Piilolinssi ei irtoa silmästä, missä vika?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hjälp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hjälp

Vieras
Oliko linssit kenties liian kauan silmissä, vai onko se joku linssin rakenteellinen juttu? Käytössä kertakäyttöiset linssit, ennen on ollut kuukausilinssit eikä ikinä ollut tällaista!!!! :kieh:

Ne kertakäyttöiset ovat IMHO perseestä. Ohuempia kuin kk linssit, ja repeilevät helposti. Onko sulla silmätippoja tms. joilla voit kostuttaa silmää, linssi irtoaa helpommin.

Joskus mullakin on ollut hankaluuksia poistaa kertakäyttöinen linssi, mutta kyllä se sieltä lähtee, kun vaan yrittää vetää sitä sormella alaspäin. Kärsivällisyyttä, muista säilyttää malttisi, niin kyllä se lähtee =)

Alkuperäinen kirjoittaja sinihammas:
Ihaninta on, kun sormilla nyppää silmän "kalvoa" luullen sitä linssiksi. :x :x

Totta. :/ Ja "ihanaa" on myös se, kun alkaa ottaa kertakäyttölinssiä silmästä, ja se päättääkin hajota silmään moneksi pieneksi kappaleeksi. :x |O :o :xmas:

:x Hyi, noin mulle kävi tänään. Inhaa!
Oli muuten imaissut oikein kunnolla kiinni se linssi. Se liikkui kyllä kun siirtelin sitä, mutta se ei irronnut silmän pinnasta.
Mies ehdotteli jo mini-imukuppia, jolla poistetaan tekosilmä. :o

Olisiko vinkkejä miten sen saisi pois? Mulla oli tosi vanhaa Renu-merkkistä piilarinestettä, jota truuttasin silmään, ja eikä siitäkään tuntunut olevan apua.
Voiko se linssi hajota ihan itsekseen silmään, eikös siihen tarvita viilto?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olisiko vinkkejä miten sen saisi pois? Mulla oli tosi vanhaa Renu-merkkistä piilarinestettä, jota truuttasin silmään, ja eikä siitäkään tuntunut olevan apua.

Siis sain linssit irti, mutta siis olisiko kellään vinkkejä vastaisuuden varalle, jotta saisin mahdollisimman helposti (silmiä ärsyttämättä ) linssit pois!!!??? :wave:

Joo, mie joskus pienessä sievässä tunnin karjuin vessassa, kun ei perhanan linssit lähe silmästä, niin arvaa oliko siellä ees mitään linssejä |O
Seuraavana aamuna oli vähän punakka silmä :whistle: :ashamed:

Multa meni kerran piilari keskelta kahtia, joskus n. 10 vuotta sitten, kesken luennon. Toisen puoliskon sain ongittua silmästä pois, toinen tuli parin viikon päästä kuivuneena käppyränä itsekseen.

Ap:n ongelmaan en osaa muuta neuvoa antaa, kuin kosteuttaa silmää, mitä olit jo koittanutkin. Nukuitko linssit silmissä? Se on ainoa asia, mikä mulla aiheutti tuollaista. Mulla ei ole tosin kokemusta noista kertakäyttöisistä. Siihen auttaa ihan vain se, että odottaa jonkun aikaa.

Silmälääkäri neuvoi ku tätä kysyin että ku liikuttelee sormella varovasti linssiä niin kehittyy vähän kyynelnestettä joka avitaa pois lähtemisessä.
Mulla tahtoo olla sama homma jos liian kauan silmissä :/

Olin lähinnä ulkona koko päivän. Tuuli tuiversi ja ilmeisesti silmät sitten kuivuivat liikaa. Lisäksi ajoin myös autolla, mikä ei ole suositeltavaa kun käyttää piilareita (näin minua optikko opasti).

Alkuperäinen kirjoittaja Täydellinen Nainen:

Joo, mie joskus pienessä sievässä tunnin karjuin vessassa, kun ei perhanan linssit lähe silmästä, niin arvaa oliko siellä ees mitään linssejä |O
Seuraavana aamuna oli vähän punakka silmä :whistle: :ashamed:

:x Hyi stna!

Tuttu tunne :x Ihan karmeeta raapia omaa silmää ja kun ei meinaa saada linssiä irti!!!

Mulla on kertakäyttöset olleet jo vuosia käytössä. Yks merkki oli sellainen, ettei meinannut lähteä millään silmästä irti, olikohan Dailies. Ne jotenkin kuivahti ja jämähti aina silmään kiinni.
Voi olla myös linssin kaarevuudesta kiinni. Nyt mulla on kaarevampia ja toinen merkki, eikä ongelmia ole enää ollut.
Eri linsseissä on eri kosteusarvot ja kaarevuuskin voi vaihdella. Kannattaa kokeilla toista merkkiä jos ongelma on jatkuvaa.

Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:

Tuttu tunne :x Ihan karmeeta raapia omaa silmää ja kun ei meinaa saada linssiä irti!!!

Mulla on kertakäyttöset olleet jo vuosia käytössä. Yks merkki oli sellainen, ettei meinannut lähteä millään silmästä irti, olikohan Dailies. Ne jotenkin kuivahti ja jämähti aina silmään kiinni.
Voi olla myös linssin kaarevuudesta kiinni. Nyt mulla on kaarevampia ja toinen merkki, eikä ongelmia ole enää ollut.
Eri linsseissä on eri kosteusarvot ja kaarevuuskin voi vaihdella. Kannattaa kokeilla toista merkkiä jos ongelma on jatkuvaa.

Shit. Mulla on juurikin noita dailies-linssejä. Se on siis niitten ominaisuus. :(

Kyllä se voi hajota. Mulla ei oo koskaan niin käyny ja oon nyt neljä vuotta kertiksiä käyttänyt. Eikä mulla oo tolleen jumiinkaan jäänyt. En kyllä osaa antaa mitään neuvoja. :/

Mulla on mennyt kahtia. Se sattu tapahtumaan just kun olin juontamassa karaokeiltaa. Siinä sit puolisokeena koitin selvitä jonkin aikaa että sain varalinssin :laugh:

Kerran on myös rullautunut yläluomen alle, ja kyllähän senkin sai sieltä ongittua pois jotenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:

Shit. Mulla on juurikin noita dailies-linssejä. Se on siis niitten ominaisuus. :(

Voi ei, se on sitten varmaan sen merkin ongelma :( Ja optikkoko sulle niitä suositteli?
Jatkossa kannattaa vaikka tilata netistä, saa halvemmalla ja voi valita itselleen sopivan merkin.

Mulla on kans kertikset. Ne on p.stä. Mulla auttaa se, että rauhoitun ja teen jotain muuta hetken. Jotenkin silmää räplätessä se kuivuu entisestään.

Kertislinssien kanssa en olis erityisen varovainen siitä millä silmää kostutan. Mutta periaatteessahan kostuttavien tippojen pitää olla säilöntäaineettomia.

Mä on niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin valmista kamaa siihen laserleikkaukseen. Jos jollakin on ylimääräset 3 toniii, niin voi sijoittaa ne mun leikkaukseen :D

Jäi vähän kesken tämä ketju.

Mitä kostutustippoja sitten saa käyttää piilareiden kanssa? :attn:

Blink-merkkisiä olen käyttänyt. En tiedä saako samoja Suomesta? Optikkoliikkestä saat kyllä varmasti oikeat aineet kun pyydät tippoja kuiviin silmiin.

No nii aamulla silmälääkäriin, viikon on ollu kertis linssi päässä. Ajoin kavereiden kanssa mönkiöillä ja silmiin meni pölyä ja ne kuivuivat , en ole saanut linssiä irti ja välissä on jotain hiekkaa <3

Tässä silmät punaisena. Tunti meni taistellessa kertakäyttö linsien kanssa.

Olivat Dailies merkkiä nämäkin. Muista merkeistä ei vielä tiedä, mutta tällä kokemuksella en voi suositella.

Kiitos vinkeistä. Mullakin lähti vihdoin kun sain liikutettua linssiä sivusuuntaan...aika kovalla kädellä (sormella).

Yhteistyössä