Pienokaisen putoaminen

Hei

Onko kenelläkään kokemuksia pienokaisen putoamisesta lattialle? Vaatiiko lääkärikäyntiä? Aiheuttaako vammoja?
Tilanteen jälkeen on vauva syönyt, itkenyt, alkanut nukkumaan...
Oma nyyttini on 2 vk ikäinen ja putosi sohvalta (välimatka 40-50cm) matolle lattialle...käänsin hetkeksi selkäni ja opin kyllä läksyni. Itkettää vallan mahdottomasti. Olen maailman huonoin äiti :(
 
Kyllähän vauvat ovat aika "fleksiibelejä", mutta 2vk on kyllä tosi pieni.... Vaikea sanoa.
Meidän neiti putosi n 9kk ikäisenä kun oppi liikkumaan ja puolet korkeammalta. Ei käynyt mitään, soitin kyllä ensiapuun ja käytiin omalla terkkarilla tarkastuksessa. Kokeilivat vaan ympäriinsä ja katsoivat silmiin. Neiti huusi ja itki tiputtuaan, ja sen jälkeen kaikki oli normaalisti. Sanoivat, että jos ois ollut unelias, poissaoleva, veltto yms. niin olisi pitänyt kiirehtää sairaalaan.
Jos kaikki on nyt normaalisti, eikä vauva ole kipeä mistään kohtaa, voisi kuvitella kaiken olevan ok. Mutta en ole lääkäri, joten tämä on vain tällaista samaa kokeneen kommentointia....
Voithan soittaa terveyskeskukseen ja kysyä neuvoa, jos et ole jo sitä tehnytkin. :hug:
 
Meidän tyttö oli 10kk kun tippui portailta :'(
Hetken itki ja sitten rauhottui syliin. Soitin terveyskeskukseenkin ja sanoivat että ei hätää jos vauva ei vaikuta kipeältä,väsähdä tms..
Kovasti sitä itsekin säikähti ja huono äiti fiilis tuli heti ja on itseasiassa vieläkin,vaikka tapauksesta jo kohta kuukaus :ashamed: :|
Miten vauva nyt voi? soititko lääkärille?
 
Minäkin olen Piijankanssa samoilla linjoilla, luultavasti ei ole käynyt kuinkaan, mutta kävisin ihan oman mielenrauhan vuoksi kuitenkin lekurissa tarkastuksessa. Eipähän tarvii jossitella sitten jälkikäteen, ettei tullut itse huomattua jotain juttua, esim solisluun murtuma voi olla vaikea huomata itse noin pienellä.
 
Moi!
Vielä piti tuohon edelliseen lisätä, että nimenomaan tuon nuoren iän, vain 2 vk? takia olisin itse vienyt lasta tarkastettavaksi. On mielläkin ikävä kyllä :/ pudonnut muksu noin 9-10 kk:n iässä, jolloin riitti pelkkä mahd. aivotärähdyksen oireitten tarkkailu kotona...
 
SMP
Jep lääkärit ovat sitä mieltä että alle 6kk pitää automaattisesti viedä pienen ikänsä vuoksi lääkäriin tarkastattevaksi. Todennäköisesti hällä saattaa olla lievä tärähdys ja lääkäri lähettää teidät kotihoitoon. Niin kävi meille kun juniori oli 4kk.

Älä missään tapauksessa säti itseäsi. Lapsesi/lapseni tulee vielä monta kertaa kolhiin itseään tavalla tai toisella. Mutta kuten yllä sanottiin lapset ovat uskomattomia toipumaan kolhuistaan.

Tippumisia kuten huomaat sattuu useimmille äideille. Sillä äidithän ne kotona yleensä olevat pienokaisten kanssa. Se ei tee meistä huonompia tai parempia äitejä.

Tsemppiä vaan!
 

Yhteistyössä