pienten leikkaus

Huomenta.
Meillä todettiin nuorimmaisella "ikäiselleen huomattavasti normaalia suuremmat tonsillat". Eli nielurisa- ja kitarisaleikkausta odotellaan. Kirurgi totesi kuukausiaikaa että leikkaus on välttämätön pikimmiten koska risojen päät ovat kasvaneet yhteen ja aukko hyvin pieni. Yleensä ei näin pikkuisilta leikata kuulemma. Ikää tytöllä reilu 2v. Haluaisin kuulla kokemuksia pienten leikkauksista. kuinka syömiset/parantumiset jne. ja ei välttämättä tarvi olla juuri risojen leikkaus, vaan jos olette olleet missähyvänsä leikkauksessa. Kuinka vanhempiin suhtaudutaan sairaalassa? Lapsi joutuu sairaalassa olemaan kuulemma ainakin 2 yötä. voiko vanhemmat olla siellä myös?
 
The titityy
Minun pojalta 2v6kk leikattiin kaksi viikkoa sitten kitarisat ja se oli helppo juttu.
Poika ei itse tainnut edes hoksata että jotain oli tehty.
Nielurisat leikataan tuonnempana, kun meillä tilanne ei ole akuutti niiden kanssa.
Tuo nielurisojen leikkaus on isompi juttu ja siinä tulee mukaan enemmän kipua ja ruokavalion muutosta.
Mutta niin lääkäri sanoi että mitä pienempänä, niin sen helpompi homma on ja nopeammin toipuu.
 
Meillä leikattiin pojalta 1v kitarisat ja kolme vuotiaana nielurisat. Näiitten välissä vielä kaks kertaa nivustyrät (molemmat siis erikseen, ko toinen ei vaivannu vielä sillon, ko toinen leikattiin). Joka kerta on parantunu uskomattoman nopeasti! Risat leikattiin yksityisessä sairaalassa, koska mulle niin kova paikka se, että en ylleisellä puolella päässy poikaa herräämöön kattomaan. Yksityisellä jopa nukutettiin molemmilla kerroilla minun sylliin ja tuotiin suoraan leikkurista mulle. Ja yks yö piti nielurisaleikkauksen jälkeen olla ja saatiin oma huone ja mulleki kuulu esim. ruoka. Ylleisellä puolellahan en olis ees saanu jäähä pojn kaveriks yöks. Muista ei oo sitte tarvinnukkaan yötä olla. Ehkä noin päivä ollu toipumisaika, tai kaks. Uskomattoman lyhyt kuitenki.
 
Ehdottomasti haluan olla kyllä yötä siellä. Tyttö ei ole ollut vielä poissa kotoa yötä, ja päiväuniakaan ei ole nukkunut vieraassa sängyssä. tietysti haluan olla tukena ja turvana. Jos ne sen kieltää niin :kieh: Meiltä on matkaa sairaalaan vajaa 100km sunntaansa
 
myymä
Kitarisathan on tosi helppo homma, nielurisat kuulemma paljon kaameammat.

Meillä tytöltä (2v) leikattiin kitarisat ja putkitettiin korvat samaan syssyyn ja todella helppo homma oli. Samana iltana oli jo aivan kuin mitään ei olis tapahtunutkaan...

ja siis yksityisellä leikattiin.
 
Ei ne nielurisatkaan meillä mitkään kovin pahat ollu. Kipeämpi oli, ko muitten leikkausten jälkkeen, mutta ei mittään ylittepääsemätöntä ollu. Mutta semmonen "hassu" juttu kävi, että poika ei osannu sen jälkeen ennää nauraa, eikä oo sitä vieläkkään oppinu. Käkättää sillain hauskasti. Ja ääniki muuttu melkosesti, siihen meni kyllä aika kauan tottutella!
 

Yhteistyössä