Pienten poikien pissaamisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyttöjen kasvattaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyttöjen kasvattaja

Vieras
Auttakaa tyttöjen äitiä, kuopus poika ja tunnen itseni ööksi... Tytöt oppineet potalle puolivuotiaana (siis toki vaippaankin ovat tehneet sen jälkeen, mutta puolivuotiaasta asti päivittäin ja helpolla myös pottaan).

Nyt tämän juuri 1 vee täyttäneen kuopuksen kanssa on alettu tutustua pottaan pari kuukautta sitten. Mielellään siinä istuksii, mutta kerran kertaa ei ole mitään pottaan tullut edes vahingossa. Mielestäni se on jo aika hyvä saavutus kahden kuukauden ajalta...

Kysymys liittyy siihen pissaamiseen. Vastasyntyneellähän pissa lentää helposti aina, kun vaippa otetaan pois ja sen voi ennakoida kun pippeli nousee pystyyn pissatessa. Mites sitten esim. tolla 1-vuotiaalla? Usein nykyään potalla alkaa jöpöttää enkä tiedä, onko se enää merkki pisusta vai nimenomaan häiritseekö se jöpötys pissan tuloa eikä tulekaan? Tuntuu, että tyttöä oli niin helppo pissattaa pöntön ylläkin kun jo asento oli sellainen, että pissa tuli melkein itsestään. Meidän poitsulla ei tulekaan, asennosta ja kellonajasta riippumatta. On kokeiltu kaikkina aikoina.

En mä tästä potta-asiasta kyllä jaksa ressata, mutta tunnen itseni typeräksi kun en tunne lastani ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Jaa'a. Jos ei vaan ole pissahätä ollut? Jöpötys varmasti haittaa suoritusta - kysyppäs mieheltäsi kommentteja :D

Arvaa vaan, kysyinkin ja nauroi mulle vaan että ei kai se nyt samanlaista se jöpötys oo... Mutta eikös nimenomaan oo... ?

Ton pissahädän suhteen käy usein niin, että just on käyty potalla kokeilemassa ja vähän päästä tulee vaippaan. Sikäli oon arvellutkin, että se jöpötys haittaa.

Meil poika vapisee ennen pissaa välillä mut ei se pippeli oo mikskään ennen sitä muuttunut enää pitkään aikaa. Potta on ihan iik kauhee, tai siis siinä ei viihdytä ja vääntäytyy heti pois tai käy tekoitkuilemaan. Pönttöön taas onnistuu paremmin kakat ja pissat, pottaan ei ole tullut mitään kertaakaan.

Kahden pojan äitinä voin sanoa että potalle oppivat ku ehtivät, esikoinen noin 2.5 vuotiaana ja kuopus melkein 3.5 vuotiaana. Pientä jöpöttäjää pitää opettaa pitämään kädellä alhaalla ja sitten noin 3 vuoden iässä voi jo pissata seisaaltaan pyttyyn (tai reunalle,lattialle yms...usko pois tolu tulee sulla kovaan käyttöön). Yleisesti ottaen pojilla ei toi kehon hallinta ja muut oo niin nopeesti opittavia ku tytöillä (useimiten)ja monta kertaa nää pottajutut ja pukemiset on pojille ns. leikkiä kunnes vasta myöhemmin rupeavat niistä kiinnostumaan. Siis ota iisisti ja anna pojan leikkiä potalla istumista, kyllä se ennen kouluun menoa jo onnistuu.

Alkuperäinen kirjoittaja normaalia ei hätää:
Kahden pojan äitinä voin sanoa että potalle oppivat ku ehtivät, esikoinen noin 2.5 vuotiaana ja kuopus melkein 3.5 vuotiaana. Pientä jöpöttäjää pitää opettaa pitämään kädellä alhaalla ja sitten noin 3 vuoden iässä voi jo pissata seisaaltaan pyttyyn (tai reunalle,lattialle yms...usko pois tolu tulee sulla kovaan käyttöön). Yleisesti ottaen pojilla ei toi kehon hallinta ja muut oo niin nopeesti opittavia ku tytöillä (useimiten)ja monta kertaa nää pottajutut ja pukemiset on pojille ns. leikkiä kunnes vasta myöhemmin rupeavat niistä kiinnostumaan. Siis ota iisisti ja anna pojan leikkiä potalla istumista, kyllä se ennen kouluun menoa jo onnistuu.

:) Joo, mua lähinnä vaan huvittaa se että jätkis käy muka potalla mutta puuhailee kaikkea muuta kun sitä mitä pitäis. Osaatko sä vastata siihen, että haittaako se jöpötys pissan tuloa niin, ettei pissa pääse tulemaan samalla kun jöpöttää? Jotenkin ajattelisin, että pissa tulis edes joskus vahingossa, kun oon vaikka kyykyttänyt pöntön päällä..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja normaalia ei hätää:

:) Joo, mua lähinnä vaan huvittaa se että jätkis käy muka potalla mutta puuhailee kaikkea muuta kun sitä mitä pitäis. Osaatko sä vastata siihen, että haittaako se jöpötys pissan tuloa niin, ettei pissa pääse tulemaan samalla kun jöpöttää? Jotenkin ajattelisin, että pissa tulis edes joskus vahingossa, kun oon vaikka kyykyttänyt pöntön päällä..

Mullakin kaksi pientä poika ( 4v5kk ja 2v10kk) ja meillä ainakin pojat ovat pystyneet pissamaan tosta jöpöttelemisestä huolimatta. Silloin pitää vaan muistaa painaa kädellä se pippeli sinne pönttöön :D

Ja muuten, meidän pienepi poika ei ikinä halunut käydä potalla, mutta pöntölle teki hätäänsä ihan mielellään.

Yhteistyössä