piffin paistosta...

  • Viestiketjun aloittaja Hanna83
  • Ensimmäinen viesti
Hanna83
nyt häve, mut ostin ekaa kertaa MAUSTAMATTOMIA GRILLIPIHVEJÄ (porsaan ulkofileestä)

nyt tarttis sit paisto-ohjeita, maustamiseen ajattelin käyttää ihan suolaa ja pippuria, pippuripihvit on pop

oon tehnyt ennen sellasesta kalliista pihvi lihasta ja niitä piti paistaa niin kauan kunnes kaikki veret oli tirissyt sieltä väleistä.

auttakee EI_KOKKI_KOLMOSTA mäjessä.... kikakika :) :)
 
Hanna83
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 10:30 Catwoman kirjoitti:
paistat ne molemmin puolin, että ne saa väriä sit tukit ne hetkeksi uuniin...
joo kiitti infosta, onks pari sataa sopiva lämpotila... ku mua just nuijittaa tuo jos ne ei sit oo IHAN kypsiä.... yööööks

ja joo oon tosi kädetön näis piffi hommis... :ashamed: :LOL:
 
Kyllä se onnistuu pelkällä paistinpannullakin nopsasti. Voit vaikka ensiksi hieman hakata pihvejä, jotta niistä tulee mahd. ohuita. Sen jälkeen, kun pannulla rasva alkaa tirisemään, niin laitat pihvit sinne ja paistat noin 5 min. molemmin puolin.

Tietenkin, mitä paksumpi pihvi, sitä pidempi on paistoaika.

Paras lopputulos: Laita pihvit marinoitumaan jääkaappiin tunteja ennen ja ota ne ainakin tuntia ennen paistoa huoneenlämpöön :p marinointi mureuttaa ja mehevöittää pihvien makua!<br><br>
 
Nostat pihvit lämpenemään huoneenlämpöön tuntia ennen paistamista (tärkeää!). Paistat reippaalla lämmöllä molemmilta puolilta esim voinokareessa. Et liikuta pihvejä kesken paistumisen, jotta saat hyvän paistopinnan. Katsot kellosta aikaa esim 1,5-2 min per pihvinpuoli ja sitten haudutat uunissa (peitä kannella tai foliolla) tai kannen alla paistinpannussa kypsiksi (noin 15-40 min riippuen pihvistä). Nostat pihvit kannelliseen kattilaan siksiaikaa, kun huuhtelet paistinpannun haalealla vedellä ja laitat sitten pihvit takaisin haudutusta varten. Näin pannu jäähtyy sopivaksi paistamisen jälkeen. Haudutettaessa lämpötila saa laskea, että liha pääsee vetäytymään kasaan, jolloin lihasnesteen tulisi irtautua (pannu paistamiseen liian kylmä jos neste irtoaa jo silloin > sitkeää lihaa). Esim liedellä riittää pieni lämpöteho, koska pannu on kuumentunut paistamisen aikana. Irronneesta lihasnesteestä voit tehdä halutessasi kastikkeen.
 

Yhteistyössä