Piereekö ruumis haudassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Arkku varmasti lytätään kauhalla joten kannattaa lapioida itse umpeen koko hauta.Minä ainakin sen verran sukulaisen hautajaisissa autoin suntiota,että lapioimme arkun umpeen ensimmäistä hirsikertaa myöten kukkalaite siis umpeen lapiopelissä,jos olisin jaksanut sydämmeni ja verenpaineeni takia niin olisimme lapioneet koko kuopan umpeen nostaneet vain hirsiä sitä mukaa pois taikka jättäneet ne sinne tukemaan hautaa eivät muuten laho aivan heti olisi suntio ollut mieltä mitä olisikaan.Nykyinen arkku lahoaa 20-vuoteen murskataan taikka ei siinä käytetään materiaalina mm.parketti-alustaa näyttää hienolle jalopuulle ja saadaan kova hinta asiakkaalta täyttä paskaa koko laatikko siihen on johtanut mm.Suomen johtavan arkkutehtaan tuotekehittely isot rahat pois paskalla. Tee arkku itse ja tammesta taikka Lehtikuusesta ja seinämät 10-15cm paksuiksi painaa kantaessa mutta myös kestää vuosia kannattaa lakata sellaisella lakalla joka ei liukene veteen eikä täytä ympäristö normeja.

tuli kauhee olo tästä ketjusta, mutta piti vaan lukea läpi. toi arkun murskaaminen tuntuu hirveelle ajatukselle. olenpa mä taas ollut tietämätön. voiko se tosiaan pitää paikkaansa? jotenkin epäkunnioitettavaa sitä kuollutta kohtaan :(

Ei tästä nyt kauheaa oloa kannata saada,pitää vain olla valmis itse pukemaan sairaalassa vainaja sekä valvomaan koko prosessi kun omainen nukkuu pois kaikki ei toki jaksa surun keskellä tällaista enää tehdä.Nykyään enää harvat omaiset itse pukevatkaan vainajan taikka vielä nostavat arkkuun kuolema on viety pois ihmisten silmistä sairaalaan.Minä ainakin tulen pukemaan kaikki omaiseni sekä valvon kaiken niin pitkään kunnes hauta on ummessa saakka.Kannan joka ainoan omaisen hautaan jos en jaksa sydämen takia niin otan uskotun kantamaan ja vahdin vierellä prosessia.

Vainaja voi toki kuoltuaan piereskellä tähän ovat aivan normaalit syyt joita ei kannattaisi ainakaan kauhistella meillä kaikilla on suolistossa bakteereita joista ruuan sulaessa tulee kaasuja jotka sitten purkautuvat pakoputkestamme pois erilaisina hauskoinakin ääninä.Vainajalla on myös bakteereita sulistossaan jotka kaasuuntuvat ja aiheuttavat samalla pieruja sen vuoksi ne Suomessa jo terveydellistäkin syistä viedään pian kylmiöön jotta bakteeri ja mätämis kaasuja muodostusi vähemmän kuin siten,että vainaja olisi lämpimässä huoneessa esim.kolme vuorokautta kuten naapurissa Venäjällä on tapana uskonnon vuoksi.Suomessa viran-omaiset ovat kieltäneet vainajan säilytyksen mm. Siten ettei sitä enää saa pitää edes yön ylitse seurakuntalossa taikka asunnossa arkun kansi avoinna ns.Sielun ylösnousemus/muistojuhlan ajan tämä tapa loukkaa varsinkin romanikulttuuria sekä ordotokseja varsin paljon Suomessa koska sellainen sallitaan naapurimaassa.Kun vainajalle tehdään Obtuktio niin silloin se ei enää piereskele koska kaikki suolet katkotaan niin persesilmäkään ei enää toimi kuten kuuluu mutta toki loppu märkänee lämpöisessä ja alkaa haisemaan.Voisi vain kuvitella miten tulevaisuudessa muinais tutkijat ihmettelevät väestöämme onpas ollut kummallista porukkaa kun aivotkin vatsalaukussa eikä päässä kuten kuuluu ja mikä luukku on päälaessa ja sellofania aivojen paikalla? Miten on puhe sujunut kun ei ole vainajalla edes kieli suussa? Obtukstiossa vainaja silvotaan siten ettei jää muuta kuin kuoret ÄLÄ SIIS ANNA PATOLOGIN AVATA OMAISTASI ,jos avaa tee rikos-ilmoitus vainajan avaamisesta ja silpomisesta.Ruumiin avaus se vasta loukkaa vainajaa sekä hautarauhaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Peittomies.:
Ei tästä nyt kauheaa oloa kannata saada,pitää vain olla valmis itse pukemaan sairaalassa vainaja sekä valvomaan koko prosessi kun omainen nukkuu pois kaikki ei toki jaksa surun keskellä tällaista enää tehdä.Nykyään enää harvat omaiset itse pukevatkaan vainajan taikka vielä nostavat arkkuun kuolema on viety pois ihmisten silmistä sairaalaan.Minä ainakin tulen pukemaan kaikki omaiseni sekä valvon kaiken niin pitkään kunnes hauta on ummessa saakka.Kannan joka ainoan omaisen hautaan jos en jaksa sydämen takia niin otan uskotun kantamaan ja vahdin vierellä prosessia.

Ihanaa, että vielä löytyy kaltaisiasi ihmisiä :hug:

Yhteistyössä