"Piikkikivut" kohdunsuulla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja What
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

What

Vieras
Oon raskaana 37 vk:lla ja muutaman viikon on ollut ihmeellisiä piikittäviä kipuja kohdunsuulla...? Aivan kuin jollain sukkapuikolla pistettäis sisältäpäin? Onko muilla kokemusta, ja tietääkö kukaan, että mistä johtuu?

Toi on ihan normaalia näillä viikoilla...itelläni myös ollut muutamat viime viikot noita ja nyt meneillään rv 39+0. Eli siltä tuntuu, kun joku sukkapuikolla pistäis alapäästä sisälle ja sukkapuikkokivuiksi niitä kutsutaankin. Se, että mistä ne johtuu onkin jo eri asia, sillä sitä en tiedä, mutta ovat siis kyllä ihan asiaan kuuluvia ja normaaleja.

Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Kuulostaa tutuilta. Varmastikin kohdunsuun aukeamiskipuja tai sitten vauvan pää osuu johonkin hermoon. Nää ois mun veikkauksia.

samaa mäkin arvelisin ja ne kivut muuten pahenee loppua kohin,ite olin enemmän tuskissani noista kivuista ku ite siitä synnytyksestä

Sukkapuikkosupistus onkin ihan kuvaava sana näille tuntemuksille =) Odotan tokaa, ja ekasta ei kyllä ollut, mutta tämä on muutenkin ollut aika erilainen raskaus.. =) No, tietääpä nyt taas jotain uutta =D

Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Mullakin on samanlaisia ja viikkoja vasta 21. Avaavia suppareita epäilen olevan, ainakin ne tuntuu samoilta.

Toivottavasti sulla nyt ei kuitenkaan paikat vielä aukee =( Tsemppiä!

Kiitti. Mulla aukes viimeksikin liian aikaisin ja syntyikin sitten ajoissa. Joten siksi niitä avaaviksi arvelenkin ja todennäköisesti tääkin raskaus menee samaa rataa ja kohtu aukee liian aikaisin ja sit onkin hiljaiseloa pitkään, ettei syntyisi ihan vielä.

mulla on aina ollut noita loppuviikoilla ja paljon mutta avaavia ne ei ainakaan ole, kohdunsuu on pysynyt tiiviisti suljettuna ja 2cm pituisena viime hetkiin saakka, noista pistoista huolimatta.
Ne kun tulee niin naama vääntyy irvistykseen ja tasan tarkkaan kävely tai mitä nyt olinkaan tekemässä, loppuu siihen paikkaan. Auts!!

Ne mitään supistuksia ole.. Mulla oli niitä alusta loppuun välillä esikoisen odotusaikana. Kausittain niitä ilmeni ja sitten taukoa ja eikun taas. Kohdunsuuta ja emätintä nipisteli ja vihloi kuin pieniä sähköiskuja. Kukaan ei neuvolasta tiennyt eritellä mistä ne johtuu, vaan tavallisista raskausvaivoista menivät. Raskaus oli täysin normaali ja lapsi syntyi täysaikaisena.

Alkuperäinen kirjoittaja harmahtava:
Toisilla aukee ja toisilla ei. Samahan se on kaikenlaisten supistusten kanssa, ihan on yksilöllistä miten ne vaikuttaa.

Aika pieniä nuo kohdunsuulla nipistelynä tuntuvat "supistukset" on avaamaan paikkoja :D Kerta ei kohtu muuten supistele eikä mitään, tuskinpa avaavat yksinomaan kenenkään kohdunsuuta radikaalisti. Eipä kai synnytys muuten niin kipeää tekisi jos tuollakin supistelulla selvittäisi :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Toisilla aukee ja toisilla ei. Samahan se on kaikenlaisten supistusten kanssa, ihan on yksilöllistä miten ne vaikuttaa.

Aika pieniä nuo kohdunsuulla nipistelynä tuntuvat "supistukset" on avaamaan paikkoja :D Kerta ei kohtu muuten supistele eikä mitään, tuskinpa avaavat yksinomaan kenenkään kohdunsuuta radikaalisti. Eipä kai synnytys muuten niin kipeää tekisi jos tuollakin supistelulla selvittäisi :)

No mulla ei ollutkaan muunlaisia ja oli kanava poissa ja kohtu kahdelle sormelle auki.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No mulla ei ollutkaan muunlaisia ja oli kanava poissa ja kohtu kahdelle sormelle auki.

No toisilla aukeaa ihan raskauden myötä muutenkin ilman kipuja paikat, sekin on normaalia viimeisellä kolmanneksella. Oliko siihen justiin nämä piikkikivut syynä vai seurauksena vaiko kumpaakaan.

Yhteistyössä