Pienituloiset,paljon rahaa käytettävissä loppukuuksi?

• Viestiketjun aloittaja Hani
  • Ensimmäinen viesti
Rollolainen
nyt on tilillä reilut 200. 23 päivä tulee muutama kymppi ja lapsilisätkin velä tulevat, joten hyvin nyt pärjätään,kun vuokrakin on ajoissa maksettu
( oli tilipäivä tänään,siksi vielän tuon verraan rahaa)

Vieras
Mulla 4 euroa, miehellä reilu satku. Seuraavaksi tulee joku reilu satanen miehen bonuksia ja sitten lapsilisät. Jääkaappi ja pakastin täynnä ruokaa, hyin pärjätään! :)
Säästössä jotain 3 tonnia

vieras
Laitan sivuun siis laskut ja vuokran. Käteen jää 50-60 euroa/ viikko ruokaan ja bensaan. Ihan hyvin pärjätään. Ei ainakaan laskut huoleta... Ja kaksi aikuista ja lapsi meidän huushollissa.

kaikkien virallisten normien mukaan mä olen erittäin pienituloinen ja köyhyysrajan alapuolella joten kait mä olen pienituloinen.
rahaa on käytettävissä loppukuuksi ihan riittävästi vaikka palstan mukaan pienituloisella ei voi olla niin koska silloin ei ole oikeasti pienituloinen :kieh:

clivia
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
Alkuperäinen kirjoittaja Toivoliini:
Eikö teillä pienituloisilla ole mtn säästötiliä, vai onko tuo teidän oikeasti koko rahallinen omaisuus?
Ei ole säästötiliä, kun sekä mies että minä ollaan opiskelijoita. Tulot on siis todella pienet. Miehellä on vähän vanhoja säästöjä, Itselle kertyy nyt kesällä kesätyörahoja.
Ok. Olen itsekin opiskelija (siis olen tuo kysyjä), eikä minullakaan ole säästötiliä. Mutta kyllä minulla silti on tilillä se jokunen tuhat euroa.

Mutta ei millään pahalla ketään kohti :), mietin vain, että onko täällä oikeasti sellaisia, joilla raha mitä täksi kuuksi on käytettävissä on oikeasti koko rahallinen omaisuus. Tuntuu hurjalta. Itse en anna itseni köyhtyä tästä, koska pelottaa että jotain yllättävää voi sattua.
niin kun se yllättävä sattuu niin sieltä säästöstä se on otettava!mitäs sitten? kuinka sä elät sen jälkeen kun ne säästöt on menny??
Jos jotain ikävää sattuu ja säästöt menee, sitten hankkisin jonkun lisätyön, josta yrittäisin taas säästää itselleni vähän rahaa. Nytkin elän tosi säästeliäästi, jotta en menettäisi säästöjäni.
Mulle sattui jotain ikävää,meni nimittäin terveys ja työkyky säästöjen myötä.
Säästöjä oli vähän kertynyt puolitoistavuotisesta osa-aikaisesta palkkatukityöstä.
Täst on vaikee mennä lisätienestiä hankkimaan kun on työkyvytön.
Niin ja rahaa mulle on loppukuuksi 50 euroo.

Yhteistyössä