pienten lasten harrastuksista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
mikä teidän mielestä on sopiva määrä harrastuksia alle kouluikäiselle? meillä 5v. lapsella on kaksi harrastusta ja 4v. lapsella yksi. Onko liikaa teidän mielestä, jos 4v. aloittaisi toisenkin harrastuksen? kyseessä on siis kerhotyyppistä toimintaa.

lapseni ovat siis kotihoidossa, joten siksi olen halunnut viedä heitä harrastuksiin, jotta saavat olla toisten lasten kanssa.

Minä en usko, että voi sanoa jotain kaikkiin lapsiin pätevää sopivaa harrastemäärää.
Lapset ovat erilaisia ja äkkiä sen vanhempi näkee tarvitseeko tämä enemmän vai vähemmän aktiviteetteja.

Kaksi harrastusta nelivuotiaalle ei omia lapsiani ajatellen kuulosta ollenkaan liialliselta.

:)

• Tykkää
Reactions: Madicken04
Hoitovapaalla ollessa meillä oli 4 päivänä viikosta jokin kerho, johon mentiin koko perhe tai esikoinen yksin. Uimakerho, muskari, avoin kerho, seurakunnan kerho kaksi kertaa viikossa ja mll kahvila, jotkin olivat samana päivänä. Meille passasi hyvin, näki äitikavereita että lapset kavereita.

Meidän 2v käy kerran viikossa kerhossa ja heti, kun ikä riittä (täyttää 3v) aloittaa hän toisenkin harrastuksen.

3v sen sijaan kerhoilee 3 kertaa viikossa ja käy sen lisälsi 1-2 kertaa viikossa toisessa harrastuksessa.

Minä en usko, että voi sanoa jotain kaikkiin lapsiin pätevää sopivaa harrastemäärää.
Lapset ovat erilaisia ja äkkiä sen vanhempi näkee tarvitseeko tämä enemmän vai vähemmän aktiviteetteja.

Kaksi harrastusta nelivuotiaalle ei omia lapsiani ajatellen kuulosta ollenkaan liialliselta.

:)

Noin juuri. Eiköhän vanhempi itse parhaiten tiedä mitä heidän elämäänsä sopii. Jos tuntuu että lapsi jaksaa, on kiinnostunut ja jopa kaipaa tekemistä eikä kuskaamiset rasita vanhempia niin mikä ettei.

Kotihoidossa olevalle sopii montakin harrastusta, jos niistä tykkää, eihän ne edes kauaa kestä. Meidän typy kävi kaksi kertaa viikossa kahdessa eri jumpassa ja sen lisäksi vielä puistotädeillä hoidossa jonkun tunnin päivittäin.

Yhteistyössä