piilarit, jeesatkaas!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mulla odottelis piilarit tuolla kaapissa, mut en uskalla laittaa niitä. Kerran olen optikolla niitä kokeillut ja hankala oli laittaa, enkä sen koommin ole niihin koskenut.
Pelkään etten saakaan niitä pois. Mitäs jos en saakaan? voiko ne jäädä "jumiin"? Tai jos ne menee jonnekin luomen alle, mitäs sitten??

Jos en satu saamaan sormin pois, lähteekö ne jos pesen kasvot silmät auki vai onko siitä jotain haittaa? tää ois se paniikkiratkasu :D

Itsekin pelkäsin samaa kun kokeilin ekaa kertaa piilareita... joskus hyvinkin tiukaan jäi silmiin kiinni jos silmät oli kuivat tai oli ollut turhan pitkään silmissä mut sit jos et saa heti irti, ei hätää...laitat vaikka jotain kostuttavia silmätippoja (jotka käy piilareiden kaa) oottelet hetken ja kokeilet uudestaan... =)

Kun mä alotin piilolinssien käytön, niin ensimmäisen viikon aikana räpelöin koko ajan silmiäni ja kokeilin että kai ne nyt vielä liikkuu ettei ole jumittunut. Sitten tajusin, että paskat ne mihkään jumitu, se ei ole fyysisesti mahdollista.

Piilarit saat helpoiten pois, kun siirrät niitä silmäkulmaan ja otat kahdella sormella pois. En tiedä ketään, kenellä olisi jäänyt linssit päähän, mutta toki itsekin jännäsin tätä(kin) asiaa alussa.

Kun laitat ne päähän, niin kannattaa katsoa sivulle ja litistellä se linssi vaikka kaksin sormin siihen silmämunaan, niin tarttuu hyvin. Sitten suljet silmät ja pyörittelet niin menee paikoilleen.

Mulla on tosi herkät silmät, ja luulin etten ikinä opi käyttämään piilareita, mutta niin vaan viikon aikana opin tökkäsemään ne kerralla silmiin ja ottamaan kerralla poiskin.

Mulla tuppaa kans liimautumaan silmään kiinni kun kuivuu. Kiva niitä sit raapia irti kynsillä. Ja välillä toinen linssi tipahtanut kuivuessaan päästä. Kerran piti vetää karaokea pelkällä yhdellä silmällä kun tipahti kesken. :laugh:

Yhteistyössä