Piinaava ex!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vierrrras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vierrrras

Vieras
Niin ei riitä ymmärrys...

Tapailen miestä, joka on eronnut edellisestään muutamia vuosia sitten.

Nainen on koko parin vuoden ajan pomputtanut miestä ( lasten kustannuksella, joita heillä on 2 yhteistä ). Osittain "pompottelu" on ollut myös mahdollista, koska kyseessä niin kiltti ihminen, joka ei halua riidellä eikä välikohtauksia lasten edessä.

Piinannut puhelimitse.. (rikosilmoitus tehty )

Nyt evännyt isältään kokonaan tapaamiset lapsien kanssa.

Vetoaa mm. siihen, että "sulla on nyt ne uuet lapset, oo niittenkaa"??
Tuntuu kovin lapselliselta. Kuitenkin itse huolehdin omat lapseni, enkä etsi isää heille. Olen kerran tästä suhteesta olevat lapset tavannut ja he ovat niin ihania.

Rahaa tämä ex kyllä vonkaa vaikka ei olisi siihen oikeutta,etenkään enää kun isä ei saa edes tavata lapsiaan :(

"toivottavasti on nyt kivaa uuden akkas kanssa" jne.. todella törkeääkin tekstiä tulee. Ymmärtäisin jos meillä olisi ollut suhde heidän yhdessä olon aikana, että käytös olisi röyhkeää ja katkeraa, mutta heidän erostaan on kulunut jo kaksi vuotta.

Kaiken lisäksi tämä nainen pyörii lähes päivittäin lasten kanssa eräässä kauppakeskuksessa jossa sattumoisin työskentelen.. Hän jopa selvitti puhelin numeroni ja otti viestitse yhteyttä. Tämä häiritsee, mutta ei ole paha niin kauan kun hän ei tule itse ottamaan kontaktia. ( tekee varmaa lapsille hyää pyöriä kaupoilla joka pvä )

Kyseessä on vasta muutamien kuukausien tapailu miehen kanssa ja alkuun ajattelin että heidän asiat ei kuulu minulle..nyt tuntuu että kiusaus laittaa tälle naiselle viestiä kasvaa päivä päivältä ( siksikin että tämä mies on niin kiltti eikä tee asialle mitään, osittain uupumuksesta jonka tämän naisen häiriköinti on aiheuttanut, osittain luovuttaneena ). Se että viestin sisältö tuskin tulisi olemaan mitenkään kaunis ja runollinen, tässä mietityttää...

Myös lastenvalvoja on tapaamisista todennut,että seuraava askel on toimeksianto oikeuteen, jotta tapaamiset alkavat toimia. Näistäkin asioista tämä ex syyttää minua, että olen käskenyt miestä tekemään ties mitä hänen päänsä menoksi.

Taas menee viikonloppu isällä ilman näitä lapsia... :(

Ärsyttää tämä vainoava nainen!!!!!!!!!! JA lapset ovat vain pelinappuloita joiden varjolla vingutaan rahaa ja joihin vedotaan ties missä asiassa ja aiheutetaan pahaa oloa... :( Alun perinkin tämä nainen hankkiutui raskaaksi vääristä syistä, silti mies haluaisi kantaa vastuunsa ja ikävöi lapsiaan...

En myöskään tiedä että olenko valmis etenemään "vakavammalle" tasolle miehen kanssa, jos tämä ex asia ei ota selvitäkseen.....

ei kannata reakoida mitenkään kun asia ei sinulle oikein kuulu. Tukisin vain miestä parhaani mukaan. Elatusmaksut ja raha asiat eivät kuulu tapaamisiin mitenkään. Miehen täytyy vastata elatuksesta vaikka ei saisi tavata lapsiaan ollenkaan. Raha on lapsia varten ja jättämällä maksamatta mies vai käyttäsi lapsia kiristyksen välineenä. En puuttuisi mitenkään koska erosta on vasta pari vuotta ja ei voi tietää mitä suhteessa on tapahtunut. Suhteeseen ja eroon tarvitaan aina kaksi ja vain ex-aviopari voi kaksi ja yksityisesti välinsä selvittää.

Mies hoitaa sovitusti elatusmaksut ja osallistuu muutoikin jos on tarve, mutta tuntuu että tätä "tarvetta" on vähän liikaakin.

( tiedän kyllä kahden lapsen äitinä itsekin miten paljon rahaa lapsiin saa kulumaan)
Tässä tapauksessa, se kuinka asia esitetään, ja kuinka usein,ei todella vaikuta siltä että raha on lapsien tarpeisiin.

Tiedän kyllä, että en saisi puuttua, mutta toinen vaihtoehto on ottaa mieheen etäisyyttä ,sillä oman suorasanaisuuteni tuntien, en voisi loputtomiin olla puuttumatta asiaan. Ja JOS yrittäisimme rakentaa toimivaa suhdetta vakammalle pohjalle, niin tämä asia on todellinen rasite ja siinä tapauksessa asiasta tulisi myös minun asiani... ( esim JOS tapahtuisi yhteenmuuttoa tms )

Se miks "jossittelen" .... on juuri se kun en vain voi katsoa sivusta tällaista... :(

Eli joko en katso ollenkaan ja sanon miehelle että tavataan kun tilanne on rauhoittunut? ts. luovuttaisin ja toimisin juuri niinkuin tämä ex haluaa... tai sitten katselen vierestä ja sulatan kaiken p*skan mitä sieltä suunnalta tulee... ?

ottaisin etäsyyttä niinkuin sanoit. Miehelle kuitenkin lapset on aina ykkösiä ja sen takia miehen on pakko hyppiä ex-vaimon pillin mukaan. Se on se ikävä tosi asia. Ota etäsyyttä ja kun se piinaava ex saa elämänsä järjestykseen niin mieskin lopulta vapautuu ja teidä suhteella on jonkinlainen mahdollisuus

Kerran jo sanoin tälle miehelle, ettei hänen yksikään suhde tule toimimaan, niin kauan kun antaa exän "pompotella" ,tuosta olen muutoinkin eri mieltä, jos on sovittu tapaamiset tiettyihin ajankohtiin ja ex pompottelee muina aikoina, tai ei avaa ovea pahimmassa tapauksessa kun mies on viemässä lapsia viikonlopun jälkeen ja joutuu tämän vuoksi olla töistä pois niin senkö pitäisi sulattaa tämä "ikävä tosiasia"?

Kun paperille sovitaan miten toimitaan lasten kanssa niin eikö myös naisen kuulu noudattaa tätä? Vai edelleenkö mennään naisen pillin mukaan vaikka hän toimisi täysin ohi sopimuksen?
Pöyristyttävää...

Yhteistyössä