääsee eroon muuttamalla[/QUOTE]

No tiiän ettei välttämättä seuraa jos ei paha tapaus ja aiheelliseksi todettu tapaus ole kyseessä. Näitä perheitä on paljon jotka yhen ilmon jälkeen muuttaa muualle ja siellä ei tietä mittään mistään. Ennenkö eka ilmotus tullee taas sielläki.

Jos oot normaali ihminen, kunnollinen, ei mittään kummempia seuraamisia varmaan ees tule, kyllä ihmisestä näkkee jos se jotaki käyttää enempi, ei toki aina, mut jos ammattilainen sattuu kohalle niin johan se on kaiken nähny ja kuullu.

Eli turhaa huolehtia jos ei huolta oikeasti ees ole.

No tiiän ettei välttämättä seuraa jos ei paha tapaus ja aiheelliseksi todettu tapaus ole kyseessä. Näitä perheitä on paljon jotka yhen ilmon jälkeen muuttaa muualle ja siellä ei tietä mittään mistään. Ennenkö eka ilmotus tullee taas sielläki.

Jos oot normaali ihminen, kunnollinen, ei mittään kummempia seuraamisia varmaan ees tule, kyllä ihmisestä näkkee jos se jotaki käyttää enempi, ei toki aina, mut jos ammattilainen sattuu kohalle niin johan se on kaiken nähny ja kuullu.

Eli turhaa huolehtia jos ei huolta oikeasti ees ole.

Ei silti lohduta jos joutuu lastensuojelun silmätikuksi kun kokee itte että on ihan normi äiti :,(

[QUOTE="a.p";24944157]Ei silti lohduta jos joutuu lastensuojelun silmätikuksi kun kokee itte että on ihan normi äiti :,([/QUOTE]

No kuule, mieki oon joutunu silmätikuksi (yli-innokas palstalainen ilmoituksen takana : / ). Elin vaan normaalia elämää, pari käyntiä oli ja kaikki ok, ko sain selville jopa ilmotuksen tekijän muuta kautta, asiat selvisi hienosti, asiakkuus loppu siihen. Vaikka rakennettiin ja asuttiin mökillä sillon :D Vitutti, mut mittään en pelänny, mulla on takana tosi rankka ja huonotapanen elämä mut se loppu raskauteen eli mittään salattavaa ei ollu. On niillä muutaki tekemistä ko normaalia arkea eläviä ahistella. Minun menneisyyestä huolimatta miehen poikaki on päässy meille asumaan, eikä kukkaan kyseenalaistanu kertaakaan minua äitinä vaikka historia on mitä on.

No kuule, mieki oon joutunu silmätikuksi (yli-innokas palstalainen ilmoituksen takana : / ). Elin vaan normaalia elämää, pari käyntiä oli ja kaikki ok, ko sain selville jopa ilmotuksen tekijän muuta kautta, asiat selvisi hienosti, asiakkuus loppu siihen. Vaikka rakennettiin ja asuttiin mökillä sillon :D Vitutti, mut mittään en pelänny, mulla on takana tosi rankka ja huonotapanen elämä mut se loppu raskauteen eli mittään salattavaa ei ollu. On niillä muutaki tekemistä ko normaalia arkea eläviä ahistella. Minun menneisyyestä huolimatta miehen poikaki on päässy meille asumaan, eikä kukkaan kyseenalaistanu kertaakaan minua äitinä vaikka historia on mitä on.

Sanoisin, että sulla on sitä rahaa paljon, jos olen palstaa oikein seurannut. Mutta ap? ehkä tukiverkoton köyhä yh? eli ihan eri asemassa kuin sinä. jos ne tarvitsee penskoja laitokseen, niin tottakai käyvät tukiverkottoman köyhän yh:n puoleen. eivät varakkaan parisuhteessa elävän puoleen. jolla mökkiä jta taloa ja rahaa ja kunnollinen puoliso

Sanoisin, että sulla on sitä rahaa paljon, jos olen palstaa oikein seurannut. Mutta ap? ehkä tukiverkoton köyhä yh? eli ihan eri asemassa kuin sinä. jos ne tarvitsee penskoja laitokseen, niin tottakai käyvät tukiverkottoman köyhän yh:n puoleen. eivät varakkaan parisuhteessa elävän puoleen. jolla mökkiä jta taloa ja rahaa ja kunnollinen puoliso

Voi kerro mulle mistä niillä sielä ois ylimäärästä rahhaa repiä ylimääräsiä lapsia laitokseen ko entisetkään ei meinaa sopia minnekkään? Kerro ihmeessä.
Juu, on rahhaa, mut ei se raha ratkase. Ei yhtään mittään muuta ko sen mitä materiaa voit ympärilles hommata. Siinäpä se...

Että perättömät (ei aiheelliset) lastensuojeluilmoitukset on törkeä keino pilata ihmisen ja perheen elämä. Stressi ja ahdistus jonka niistä saa ajaa monen uraputkesta työkyvyttömyyseläkkelle, ja siinä sitä ollaan, köyhänä perheenä sen jälkeen. Pitäis olla joku laki, ettei kuka tahansa voi pilata hyvin pärjäävän perheen elämää tuollaisella ahdistelulla.

[QUOTE="a.p";24944142]No mut on se mun mielestä aika kohtuutonta mun joutua järjestämään itelleni uus työpaikka, lapsen hoidot/kaverit yms. mun hienosti täällä toimivat hoitojärjestelyt täysin olemattomiin (olen täysin yh) opiskeluni työni ohessa sun kaikki muu... mä soitan huomenna tolle työntekijälle ja kysyn mistä nyt taas on kyse. Mut alkaa jo vituttaa :([/QUOTE]

Niin ja sellainen jolla on päihteiden kanssa todella ongelmia harvemmin tuohon edes pystyy...siis sulla on työ, opiskelet ja lapsenhoito järjestetty ja kaikki mallillaan helpompi sinua on uskoa kuin eksääsi tai niitä muita joilla niitä ongelmia on... Todellakaan muuttaa sinun ei tarvitse, taistele vastaan... ja voimia sinulle

No joo,on kyllä niin että ns.lastensuojelu ei halua antaa periksi jos jonkun kynsiinsä saa. Oli sitten aihetta eli ei. Asia voidaan myös kääntää niin että et itse pärjää kun on niin paljon tehtäviä lasten lisäksi. Lastensuojelun tarkoitus on mennyt tässä maassa päälaelleen.16000 lasta viedään kotoaan joko tahtomattaan tai erilaisin verukkein ,vuosittain. Lastesuojelun asiakkaaksi jos kerran joudut ei paluuta ole .Merkinnät seuraavat loppuiän vaikkakin on anonyymin tekemiä ja perättömiä.

No joo,on kyllä niin että ns.lastensuojelu ei halua antaa periksi jos jonkun kynsiinsä saa. Oli sitten aihetta eli ei. Asia voidaan myös kääntää niin että et itse pärjää kun on niin paljon tehtäviä lasten lisäksi. Lastensuojelun tarkoitus on mennyt tässä maassa päälaelleen.16000 lasta viedään kotoaan joko tahtomattaan tai erilaisin verukkein ,vuosittain. Lastesuojelun asiakkaaksi jos kerran joudut ei paluuta ole .Merkinnät seuraavat loppuiän vaikkakin on anonyymin tekemiä ja perättömiä.

Tässä ei kyllä yksikään väite pidä paikkaansa....eiköhän niistä 16 000 lapsesta ole lähestulkoon jokainen huostaanotettu ihan aiheellisin syin.
Lastensuojelun "kynsistä" pääsee hyvinkin helposti pois, ihan sillä että todetaan ettei perheellä ole tarvetta lastensuojelun asiakkuuteen.
Tässä kaupungissa ei edes vastaanoteta anonyymejä ilmoituksia, ilmeisesti on jotain vaihtelua paikkakunnittain.

Yhteistyössä