pihtailua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Onko muilla kokemuksia puudutuksien pihtaamisesta synnytyksessä? Mistähän tällainen johtuu. Siis jos on kyseessä normaali synnytys, johon kivunlievitys on mahdollista, niin silti kätilöt eivät sitä anna, vaikka synnyttäjä tuskissaan pyytää. MIKSI? Tuputellaan vaan lieviä kohdunkaulan puudutteita ja muita kipulääkkeitä, joista ei ainakaan mun kohdalla ollut apua. Epiduraalin ja spinaalin saanti on niin niin tiukassa, ETTÄ! Eikö synnyttäjä ITSE, jos joku TIEDÄ OMAT kipunsa. Hyvä se on kätilön vieressä katsoa ja sanoa, että kohta on ohi ja kyllä kestät. Sairasta.

Vastailkaa ja etenkin kätilöt!

mua jaksaa huvittaa se pelkokertoimen jakso jossa uhkea blondi kävelee hidastettuna kohti kameraa ja julistaa: olen synnyttänyt lapseni ilman epiduraalia joten selviän täälläkin mistä vain..sori asian vierestä mutta ollaan me suomalaiset sissejä, täälläkun se epiduraalikaan ei oo aina itsestäänselvyys.

mulle kyllä annettiin vaikken ehtiny ees pyytää. hyvä niin. olin sitte suurimman osan aikaa ilokaasuhöyryissäni ja mies hoiti kätilölle juttelemisen :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Outoa. mulla ei tommosta kokemusta ole. Mun mielestä toi on lääkärietiikan vastaista, pitää ihmistä kivussa, vaikka lääkkeitä on saatavilla.

Lääkärit ja kätilöt auttavat aina jos katsovat tarpeelliseksi!

Alkuperäinen kirjoittaja viisi tehnyt ja joskus apuja saanut:
Outoa. mulla ei tommosta kokemusta ole. Mun mielestä toi on lääkärietiikan vastaista, pitää ihmistä kivussa, vaikka lääkkeitä on saatavilla.

Eivät tietenkään auta aina. Ihmisiä nekin on, joilla on omat veemäisyytensä.

Lääkärit ja kätilöt auttavat aina jos katsovat tarpeelliseksi![/quote]

HALOO!!Siis just tuo!! Mistä kätilö voi tietää, kuin kivulias synnyttäjä loppujen lopuksi on???? Kipu on YKSILÖLLINEN, ei kukaan kätilö tms. voi sanoa, että ET TARVI PUUDUTUSTA!!!!!!!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Alkuperäinen kirjoittaja viisi tehnyt ja joskus apuja saanut:

Eivät tietenkään auta aina. Ihmisiä nekin on, joilla on omat veemäisyytensä.

Olen samaa mieltä. Riippuu onnesta, kuka sattuu omaan synnytykseen....sopiiko luonteet yhteen ym.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
kätilöt eivät sitä anna, vaikka synnyttäjä tuskissaan pyytää. MIKSI?

Johtunee varmaankin siitä etteivät kätilöt laita spinaalia tai epiduraalia vaan anestisialääkäri. Kätilöt ainoastaan pyytävät lääkäriä paikalle sitä laittamaan.
Ja lääkäri tulee kun kerkeää, sille ei kätilö mitään mahda.

Myöskään synnytyslääkärit eivät (tietääkseni) ko puudutteita pistä vaan ainoastaan nukkumatit joilla on siihen koulutus.

Alkuperäinen kirjoittaja salla:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
kätilöt eivät sitä anna, vaikka synnyttäjä tuskissaan pyytää. MIKSI?

Johtunee varmaankin siitä etteivät kätilöt laita spinaalia tai epiduraalia vaan anestisialääkäri. Kätilöt ainoastaan pyytävät lääkäriä paikalle sitä laittamaan.
Ja lääkäri tulee kun kerkeää, sille ei kätilö mitään mahda.

Myöskään synnytyslääkärit eivät (tietääkseni) ko puudutteita pistä vaan ainoastaan nukkumatit joilla on siihen koulutus.

Sairaaloissa ei ole synnyttäjiä varten omaa anestesialääkäriä, vaan hän tulee paikalle jos muilta (tärkeimmiltä?!) töiltään ehtii. Kätilöt tietävät sairaalan työtilanteen, joten eivät voi aina kutsua ko lääkäriä paikalle, vaikka haluaisivatkin. Ammattilaisina osaavat varmaan arvioida, milloin puudutteet ovat paikallaan, milloin ei =)

Mulla ainakin kätilö tiesi mistä puhui, kun sanoi että nopeammin hoituu tämä homma ilman puudutuksia. Ja eihän siinä synnytyspöydällä tarvinnut loppujen lopuksi kärvistellä kuin reilu tunti!

Yhteistyössä