pihi mies ja muuta jupinaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja wilma83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

wilma83

Jäsen
29.01.2007
183
0
16
Pakko oli avautua tuon omat rahat keskustelun "innoittamana"
Meillä on aina ollut omat rahat ja tilit. Nyt kun olen ollut kotona tuloni vat tietenkin tipahtaneet aika roimasti. Maksan omistani ihan kaikki laskut lainaa lukuunottamatta (kotihoidontuki ei riittäisi)

Mies maksaa siis ruuat ja lainan. Rahaa hänelle jää tämän jälkeen ihan riittävästi,minulle ei yhtään.

Joudun kaiken ruinaamaan häneltä. Jos lähden kaupungille ystävien kanssa (ehkä kerran puolessa vuodessa) joudun pyytämään kahvirahaa. Hän saattaa vastata "no saat kolme euroa" jolla on sitten pärjättävä.
Kauppakuitista hän syynää ostokset sanoen "enhän mä edes syö tonnikalaa,joten en sitä maksa"

Lapsen hankinnat hän maksaa. Haluaisin olla kotona kunnes lapsi täyttää 3v,mutten jaksa tällaista elämää. Minun on irroitettava kotihoidontuista aina muutama kymppi että saan itselleni joskus jotain kivaa. Vaatetta,kosmetiikkaa tms.

Nyt kun tätä kirjoitan tämä kuulostaa todella sairaalta ja sitä se kai onkin. Mutta toivon silti asiallisia vastausia ja jos olemassa on kohtalotovereita niin olis kiva kuulla.

Mä en osaa neuvoa, mutta :hug: . Ootko puhunut miehellesi, kertonut kuinka "epäreilu" tilanne tämä on? Kerro että sua ahistaa, kun joudut "krjäämään" rahaa mieheltäsi.

Tylyä toimintaa, meilläkin on omat tilit ja omat rahat, mutta niistä kyllä annetaan toiselle eli vain toinen ei ole rahoissaan.

Saisitteko sovittua jonkinlaiset prosenttisysteemin, eli jos molemmat laittavat esim. 60% tuloista an "kolmannelle tilille" ja siitä hoidetaan laina, lasku ja ruuat.

Alkuperäinen kirjoittaja Rouva Räpylä:
:hug: Onko sun miehestä hyvä, että oot kotona? Vai tykkäiskö se, että menisit töihin ja siks on tuommoinen? Aika omituista kyllä, koska sinähän hoidat teidän yhteistä lasta!

Haluais että oon töissä....vaikka aikanaan puhuttiin että parempi näin..

Alkuperäinen kirjoittaja wilma83:
Alkuperäinen kirjoittaja Rouva Räpylä:
:hug: Onko sun miehestä hyvä, että oot kotona? Vai tykkäiskö se, että menisit töihin ja siks on tuommoinen? Aika omituista kyllä, koska sinähän hoidat teidän yhteistä lasta!

Haluais että oon töissä....vaikka aikanaan puhuttiin että parempi näin..

Ehkä tuo on joku sen julma tyyli saada sut töihin? Vai onko se aina ollu tuommoinen. Ei pysty ymmärtämään, ettei se arvosta yhtään sun kotona oloa :( Tai sellainen kuva siis tulee tosta jutusta ettei se arvosta.

Tietää että palaan töihin vasta puolen vuoden päästä..oli mikä oli... :headwall:
eikä taida muistaa ollenkaan että oli aika kun hän oli työttömänä ja elettiin mun rahoilla. Ei olis tullut kuuloonkaan että olisin itse edes kehdannut häntä noin kohdella.

Niin no jos taustalla on se että miehesi mielestä voisit jo palata työelämään niin hieman hankala on antaa neuvoja. Ymmärrän et tilanne on tosi inhottava, mutta ymmärrän ettei miehesi halua olla asiassa reilu, jos on sitä mieltä että kahta palkkapussia jo tarvittaisiin (olettaen et sulla on työ mihin palata).

Miehesihän ei periaatteessa estä sinua olemasta kotona mutta haluaa että silloin myös tulet pienenneillä tuloillasi toimeen.

:( kuulostaa kyllä aika tylyltä...
ottakaa tosiaan joku prosentuaalinen osuus molempien tuloista perheen yhteisiin menoihin, se olisi edes jollain tasolla reilua... eli että sullekin jää kotihoidontuesta edes jotain omiin menoihin =)
mä oon aina aika jäävi sanoon näihin rahajuttuihin mitään, ku meillä on vaan yhteisiä tilejä :ashamed:

Helpommin sanottu kun tehty tuo töihin paluu...työnantajanhan ei ole pakko ottaa minua takasin ennen kun silloin milloin olen ilmoittanut hoitovapaan päättyvän.
Ja toiseksi lapsi valvoo edelleen öitä ja sairastelee tosi paljon..järjellä ajateltuna töihin paluu ei ole velä järkevää..mieskin sen tietää....

Yhteistyössä