pihansiivous- kukkapenkkien perustus- ja terassintekotalkoot, ideoita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja talkoo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

talkoo

Vieras
tarkoitus kutsua n.15henkeä, miehiä, naisia, lapsia. miehet tekevät terassia ja me naiset sitten siistitään tota pihaa ja tehdään kukkapenkit ja kasvimaa yms.

aamusta olis tarkotus alottaa 9 maissa ja mietin et eiks olis ihan reilua tarjota siinä heti aamukahvit ja vaikka sämpylät tms? vaikka moni herääkin lasten kanssa jo paljon aiemmin ja saattaa syödä kotona...?

mitäs sit päiväruuaksi? jotain keittoa varmaan? mut ei hernekeittoa kiitos :D
hyviä vinkkejä ja ohjeita otetaan vastaan!

hommia painetaan koko päivä, joten varmaan pääruuankin jälkeen pitäis jotain tarjota vielä kahvin kanssa... karjalanpiirakoita ja munavoita itse mietin?

illemmalla sitten lapset viedään kotiin ja tarjoamme siiderit ja oluet saunan kera ja vapaamuotoista illanistumista... miltä kuulostaa? :) kaikki ideat, vinkit ja kivaksi koetut jutut otetaan vastaan :)

No sano mun sanoneen, jos paljon pieniä lapsia mukana, ei naisten hommista tule mitään.

Ja miehiä pitää olla aina neuvomassa...

Joku pataruoka?
Karjalanpaisti?
Lohikeitto?

No sano mun sanoneen, jos paljon pieniä lapsia mukana, ei naisten hommista tule mitään.

Ja miehiä pitää olla aina neuvomassa...

Joku pataruoka?
Karjalanpaisti?
Lohikeitto?

no ei se nyt niin kuolemanvakavaa homma ole vaikka kesken jäiskin :) tärkeintä olis se mukava yhdessäolo porukalla ja kun monet kyselleet et koska talkoillaan niin nyt on hyvä hetki :D

kovin pieniä lapsia ei olekaan, pienin taitas olla 4v ja vanhin 13v, kyllä ne keskenään touhuaa ja jopa auttaa :)

Huolehdi että kaikille on tekemistä ja työkalut. Vähän mietit, miten jaat työt. Kannattaa ennakkoon jo valmistella talkoita, esim laittaa merkit missä kaivetaan, tms.

Onhan se kiva juoruilla talkoissa, mutta mua ainakin haittaa se että usein seisotaan tietämättömänä tumput suorassa ja mietitään mitä ihmettä tehdään ja millä välineillä. Olisi ihanteellista että työkalut iskettäisiin kouraan ja käskytettäisiin mitä pitää tehdä. Jonkin aikaa paiskottaisiin hommia ja sitten voisi nojata lapioon hyvällä omallatunnolla ja juoruta.

Huolehdi että kaikille on tekemistä ja työkalut. Vähän mietit, miten jaat työt. Kannattaa ennakkoon jo valmistella talkoita, esim laittaa merkit missä kaivetaan, tms.

Onhan se kiva juoruilla talkoissa, mutta mua ainakin haittaa se että usein seisotaan tietämättömänä tumput suorassa ja mietitään mitä ihmettä tehdään ja millä välineillä. Olisi ihanteellista että työkalut iskettäisiin kouraan ja käskytettäisiin mitä pitää tehdä. Jonkin aikaa paiskottaisiin hommia ja sitten voisi nojata lapioon hyvällä omallatunnolla ja juoruta.

juu mies hoitaa ton terassipuolen työkaluineen ja esivalmisteluineen ja mä kävin jo äidin, siskon ja mummon varastoissa tonkimassa lapioita ja toiset kottikärryt yms... :)

Yhteistyössä