Pienten enkeleiden, Juhon ja Annin tarina. Huh, miten rankkaa luettavaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rankkaa luettavaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kamalaa. Kuinka tuommoinen voi olla mahdollista!!! Olen niin vihainen ja surullinen pinen tytön ja koko perheen puolesta. Kuinka tuommoisesta voi edes päästä yli :'(

En ymmärrä miksei vanhemmat saa olla osastolla enemmän lapsensa luona. Jos aikuinen on saattohoidossa, vaikka terveyskeskuksessa saa siellä yleensä olla joku omainen tai vaikka ystävä vierellä. Miksi lapsi joutuu kyselemään vanhempiaan ja kuolemaan ilman että vanhemmat pääsevät vierelle? Suututtaa.

Ei löydy tippaakaan ymmärrystä miten tuollaista voidaan antaa tapahtua. Lapsella on OIKEUS vanhempiensa hoitoon ja läsnäoloon, ja vielä erityisesti tuollaisina raskaina aikoina, ja ihan etenkin kuolemaa tehdessä! Pöyristyttävää! Raha EI SAA olla este näissä asioissa.

voi ei,kamalaa,kyyneleet tulee silmiin väkisinkin..voi pienen tytön hätää.

minulta on kuollut vuosikymeniä sitten pieni sisko,sain vierailla hänen luonaan vaikka hän oli hengityskoneessa ja minä olin lapsi, 7vuotias.

nykypäivänä lapsia ei varmaan ees päästetä kattoo kuolemassa olevia sisaruksiaan,onneksi ennen päästettiin, nyt minulla on muistot ja oli keinoja käsitellä asiaa...kun oli muistikuvia..meni vähä asian vierestä,mutta tulipa muistot mieleen.anteeksi

Tosi surullista ja ahdistavaakin :(
Käytäntöä tulisi muuttaa heti tänään. Tuolla Annilla olisi ollut kaikki maailman oikeudet olla lopun hetkellä vanhempien rakastavassa syleilyssä eikä yksin ikävissään itkemässä ilman lohduttajaa..
Jotenkin tuntuu että miten tuo voi olla mahdollista ja kaikki lasten kustannuksella..

Itse ajattelen,että voisi olla jopa "parantavaaa" että lapsi saisi olla kaipaamiensa vanhempien luona.

Tuntuu niin kamalalta kun ajattelee,että lapsi on tosiaan ikävöinyt koko yön vanhempiaan ja mitkä on ne viimeiset sanat mitkä vanhemmat on kuullut lapsen suusta "Tahtoo äidin luo, tahtoo isin luo"

Ei voi muuta kuin itkeä :(

Yhteistyössä