Piilolinnsien käyttäjät, vinkkejä miten linssit saa pois silmistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaikeeta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaikeeta

Vieras
Sovitin ekaa kertaa piilolinssejä ja aika helposti ne silmiin sain mutta se pois ottaminen olikin toinen juttu... Optikko kumminkin antoi muutaman parin kotiin sovitettavaksi kn sain itse linssit pois. Eli kaipaisin hyviä vinkkejä siihen miten linssit saa helpoiten pois. Ja kyseessä kertakäyttölinssit jos sillä on vaikutusta.

Mä venytän oikean käden keskisormella alauomea alaspäin, sitten laitan oikean käden etusormen siihen linssin päälle ja vedän alaspäin. Sitten ku se on tullu vähän alaspäin, niin otan lisäksi peukalolla siitä kiinni ja tavallaan vedän molemmista reunoista sisäänpäin jolloin se lähtee pois sormien välissä.

Vaikea selittää :)

Mulla on ollut niin kauan, että lähtee helposti, mutta miehen linssejä ollaan kaivettu oikein urakalla:D.

Mä otan vaan etusormella ja peukalolla kiinni, siis keskeltä silmää. Mutta kannattaa kokeilla, että työntää sen linssin sinne sisäkulmaan, jossa silmämuna ei ole enää niin pyöreä, ja linssi saattaa hörpätä ilmaa alleen, jolloin linssi irtoaa siitä silmämunan "imusta":D. Voi luoja mikä selitys!!:D

[QUOTE="Kenguru";23224985]Mulla on ollut niin kauan, että lähtee helposti, mutta miehen linssejä ollaan kaivettu oikein urakalla:D.

Mä otan vaan etusormella ja peukalolla kiinni, siis keskeltä silmää. Mutta kannattaa kokeilla, että työntää sen linssin sinne sisäkulmaan, jossa silmämuna ei ole enää niin pyöreä, ja linssi saattaa hörpätä ilmaa alleen, jolloin linssi irtoaa siitä silmämunan "imusta":D. Voi luoja mikä selitys!!:D[/QUOTE]

Mulla se linssi ois helpommin liikkunut tuonne ulkonurkkaan päin muttei sinne kuulema sitä kannata tökätä...

Joku vinkkasi silmän kostuttamisesta, sainkin optikolta jotain tippoja mitä voin laittaa tarvittaessa avuksi.

Mulla se linssi ois helpommin liikkunut tuonne ulkonurkkaan päin muttei sinne kuulema sitä kannata tökätä...

Joku vinkkasi silmän kostuttamisesta, sainkin optikolta jotain tippoja mitä voin laittaa tarvittaessa avuksi.

Pienesti voi kai olla riskiä että linssi katoaa luomen alle tms. tuossa työntelyssä. Kaverilla linssi hävis joskus, ja silmälääkärissä sitten otettiin pois. Mutta kai tuo on pieni pelko kuitenkin, eikä siitäkään mitään vahinkoa tullut silmään.
Tosiaan, jokaisella on ne omat juttunsa millä parhaiten lähtee. Rauhassa vaan, ja jos on tosi hankalaa, niin pieni tauko on varmaan hyvä pitää ettei silmä kauheasti ärry, ja muutenkin saa taas hermoja kasaan:D (Kokemuksen syvällä rintaäänellä sanottuna:D).

Joo ja sormien kannattaa olla ihan kuivat kun aloittaa poistamisen. Käsien pesun jälkeen sormet jää helposti vähän liukkaiksi, vaikka ne kuivaakin. Itse otan ihan peukalon ja etusormen avulla keskeltä suoraan linssin pois. Laitan siis sormet linssin reunoille ja yleensä se tarttuu kiinni niihin kuiviin sormiin.

Mutta muistan kyllä, että alussa (n. 15 v. sitten...) laitto ja poistaminen vei alussa puoli tuntia. Vähitellen siihen sitten tottui ja alkoi sujua nopeammin.

Kiitos kaikille vinkeistä! Mulla on silmälasit ollu 15 vuotta ja koska jotenkin kammoksun silmien "ronkkimista" niin en ole aiemmin piilolinssejä kokeillut... Taidanpa sunnuntaina kokwilla uudelleen, nyt on aika ärtyneen tuntoset silmät niin en vielä huomenna niitä enempää ärsytä.

[QUOTE="Kenguru";23224985]Mulla on ollut niin kauan, että lähtee helposti, mutta miehen linssejä ollaan kaivettu oikein urakalla:D.

Mä otan vaan etusormella ja peukalolla kiinni, siis keskeltä silmää. Mutta kannattaa kokeilla, että työntää sen linssin sinne sisäkulmaan, jossa silmämuna ei ole enää niin pyöreä, ja linssi saattaa hörpätä ilmaa alleen, jolloin linssi irtoaa siitä silmämunan "imusta":D. Voi luoja mikä selitys!!:D[/QUOTE]

heh repesin :D

Yhteistyössä