Ex:n mustasukkainen naisystävä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vierastus"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vierastus"

Vieras
Minä ja lasten isä ollaan erottu monta vuotta sitten. Ex alkoi seurustella n.vuosi sitten.
Minä ja ex ollaan asiallisissa väleissä, ei olla yhteyksissä kuin lasten asioissa, pystytään ihan ystävällisesti hoitamaan lasten asiat yhdessä.
Olen asistinut lasten puheista ettei tämä ex:n naisystävä oikein perusta lapsista.

Tänään käytimme ex:n kanssa poikaamme yhdessä lääkärissä. Paluumatkalla sairaalalta ex kertoi että naisystävänsä on mustasukkainen minusta, pelkää että minä ja ex palataan yhteen tai vähintään harrastetaan seksiä yhdessä. Naisystävä kuulema ottaa aikaa kellosta kuinka kauan ex:llä menee siihen kun hakee lapset luotani heille. Riidat minusta ovat kuulema hyvin yleisiä ja tämä naisystävä riitelee jopa lasten kuullen asiasta. Kun ex hakee tai tuo lapsia kotiin järjestää naisystävä aina ristikuulustelun mitä on tehty tai puhuttu?

Naisystävä on sitä mieltä että paras ratkaisu tilanteeseen on että ex ei tapaa lapsiaan enää ollenkaan, niin silloin ex ja minä ei enää tekemisissä toistemme kanssa olla.

Mitään aihetta tuolla naisella ei ole olla mustasukkainen tai epäillä minun ja exn puuhailevan hänen selän takanaan. Me emme koskaan ex kanssa vietä aikaa yhdessä, emme kyläile toisissamme emmekä soittele jos lasten asiat eivät sitä vaadi. Minä en haikaile ex:n perään enkä usko ex:n haikailevan minun.

Minä en tietenkään voi asiaan mitenkään vaikuttaa mutta jos joku on samanlaisessa tilanteessa ollut niin olisi kiva jos kertoisit kokemuksesi onko tilanne helpottanut vai meneekö tämä vain pahemmaksi.

Riippuu tapauksesta, joko se nainen saa kaikesta lisää vettä myllyynsä eikä tilanne helpotu, tai sitten voi olla, että tilanne helpottuu ajan kanssa. Tuo, että haluaisi rajoittaa lasten näkemistä jne., viittaa ensimmäiseen. Toisaalta, heidän suhteensa on aika tuore, joten voihan kyse olla epävarmuudestakin.

Onnistuisiko sellainen, että tapaisitte/tutustuisitte tämän exän uuden naisystävän kanssa? Se voi olla sille uudelle aika pelottava hyppy tuntemattomaan, mutta saattaisi helpottaa mustasukkaisuutta. Se mustasukkaisuus kuitenkin perustuu kuvitelmiin eikä todellisuuteen, niin joskus sen todellisuuden kohtaaminen vie potkun niiltä kuvitelmilta.

Noi naisen oireilut alkaa kyllä olla jo aika huolestuttavia, siis aika rajua mustasukkaisuutta ja kun antaa sen vaikuttaa niihin lapsiinkin. Kokeilisin silti ensin tuota tutustumista ennen kuin toteaisin tilanteen toivottomaksi. :) Onneksi eksällä on toistaiseksi pysynyt järki päässä.

Ex haluaisi järjestää tapaamisen. Yksi lapsistamme on sairas ja ex:n mielestä olisi hyvä että naisystävä kuulisi minulta mitä pojan hoitoon kuuluu ja millaisia rajoituksia elämään sairaus aiheuttaa. Naisystävä ei kuulema tälläista huoraa tahdo tavata.

Yhden kerran on pariskunta jo eronnut tämän asian vuoksi mutta palasivat lyhyen eron jälkeen yhteen.
He eivät asu yhdessä joten naisen ei olisi pakko edes olla lastemme kanssa tekemisissä jos ei halua.

[QUOTE="vierastus";25931923]Ex haluaisi järjestää tapaamisen. Yksi lapsistamme on sairas ja ex:n mielestä olisi hyvä että naisystävä kuulisi minulta mitä pojan hoitoon kuuluu ja millaisia rajoituksia elämään sairaus aiheuttaa. Naisystävä ei kuulema tälläista huoraa tahdo tavata.

Yhden kerran on pariskunta jo eronnut tämän asian vuoksi mutta palasivat lyhyen eron jälkeen yhteen.
He eivät asu yhdessä joten naisen ei olisi pakko edes olla lastemme kanssa tekemisissä jos ei halua.[/QUOTE]

:O Okei. Kyllä se nainen alkaa kuulostaa enemmän toivottomalta tapaukselta.

Vielä pakko kysyä siitäkin mahdollisuudesta, että eihän ole mahdollista että eksäsi viilaa sua linssiin ja keksii sanoja nykyisensä suuhun? Jos on ihan perusrehellinen ja mukava tyyppi niin tuskin, mutta jos on ennenkin ollut konnan vikaa miehessä, niin ei mahdotonta, valitettavasti.

Mitäs se sun ex siihen kommentoi, kun kertoi miten nainen oli reagoinut ehdotukseen sun tapaamisesta? Pitääkö mies mahdollisuutena sitä, että lopettaisi lasten tapaamisen? Sä voit olla tukena ja tsempata ja tarjota just mahdollisuutta vaikka tapaamiseen jne., niin karisisi ennakkoluulot jne., niin paljon kuin sulla vain pinna kestää ja haluat, se on hyvä. Mutta kyllä se isoin vastuu taitaa nyt olla sillä exällä, kun et sä voi sen puolesta tuota tilannetta ratkaista.

[QUOTE="vierastus";25931923]Ex haluaisi järjestää tapaamisen. Yksi lapsistamme on sairas ja ex:n mielestä olisi hyvä että naisystävä kuulisi minulta mitä pojan hoitoon kuuluu ja millaisia rajoituksia elämään sairaus aiheuttaa. Naisystävä ei kuulema tälläista huoraa tahdo tavata.

He eivät asu yhdessä joten naisen ei olisi pakko edes olla lastemme kanssa tekemisissä jos ei halua.[/QUOTE]

Taidan olla jotenkin vanhakantainen moderniksi ihmiseksi, kun mun eka ajatus oli, että kukakohan tässä se huora on. Että mikäs siinä sitten jos ei tosiaan yhteen enää voitaisi mennä, niin ryhtyköön joku kykenevä äitipuoleksi. Mutta jos tämä onkin käenpoika, niin sitten menee huorakategoriaan. Hän myy seuraansa, ja hintana on se, että hän saa pönkittää egoaan tuuppaamalla lapset pesästä.

Exänä minä taitaisin heivata tuon kiusatun sielun suht nopsaan. Lasten ei ole kiva kattella tuommoista.

Ex on ( nykyään ) ihan fiksu mies, en minä keksi miksi se valehtelis tuollaisesta kun ei se siitä mitään hyödy.
Ex ei aijo lakata tapaamasta lapsiaan. Tietenkin voihan elämässä tapahtua mitä tahansa, voihan se olla että tuo nainen meneekin lasten edelle.
Meillä on ex:n kanssa asiallinen keskustelu yhteys ja ex ihan avoimesti keroi tuon naisen käytöksestä. Ensi kerran asia tuli ilmi jo kuukausia sitten kun erosivat vähäksi aikaa.

Minä olen tavannut naisen kerran, kävin viemässä lapset isälleen ja omasta mielestäni ihan ystävällisesti häntä tervehdin. Kun olin lähdössä tuli ex samalla oven avauksella pihalle tupakalle ja hetki juteltiin lasten kuulumisia, siitäkin oli tullut riita, lapset kertoi kun tulivat kotiin että "xxxx huusi isälle että hänen selän takana ei vehdata" Joten ikävä kyllä siellä lapset joutuu tilanteesta kärsimään.

Lähpiirissä ollut vähän tällaista, tosin tietääksen lapsia ei kielletty näkemästä ja tavallaan edelleen sama meininki vaikka lapset aikuisia ovatkin. Juuri tuota kellottamista ja mitä ikinä entinen puoliso tekeekin, saa uusi siitä syyn huutaa ja ittuilla. Ja jos ei entistä vaimoa uusi pysty syyttämään, kelpaa kuka tahansa muukin miehen sukulainen. Ongelman aiheutti tuossa mies, rajat pitää laittaa heti tuollaiseen tai voi helposti pahentuakin. Lähipiirissä on nyt vakava sairastuminen ja kaiketi syyllisyyttä mies tuntee miten asioita hoiti aikanaan ja miten käyttäytyi lapsiaan ja entistä vaimoaan kohtaan. Ikävä kyllä sai paljon pahaa aikaa...

Itse tarjoisin peiliä mistä voi syytä ongelmaan etsiä, mies on vastuussa miten hänen parisuhde lapsiin ja sinuunkin vaikuttaa. Toivon että osaa tehdä oikean ratkaisun

[QUOTE="Niin";25932236]Lähpiirissä ollut vähän tällaista, tosin tietääksen lapsia ei kielletty näkemästä ja tavallaan edelleen sama meininki vaikka lapset aikuisia ovatkin. Juuri tuota kellottamista ja mitä ikinä entinen puoliso tekeekin, saa uusi siitä syyn huutaa ja ittuilla. Ja jos ei entistä vaimoa uusi pysty syyttämään, kelpaa kuka tahansa muukin miehen sukulainen. Ongelman aiheutti tuossa mies, rajat pitää laittaa heti tuollaiseen tai voi helposti pahentuakin. Lähipiirissä on nyt vakava sairastuminen ja kaiketi syyllisyyttä mies tuntee miten asioita hoiti aikanaan ja miten käyttäytyi lapsiaan ja entistä vaimoaan kohtaan. Ikävä kyllä sai paljon pahaa aikaa...

Itse tarjoisin peiliä mistä voi syytä ongelmaan etsiä, mies on vastuussa miten hänen parisuhde lapsiin ja sinuunkin vaikuttaa. Toivon että osaa tehdä oikean ratkaisun[/QUOTE]

Ex sanoo että on sanonut naiselleen että lapset on ja pysyy ja että mustasukkaisuus on turhaa. Mutta enpä minä tietenkään tiedä miten asiat oikeasti on. Muuten minua ei ex:n asiat edes kiinnosta mutta lasten takia toivon että asiat heillä alkaisi sujumaan hyvin.
Sanoin kyllä ex:lle etten itse tuollaista seurustelu kumppania katselisi mutta toki jokainen asettaa itse ne rajat mitä parisuhteessa sietää.

Yhteistyössä